Producent Microshift, AD-II Engineering, rozpoczyna budowę nowej fabryki i wdraża inteligentne linie produkcyjne 5G

Nowa fabryka AD-II Engineering powstanie na działce o powierzchni 23 000 metrów kwadratowych w Taichung na Tajwanie.

Zwiększając inwestycje w pracowników i technologie produkcyjne, AD-II Engineering ogłosił otwarcie zupełnie nowej fabryki. Pięciopoziomowy system magazynowy dodatkowo usprawni produkcję komponentów napędów Microshift. Firma nie podała dokładnej daty rozpoczęcia produkcji w nowym obiekcie.  

W 26-tym roku swojego istnienia tajwański producent napędów rowerowych AD-II Engineering Inc., twórca systemów zmiany biegów Microshift i innych komponentów rowerowych, zaczyna nowy rozdział. Nowa fabryka AD-II Engineering zostanie zbudowana na działce o powierzchni 23 000 m² w Taichung na Tajwanie.  

Po ukończeniu budowy firma spodziewa się, że „poprawi to jakość finalnych produktów. W nowym budynku każdy sektor zostanie zoptymalizowany – od inżynierii i testów po produkcję i logistykę” – pisze AD-II Engineering w oświadczeniu.  

Wcześniej Microshift zaprezentowała branży swoją innowacyjną inteligentną linię produkcyjną 5G, wykorzystywaną do wytwarzania systemów zmiany biegów.

Pod kierownictwem Digital Industries Administration (agendy Ministerstwa Cyfryzacji) Microshift nawiązał współpracę z firmami FlexLink, Inventec i NewWave w ramach „Projektu Innowacyjnych Rozwiązań 5G”, aby przyspieszyć transformację cyfrową. Połączenie 5G i sztucznej inteligencji (AI) umożliwia inteligentną produkcję, oferując rozwiązania dla modernizacji przemysłu.

– Inteligentne fabryki 5G mogą rozwiązać problem niedoboru siły roboczej w produkcji – powiedział sekretarz generalny TSEBA, Thompson Su. – Zintegrowany model produkcyjny (online i offline) pozwala na bieżące zbieranie danych, umożliwiając elastyczną produkcję małoseryjną i różnorodną. Dzięki analizie AI można optymalizować wydajność i jakość, redukując koszty i poprawiając efektywność. To krok w kierunku platformy produkcyjnej opartej na AI.
– Ukończenie linii produkcyjnej 5G w Microshift stanowi wzór do naśladowania – dodał Su. – Mamy nadzieję, że wszyscy członkowie stowarzyszenia wdrożą inteligentne rozwiązania, zwiększą konkurencyjność i umocnią pozycję tajwańskich firm na arenie międzynarodowej.

Chen wyjaśnił, że rozwiązanie zastosowano w obszarze obróbki CNC. Dzięki wyposażeniu w infrastrukturę 5G i dwie małe stacje bazowe, we współpracy z Inventec, podłączono do sieci 33 maszyny CNC i wtryskarki, wdrażając diagnostykę predykcyjną. Dzięki sieci 5G dane są zbierane w czasie rzeczywistym, a system analizuje zużycie narzędzi.

Dzięki modelom AI opracowano moduł predykcyjny, który ostrzega przed awariami, zapobiegając wadliwej produkcji i stratom. Mobilny system raportowania wykorzystuje 5G do przesyłania danych, skracając czas obsługi dokumentacji i redukując błędy. Informacje są integrowane z systemem Siemens OPCENTER, umożliwiając elastyczne dostosowanie zleceń i poprawę terminowości dostaw.

Ślad węglowy   

Oprócz wspierania innowacji i wydajności, zrównoważony rozwój jest również kluczowym celem nowego obiektu. W 2022 roku oraz w marcu 2025 roku Microshift otrzymał certyfikaty ISO 14064 i ISO 14067, co oznacza, że AD-II Engineering wdrożył zatwierdzone metodyki „pomiaru śladu węglowego – od naszych produktów po operacje. Stąd z entuzjazmem podchodzimy do dalszego zrównoważonego udoskonalania naszych produktów dla klientów”.  


Założony 25 lat temu Microshift jest kluczowym graczem na rynku systemów zmiany biegów, obsługującym rynki Ameryki Północnej, Europy, Ameryki Środkowej i Południowej oraz Azji. Firma posiada zakłady produkcyjne w Chinach, centrum R&D i produkcji wysokiej klasy komponentów na Tajwanie oraz centrum rozwoju marki w USA.

Na targach Eurobike 2025 firma zaprezentowała nową identyfikację wizualną. Według AD-II Engineering nowe logo ma wyrażać „innowacyjność, wydajność i progresywne myślenie”.  


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl