Zgłoszony patent na wentylowaną ramę nowego Bianchi Oltre RC.

Nowy Bianchi Oltre RC jest pierwszym "hiperrowerem" w tej włoskiej "stajni" i posiada unikalne, zgłoszone do opatentowania otwory wentylacyjne na główce ramy, które przekierowują powietrze do stref o niskim ciśnieniu. Te otwory, plus w pełni zintegrowana jednoczęściowa kierownica i wspornik kierownicy oraz nowe koła Reparto Corse aero oferują 45-sekundową oszczędność na dystansie 40 km przy mocy 250 W. Zaprojektowany jako system rower + kolarz, wlot w kierownicy/ wsporniku  kieruje powietrze do "niskociśnieniowych wirów skierowanych na poruszające się nogi kolarza".

Foto:Bianchi

Lejki poniżej kierują powietrze wokół główki ramy, wygładzając przepływ do strefy niskiego ciśnienia bezpośrednio za nią. Łącznym celem wydaje się być zmniejszenie turbulencji i stref niskiego ciśnienia, które powodują opór powietrza. Podobno pomaga to nawet przy bocznym wietrze, poprawiając CDA o 5,1% w porównaniu do Oltre XR4.

Foto:Bianchi

Aerodynamikę wspomagają koła Reparto Corse (segment wyścigowy Bianchi) RC50 i RC65. Wykonane z włókna węglowego, bezdętkowe obręcze o wysokości 50 mm (przód) i 65 mm (tył) mają być sztywne, lekkie i szybkie. Piasty wykorzystują konstrukcję SPB (Super Precision Bearing), dzięki czemu toczą się wyjątkowo gładko.

Foto:Bianchi

Dołączają one do nowego, ważącego 165 g siodła Reparto Corse z karbonową skorupą i wyściółką drukowaną w 3D, stanowiąc restart ich własnych, najwyższej klasy komponentów. Wraz z kokpitem jest to najbardziej dopracowany rower Bianchi, jaki kiedykolwiek powstał. Koła mają 21 mm szerokości wewnętrznej, a rower będzie pasował do opon 700x32 mm. Specjalny widelec na poziomie RC zdobi najwyższy model, ale wszystkie poziomy mają małe akcenty aerodynamiczne na dolnej części nogi. W ofercie znajdują się trzy modele oraz zestaw ramowy na poziomie RC. Mają wspólną konstrukcję ramy, ale różnią się specyfikacją, a model podstawowy traci koła, siodło i kokpit RC.

Foto:Bianchi

Zaprojektowany jako profesjonalny rower wyścigowy, kompletny Bianchi Oltre RC waży 6,85 kg (15,1 lb) w rozmiarze 55, jak widać na zdjęciu. Rama jest kompatybilna tylko z elektronicznymi napędami, a kompletne rowery są dostępne z osprzętem SRAM Red AXS, Shimano Dura-Ace Di2 oraz Campagnolo Super Record EPS... wszystkie z miernikami mocy. Ceny od 13 749 € do 14 999 €.

Foto:Bianchi

Bianchi Oltre Pro wykorzystuje tę samą obręcz o głębokości 50 mm z przodu i z tyłu, zachowuje siodło Reparto Corse i zintegrowany kokpit, ale ma nieco inny widelec, w którym zastosowano materiał redukujący wibracje CV. Opcje napędów obejmują SRAM Red i Force AXS oraz Shimano Dura-Ace i Ultegra Di2. Ceny od 7 999 € do 12 199 €, deklarowana waga to 7,3 kg .

Materiały: bikerumor.com


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl