Zipp 1ZERO HiTOP SW i 1ZERO HiTOP S - nowe koła dla górali
Zipp wprowadził zupełnie nową gamę lekkich karbonowych kół do rowerów górskich do XC i lekkiej jazdy po szlakach. Zaprezentowano dwa sety: Zipp 1ZERO HiTOP SW i 1ZERO HiTOP S, oba z tą samą obręczą o wysokiej sztywności, która ma pomóc w przenoszeniu prędkości w trudnym terenie i szybkim przyspieszaniu w zakrętach.
Modele SW i S mają tę samą niską (21,2 mm) obręcz o szerokości wewnętrznej 30 mm, która ostatnio stała się preferowaną szerokością obręczy dla zawodników XC na całym świecie. Zestawy kołowe różnią się specyfikacją piasty, szprychami i nyplami. Najwyższej klasy HiTOP SW jest sprzedawany także z nowym quarq TyreWiz 2.0 i jest oczywiście droższą opcją.
Niezależnie od tego, oba sety są przeznaczone do wyścigów XC, lekkiej jazdy po szlakach, jazdy na hardtailach lub rowerów z pełnym zawieszeniem o skoku tylnego koła do 130 mm. Oba są sprzedawane z dożywotnią gwarancją. Oto krótki przegląd nowych karbonowych kół przełajowych Zipp.
Karbonowa obręcz MTB Zipp HiTOP
Obręcze karbonowe Zipp 1ZERO HiTOP mają asymetryczny profil z bezhakową konstrukcją gniazda stopki obręczy o szerokości wewnętrznej 30 mm. Zalecany rozmiar opon to 2,3″ do 2,5″, choć dozwolone byłyby również opony od 1,85″ do 2,8″. Zewnętrzna szerokość na krawędzi obręczy wynosi 37,7 mm, dzięki czemu górna krawędź ma grubszą ściankę, która w pewnym sensie wystaje poza resztę ściany obręczy w kierunku zewnętrznym. Zipp 1ZERO HiTOP są sprzedawane tylko jako kompletne koła bez opcji samej obręczy.
Technologia HITOP firmy Zipp zapewnia pewność, gdy szlak jest najbardziej wymagający. Co więcej, skrzydlata obręcz 1ZERO HITOP zapewnia szerszą powierzchnię dla opony, zmniejszając ryzyko przebicia opony podczas uderzenia.
1ZERO HiTOP SW
Koła 1ZERO HiTOP SW to oferta premium firmy Zipp. Zipp sprzedaje zarówno przednie, jak i tylne koła z Quarq TyreWiz 2.0 (o wartości 150 USD), dając rowerzyście natychmiastowy dostęp do dokładnych odczytów ciśnienia w oponach. Przednie koła kosztują 925 USD (950 GBP), a tylne 1025 USD (1050 GBP).
Koła: Zipp 1ZERO HiTOP SW
- Szerokość wewnętrzna obręczy: 30 mm
- Szerokość zewnętrzna obręczy: 37,7 mm
- Liczba szprych: 24
- Piasta: Piasta ZM2 SL
- Opcje bębenka: XD i Microspline
- Tylko boost
- Deklarowana waga: 1,325 gramów
Sercem HiTOP SW jest nowa piasta ZM2 SL z 66 punktami POE, z załączaniem napędu nie później niż co 5,45°. Wykorzystuje ona ten sam mechanizm napędowy, który można znaleźć w piastach szosowych Zipp ZR1. Jest to 33-zębowy pierścień zapadkowy, napędzany przez jeden z dwóch zestawów sprężynowych zapadek, które są przesunięte w czasie. To skutecznie podwaja 33 POE do 66 POE, zapewniając szybsze zazębianie. To coś, co powinno okazać się korzystne w scenariuszach dotyczących technicznych podjazdów. Piasta ZM2 SL oferowana jest jedynie w wersji Centerlock. Dwadzieścia cztery szprychy Sapim CX Ray łączą ją z obręczą, kończąc się na aluminiowych nyplach.
1 ZERO HiTOP S
Koła Zipp 1ZERO HiTOP S są bardziej przystępne cenowo. Zestaw kosztuje 1350 USD (1400 GBP); to jest 725 USD (750 GBP) za tył i 625 USD (650 GBP) za przód. Zipp nie dostarcza TyreWiz 2.0 z HiTOP S w standardzie. Są one sprzedawane oddzielnie w cenie 120 USD (130 GBP // 145 EUR) za parę, z dodatkowymi 30 USD do wydania na pakiet wentyli o odpowiedniej długości.
Koła: Zipp 1ZERO HiTOP S
- Szerokość wewnętrzna obręczy: 30 mm
- Szerokość zewnętrzna obręczy: 37,7 mm
- Liczba szprych: 24
- Piasta: Piasta ZM 900
- Opcje bębenka: XD i Microspline
- Tylko boost
- Deklarowana waga: 1 495 gramów
Model HiTOP S jest zbudowany na piaście ZM 900 SL z mocowanie tarczy na 6 śrub, która jest nieco wolniejsza niż ZM2 SL koła HiTOP SW. Obsługuje dwa zestawy dwóch zapadek, przesuniętych w czasie, współpracujących z 26-zębowym pierścieniem napędowym. Skutecznie zapewnia to 55 POE, przy czym zazębienie następuje nie później niż co 6,54°. Dwadzieścia cztery szprychy Sapim CX Sprint łączą obręcz z piastą.
Czy można używać kół Zipp 1ZERO HiTOP w rowerach eMTB?
Zipp twierdzi, że tak. Ale tylko w lekkich eBike'ach, w których maksymalny moment obrotowy silnika nie przekracza 55 Nm. Rowerzyści nadal muszą uważać, aby nie przekroczyć limitu masy systemu dla tych kół, który wynosi 130 kg. Mówiąc o limitach, maksymalne ciśnienie w oponach wynosi 50 PSI (3,45 bara).
komentarze