​Fox wprowadza najszybszą bezprzewodową sztycę na rynku - nowy Transfer Neo

FOX od ponad dekady promuje innowacje w dziedzinie sztyc regulowanych. Najnowsza wersja sztycy Transfer charakteryzowała się dłuższym skokiem, zwiększoną trwałością i większą liczbą funkcji niż kiedykolwiek wcześniej. Co dalej?

Dłuższy skok. Niższa wysokość kołnierza. Większy prześwit na oponę. Szybsze uruchamianie. Naturalne wyczucie dźwigni.

Osiągnięto to nie tylko dzięki całkowicie nowej konstrukcji zewnętrznej, ale także dzięki najszybszej łączności bezprzewodowej w kolarstwie. Oto Transfer Neo. Czym jest Neo? Aby uruchomienie Transfer Neo było natychmiastowe, potrzebowano sygnału, który dotrze do droppera z prędkością większą niż jakikolwiek dostępny protokół bezprzewodowy.  Stworzono więc własny - Neo.

Podobnie jak samochód wyścigowy Formuły 1, Neo pozbawiono wszystkich nieistotnych funkcji swojego protokołu bezprzewodowego na rzecz prędkości. Jak szybko? Ponad 100 razy szybciej niż Bluetooth i 20 razy szybciej niż nasz najbliższy konkurent. Co to oznacza na rowerze? Praktycznie zerowe opóźnienie między uruchomieniem manetki a przesunięciem sztycy dokładnie tam, gdzie powinna się znaleźć.

W celu wyeliminowania problemów z prześwitem napotkanych przez bezprzewodowe droppery na niektórych ramach, bateria i kontroler bezprzewodowy są umieszczone w dolnej części sztycy, tuż nad zaciskiem rury podsiodłowej, zamiast bezpośrednio pod siodełkiem. W najgorszym scenariuszu prześwitu opony, Transfer Neo może być uruchomiony przy pełnym włożeniu. Bezprzewodowe droppery z akumulatorem/silnikiem zamontowanym pod siodełkiem nie mogą, ponieważ spowodowałoby to kontakt między tylną oponą a akumulatorem. 

Aby osiągnąć zalecany przez ISO prześwit 6 mm między oponą a akumulatorem, inne bezprzewodowe muszą być prowadzone aż 18 mm powyżej pełnego włożenia. Ta pozycja - w połączeniu z wyższą wysokością kołnierza oznacza, że wysokość siodełka jest o 40 mm wyżej niż Transfer Neo, gdy jest w pełni skompresowany.

Zaprojektowana dla doskonałości

Każdy element Transfer Neo został skrupulatnie zaprojektowany, przetestowany i udoskonalony w ramach programu FOX Racing Applications and Development (RAD). Kluczowe osiągnięcia inżynieryjne obejmują

  • Zewnętrzna konstrukcja zapewniająca najlepszą w swojej klasie wysokość kołnierza 
  • Strategiczne umieszczenie akumulatora i silnika w celu zwiększenia prześwitu do opony 
  • Ergonomiczna konstrukcja dźwigni zapewniająca naturalne odczucia 
  • Bardzo niskie opóźnienie dla precyzyjnej regulacji wysokości siodełka

W połączeniu z niezwykle solidnym uszczelnieniem wewnętrznym i sprawdzoną trwałością, Transfer Neo naprawdę wznosi się ponad przeciętność.

Cechy sztycy Transfer Neo:

  • Transfer Neo to najszybciej działająca bezprzewodowa sztyca na rynku. Jej bardzo niskie opóźnienie sprawia, że mikroregulacja wysokości siodełka w zależności od terenu jest bardzo precyzyjna. 
  • Transfer Neo jest znacznie krótszy pod względem wysokości kołnierza niż konkurencja, 47 mm od dołu kontrolera do środka szyn siodełka, co stanowi 18 mm poprawę w stosunku do innych bezprzewodowych dropperów w tym RockShox Reverb ASX. Dostępny jest również w opcji z maksymalnym skokiem 200 mm, zapewniając rowerzystom większy skok w stosunku do ich wzrostu, aby pomóc w pokonywaniu stromych tras i zjazdów. 
  • Umieszczenie akumulatora w Transfer Neo zapewnia maksymalny prześwit opony - absolutnie nie ma obaw o uderzenie akumulatora przy pełnej kompresji w trakcie jazdy. 
  • Transfer Neo ma zawór Schradera w górnej części sztycy, co ułatwia regulację ciśnienia w celu dostosowania do terenu lub preferencji rowerzysty, lub w celu skompensowania utraty ciśnienia w miarę upływu czasu. 
  • Transfer Neo ma tę samą elegancką, nową konstrukcję główki, co nowy Transfer, zapewniając ultra niski kołnieerz i kuloodporne zabezpieczenie 2 śrubami oraz płynną regulację kąta.
  • Transfer Neo jest dostępny w dedykowanej opcji o średnicy 34,9 mm. Zoptymalizowano zarówno górną, jak i dolną goleń. Skutkuje to lżejszą sztycą z mniejszym tarciem w porównaniu do innych sztyc 34,9 mm, które wykorzystują górną rurkę 31,6 mm z grubszą dolną rurką. 
  • Aplikacja śledzi cykle i powiadamia użytkownika, gdy nadejdzie czas serwisowania sztycy. Jest to znacznie dokładniejsze niż próba śledzenia czasu.

Manetka

Manetka Transfer Neo została zaprojektowana tak, aby wydawała jak najbardziej znajoma. Pokryta gumą łopatka pod kciuk naśladuje teksturę i odległość od kierownicy zwykłej dźwigni Transfer, ale z krótszym skokiem. To oznacza, że manetkę można obrócić pod kierownicą, unikając kontaktu dźwigni z kciukiem użytkownika, oferując jednocześnie bardziej ergonomiczne uruchamianie. 

Haptyczne sprzężenie zwrotne z z dźwigni zapewnia, że rowerzysta wyczuwa, kiedy uruchomił swoją sztycę. Elegancka obudowa dźwigni Transfer Neo pozwala na umieszczenie jej zaledwie 36 mm poniżej kierownicy, to jest 10 mm mniej niż konkurencja. Oznacza to mniejszą szansę na kontakt między dźwignią a górną rurą górną rurą roweru. Dla porównania, środek dźwigni znajduje się zaledwie 27 mm poniżej kierownicy.

Cechy manetki Transfer Neo:

  • Bateria CR2032, która jest łatwo dostępna do wymiany bez użycia narzędzi pod koniec oczekiwanego 12-miesięcznego okresu eksploatacji baterii.
  • Standardowe opcje mocowania 22,2 mm, MatchMaker i I-Spec EV w pudełku 
  • 6-krotna redukcja odrzutu dźwigni w porównaniu do standardowej dźwigni Transfer 
  • Wodoodporność na poziomie IPX7   

Nowa aplikacja Fox Bike:  

Transfer Neo jest w pełni obsługiwany przez aplikację FOX Bike. Rowerzyści mogą szybko uzyskać dostęp do przeglądu komponentów Transfer Neo, pobrać aktualizacje oprogramowania układowego i aktywować przydatne funkcje, takie jak tryb Bike Park, tryb transportowy i monitorować śledzenie interwałów serwisowych.

Tryb Bike Park tymczasowo wyłącza dźwignię zdalnego sterowania Transfer Neo, zapobiegając przypadkowemu naciśnięciu podczas jazdy w dół. Nie trzeba już przerzucać manetki na górną część kierownicy, aby uniknąć przypadkowego uruchomienia. Tryb ten można szybko dezaktywować, naciskając dźwignię cztery razy lub za pośrednictwem aplikacji. 

Tryb transportowy został zaprojektowany, aby oszczędzać energię akumulatora w urządzeniu, gdy rower jest transportowany (np. długie podróże samochodem). Gdy ten tryb jest aktywowany Transfer Neo wyłączy się automatycznie z wyłączoną funkcją „Shake to Wake”.

Transfer Neo FAQ:

Jak szybki jest Neo?
26 milisekund od naciśnięcia dźwigni do wykonania ruchu. 

Żywotność baterii?
Żywotność głównej baterii wynosi od 30 do 40 godzin, w zależności od częstotliwości uruchamiania droppera. Bateria CR2032 w dźwigni wystarcza na około 12 miesięcy regularnego użytkowania. Czas ładowania baterii Neo wynosi około 1,25 godziny do 1,5 godziny przy użyciu dołączonej stacji dokującej i kabla USB-A do USB-C. 

Opcje rozmiarów?
Transfer Neo jest dostępny w rozmiarach 100 mm, 125 mm, 150 mm, 175 mm i 200 mm oraz średnicach 30,9 mm i 31,6 mm, a w rozmiarach 125 mm, 150 mm, 175 mm i 200 mm -  34,9 mm. 

Zarządzanie energią?
System Transfer Neo włącza się automatycznie, gdy rower się porusza, korzystając z funkcji Shake-to-Wake, i usypia po pięciu minutach bezczynności. Nie ma potrzeby używania przycisku zasilania.  

Interwały serwisowe?
Uszczelkę kurzową można łatwo wyjąć w celu ponownego nasmarowania, dzięki czemu sztyca działa płynnie między przeglądami. Aplikacja FOX Bike będzie śledzić aktywacje Transfer Neo, a przy 8000 aktywacji należy ją serwisować w centrum serwisowym FOX Bike.

Ceny

Transfer Neo - €1100 bez VAT
Ładowarka I przewód €61.25 bez VAT
Bateria Neo €76.75 bez VAT.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl