Yeti prezentuje nowy model SB160 enduro z ulepszonym Switch Infinity
Gorąco oczekiwany 160-milimetrowy rower enduro wchodzi na rynek z nowym systemem łączącym Switch Infinity i wieloma udoskonaleniami ramy.
Nowy Yeti SB160 posiada 160 mm skoku ramy i ulepszony Switch Infinity. Nowy rower zastępuje ustępujący model SB150 z 10 mm większym skokiem, co czyni go rowerem Yeti z najdłuższym skokiem z kołami 29 cali. W porównaniu do modelu SB150, nowy SB160 ma dłuższy przód, luźniejszy kąt główki i długość chainstay'a dostosowaną do rozmiaru ramy.
Link Switch Infinity - opracowany we współpracy z Foxem - został również zaktualizowany w topowej serii T - SB160 i posiada nowe łożyska, uszczelki i osprzęt.
Pięć kluczowych rzeczy, które musisz wiedzieć o SB160
- Wszystkie modele posiadają 170 mm widelce i 160 mm skoku tylnego zawieszenia
- Rower został zaprojektowany z widelcem o offsecie 44 mm.
- Udoskonalenia geometrii obejmują kąt główki ramy wynoszący 64 stopnie oraz efektywny kąt rury podsiodłowej wynoszący 77,5 stopnia (zależny od wysokości siodła).
- Gwintowany suport jest łtworzony w procesie tworzenia warstw karbonu
- Kompatybilny z dłuższymi sztycami typu dropper
Nowy układ włókien węglowych i większy zasięg
Yeti wprowadził zmiany w geometrii i karbonowym layupie ramy SB160. Marka zwiększyła zasięg ramy o 5 mm, z 480 mm w modelu SB150 do 485 mm w SB160. Ramą posiada dostosowane do rozmiaru kąty rury podsiodłowej i długości chainstay. Kąty rury podsiodłowej wahają się od 72,1 do 77,5 stopnia, ale efektywny kąt rury podsiodłowej pozostaje 77,5 stopnia we wszystkich rozmiarach w zależności od wysokości siodełka. Długość chainstay wynosi od 437mm do 445mm i pomaga uzyskać proporcjonalną geometrię we wszystkich rozmiarach.
Więcej skoku i zaktualizowany system Switch Infinity
SB160 posiada 160 mm skoku tylnego koła kontrolowanego przez system zawieszenia Yeti Switch Infinity. W systemie Switch Infinity główny punkt obrotu jest zamontowany do "wahadła". Zawieszenie porusza się w górę i w dół na dwóch goleniach z powłoką Kashima, osadzonych w ramie. Dzięki temu skok zawieszenia jest skierowany do tyłu, co ma poprawić wydajność pedałowania.
Rowery serii T otrzymują zmodernizowany system Switch Infinity. Posiada on ulepszone uszczelki, łożyska i osprzęt. Yeti twierdzi, że zwiększy to trwałość, czułość i wytrzymałość systemu.
Wykończenie
Yeti twierdzi, że poprawiło sposób ułożenia przewodów poprzez dodanie bezpiecznych punktów wejścia i wyjścia dla wewnętrznych przewodów. Marka twierdzi, że wyeliminowało to grzechotanie i tarcie kabli w nowym rowerze. Ochrona dolnej rury posiada teraz dwie warstwy. Yeti twierdzi, że guma pod osłoną zapewnia amortyzację, a zewnętrzna twarda osłona zapewnia ochronę przed uderzeniami. Zewnętrzna twarda osłona może być usunięta, aby ułatwić prowadzenie przewodów.
Yeti nadal stosuje standard Universal Derailleur Hanger (UHD) firmy SRAM. Oznacza to, że zamienniki powinny być dostępne w prawie każdym sklepie rowerowym, u dealera Yeti lub w innym. Gwintowana aluminiowa osłona suportu jest współformowana podczas układania karbonu, a nie wklejana. Yeti twierdzi, że dzięki temu połączenie między nimi jest bardziej wytrzymałe. Osłona suportu posiada również wewnętrzne wypustki ISCG-05.
Dostępnych będzie pięć modeli SB160, z czego trzy będą top-specowymi, o wyższym module ramy serii Turq. Za nią podążają dwie ramy z serii C. Rama serii Turq jest również dostępna oddzielnie w cenie 5000 dolarów. Wszystkie modele posiadają widelce Fox 38 o skoku 170mm oraz czterotłoczkowe hamulce. Gama jest dostępna w opcjach malowania Turquoise, Cobalt lub Radium.
Yeti mówi, że gama SB160 będzie dostępna od 20 stycznia 2023 roku, choć nie wszystkie modele będą dostępne we wszystkich krajach.
komentarze