Eurobike prezentuje wiele możliwości rowerów cargo i dla cargo
Symbol rewolucji transportowej: Rowery cargo zajmują centralne miejsce na Eurobike Frankfurt - Badanie rynku na rok 2022 przewiduje wzrost sprzedaży rowerów cargo w Europie o 68 procent. Na targach Eurobike wielu producentów zaprezentuje nowe modele rowerów cargo, od kompaktowych po ciężkie. W strefie Cargo w hali Future Mobility pięćdziesięciu wystawców rowerów cargo zaprezentuje swoje produkty - a wszystkiemu towarzyszyć będą wybitne wydarzenia eksperckie i wyścig rowerów cargo jako wielki finał w niedzielę 17 lipca. Wzrost jest imponujący, co potwierdzają już same widoki licznych miast: Według danych niemieckiego związku przemysłu rowerowego (Zweirad-Industrie-Verband, ZIV) sprzedaż rowerów cargo w Niemczech wzrosła w ubiegłym roku o 62 procent do 167.000 sztuk. Dziś, w drugim dniu targów, projekt City Changer Cargo Bike przedstawi na Eurobike ogólnoeuropejskie oczekiwania dotyczące wzrostu na rok 2022.
"Czterdziestu producentów wzięło udział w naszym europejskim badaniu branży rowerów cargo w czerwcu" - wyjaśnia Kevin Mayne z Cycling Industries Europe. "W 2022 roku spodziewają się, że ich ogólna sprzedaż rowerów cargo w Europie będzie o 68 procent wyższa niż w 2021 roku. Wzrost pochodzi zarówno od uznanych, jak i nowych producentów, z których niektórzy weszli na rynek z dość dużymi ilościami."
Od 2018 roku finansowany przez UE projekt City Changer Cargo Bike zorganizował promocje rowerów cargo w 15 miastach partnerskich, od Lizbony po Gdynię i Cambridge po Warnę, wraz z ogólnoeuropejskimi działaniami lobbingowymi. Podczas wiodących targów we Frankfurcie projekt zaprasza gości na europejską konferencję specjalistyczną "From Niche to Mainstream - How Cargo Bikes Transform Mobility". Program obejmuje również uruchomienie europejskiego przeglądu rynku online.
"Przewodnik cargobike.guide ma sprawić, że ludzie zaczną się interesować rowerami cargo. Ponadto powinien zapewnić wsparcie w znalezieniu odpowiedniego prywatnego lub komercyjnego roweru cargo" - mówi Arne Behrensen z cargobike.jetzt, niemieckiego partnera projektu City Changer Cargo Bike.
Rowery cargo od dawna są również tematem niemieckiej polityki federalnej. Narodowy Plan Rowerowy 3.0 z 2021 roku stanowi najnowsze, szerokie zaangażowanie rządu federalnego w promowanie prywatnych i komercyjnych rowerów cargo. Sekretarz stanu Oliver Luksic (FDP) z Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu otworzy dzisiaj czterogodzinną Akademię Cargo na Future Mobility Forum (Hall 8). Przedstawiciele branży omówią następnie na czterech panelach polityczne warunki ramowe, komponenty, miejsca parkingowe i standardy bezpieczeństwa dla rowerów cargo.
W strefie Cargo piątkowe hasło będzie brzmiało: Logistics Industry Meets Bicycle Industry. Radlogistik Verband Deutschland (RLVD) i Frankfurt Research Lab for Urban Transport (ReLUT) zapraszają na panel ekspercki "Cargo Bikes & Urban Logistics" na scenie Cargo Area. Szef RLVD, Tom Assmann, i prof. Oliver Schocke z ReLUT będą rozmawiać o infrastrukturze i odpowiednich rowerach cargo z lokalnymi ekspertami logistyki rowerowej, wystawcami i międzynarodową firmą kurierską DPD.
"Sprawimy, że dostawa paczek na ostatniej mili będzie bardziej przyjazna dla miasta i lokalnie wolna od emisji" - zapowiada Gerd Seber, Group Manager City Logistics and Sustainability w DPD Germany. "W ramach tego rozwiązania w coraz większej liczbie miast będziemy również polegać na nowoczesnych elektrycznych rowerach cargo, które będą ładowane w mikro-depotach niedaleko centrum. W najbliższych latach będziemy nadal rozbudowywać tę flotę."
Dla branży rowerowej w tej dziedzinie pojawia się coraz bardziej ekscytujący rynek. Nazwa włoskiego wystawcy Cargo Area "One Less Van" trafia prosto w sedno sprawy. Również inni wystawcy zaprezentują w Cargo Area alternatywy dla samochodów dostawczych z silnikiem diesla. Niemiecka firma Rytle zaprezentuje swój nowy trzykołowy Movr3 z kabiną kierowcy i dużą skrzynią wymienną. Fleximodal z Francji i jego praktyczny Bicyclift pokażą, że załadowaną europaletę można wygodnie podnieść i przetransportować za pomocą przyczepki rowerowej. Wózki są jednak bardziej rozpowszechnione w użytku prywatnym niż w transporcie komercyjnym.
"Transport dzieci jest najważniejszym czynnikiem napędzającym prywatne wykorzystanie rowerów cargo", mówi Hannah Eberhardt z biura planowania transportu Verkehr mit Köpfchen. "Dla rodziców bezpieczeństwo jest oczywiście najwyższym priorytetem podczas transportu dzieci. Istnieją tutaj bardzo dobre rozwiązania w zakresie przyczepek rowerowych i rowerów cargo - również do transportu dzieci."
W sobotę twórca portalu internetowego "Jazda na rowerze z dzieckiem" udzieli cennych wskazówek młodym rodzicom w wykładzie na Scenie Cargo Area. Na przykład nowy Packster 70 firmy Riese & Müller - dwukołowy elektryczny rower cargo ze sterowaniem linkowym i wygodnymi zagłówkami dla małych pasażerów - jest jednym z nowych modeli prywatnych rowerów cargo, które zostaną zaprezentowane na Eurobike.
Amerykański pionier rowerów cargo Xtracycle również będzie miał europejską premierę ze swoimi trzema nowymi modelami longtail. Mogą one zmieścić z tyłu do trójki dzieci na długim zintegrowanym pokładzie. Wielkim finałem programu rowerów cargo jest Cargo EuroCup, który po raz pierwszy odbędzie się w niedzielę. Na zewnętrznym torze wyścigowym rowerzyści cargo wszystkich kategorii zmierzą się w wyścigu okrężnym z różnymi zadaniami transportowymi do wykonania po drodze. Nie chodzi tu o sport zawodowy, ale o zabawę i wspólnotę - zwłaszcza w finałowym wyścigu sztafetowym.
komentarze