Pon reorganizuje GT Bicycles: Kładziemy solidne fundamenty pod kolejny rozdział GT
Reorganizacja należącej do Pon marki GT Bicycles wywołała wiele spekulacji na temat przyszłości marki. Niektórzy nawet zakładali, że GT Bicycles zostanie zamknięta, gdy wszystkie zapasy zostaną sprzedane. Według rzecznika Pon, decyzja o restrukturyzacji tej spółki zależnej została podjęta, „aby położyć solidne fundamenty pod jej kolejny rozdział”. GT Bicycles jest kolejną marką w szeregu wielu, które zostały dotknięte ograniczeniami łańcucha dostaw, co spowodowało nadwyżkę zapasów w momencie spowolnienia rynku. Obecnie firma sprzedaje rowery online z rabatami do 50%.
Strategiczna reorientacja
Zgodnie z oświadczeniem Pon, „wdrażamy strategiczną reorientację w GT Bicycles, aby dostosować się do zmieniających się preferencji klientów i zapewnić zrównoważoną i pomyślną przyszłość. Proces ten obejmuje usprawnienie operacji, skupienie się na kluczowych mocnych stronach i udoskonalenie naszej strategii, aby zapewnić GT długoterminowy wzrost”. Reorganizacja ta wiąże się ze zwolnieniem większości pracowników.
Wiadomością, która prawdopodobnie najbardziej zszokowała amerykańską scenę MTB, gdzie GT jest znane ze swojego innowacyjnego charakteru, było wstrzymanie jakichkolwiek nowych produktów w ramach transformacji. Zgodnie z oświadczeniem Pon, GT „będzie nadal sprzedawać swój obecny asortyment z istniejących zapasów. Gwarancja i obsługa klienta pozostaną w gestii Cycling Sports Group”.
Oddzielny podmiot w ramach Pon
Po przejęciu byłej firmy macierzystej marki Dorel Industries w 2022 r. przez Pon, GT Bicycles jako pierwsza stała się odrębnym podmiotem w ramach Pon. Marka przeniosła się również do własnego biura, aby działać niezależnie od innych marek rowerowych w grupie. Dystrybucja w Europie Środkowej i Wschodniej zarówno GT Bicycles, jak i Cannondale została nawet zmieniona w 2022 roku.
Przygotowania do sprzedaży
Patrząc na kroki podjęte przez Pon w ostatnich latach i to, co wydarzyło się w tym tygodniu w odniesieniu do GT Bicycles, w połączeniu z ich oświadczeniem „aby położyć solidne fundamenty pod kolejny rozdział”, można wywnioskować, że marka jest przygotowywana do sprzedaży. Reakcja rynku na wiadomość o reorganizacji pokazuje, że marka nadal ma znaczną wartość. Samo zamknięcie firmy oznaczałoby zniszczenie kapitału, a przede wszystkim zaszkodziłoby wizerunkowi Pon.
komentarze