Moc i pełna kontrola: nowa jednostka Performance Line CX Bosch wyznacza standardy jazdy rowerem eMTB

Większa dynamika w górach, większa zwinność na szlaku, płynniejsza jazda na trasie: w nowej generacji Performance Line CX marki Bosch eBike Systems, moc spotyka się z kontrolą, a historia sukcesu trwa. W połączeniu z modelem Bosch eBike ABS Pro, wyświetlaczem Purion 400, wydajnymi akumulatorami PowerTube i nowościami idealnymi na długie trasy i strome podjazdy, Bosch prezentuje kompleksowy sportowy ekosystem zapewniający najlepsze wrażenia z jazdy rowerem eMTB.

Idealna równowaga między mocą, wydajnością i zasięgiem

Dla rowerzystów na rowerach eMTB kluczowe są nie tylko dane dotyczące osiągów, ale przede wszystkim precyzyjne dostrojenie silnika. Określa ono współczynnik flow na trasie. „Nowy Performance Line CX (BDU384Y) z momentem obrotowym 85 niutonometrów, maksymalną mocą 600 watów i wspomaganiem do 340 procent zapewnia idealną równowagę między mocą, dynamiką, wydajnością i zasięgiem” – mówi Claus Fleischer, Prezes Bosch eBike Systems. 

„Niezależnie od tego, czy chodzi o delikatne ruszanie z miejsca na stromych trasach, czy o mocne, doskonale kontrolowane wyjścia z zakrętów: dzięki precyzyjnej, czułej reakcji nasza nowa jednostka napędowa pozwala sportowym e-rowerzystom doświadczyć wyjątkowej dynamiki jazdy, zapewniając doskonałe wrażenia z jazdy eMTB”

Do Performance Line CX dostępnych jest wiele różnych trybów jazdy, które można wybrać i dostosować w aplikacji eBike Flow.

Większa dynamika w górach, większa zwinność na trasie, płynniejsza jazda na szlaku: w nowej generacji Performance Line CX marki Bosch eBike Systems, moc spotyka sięz kontrolą, a historia sukcesu trwa.

Precyzyjna technologia czujników i dynamika na nowym poziomie

Moc nowego napędu Performance Line CX (BDU384Y) rozwija się dynamicznie i precyzyjnie dopasowuje się do danego manewru jazdy i dokładnie podąża za naciśnięciem pedału. Jest to możliwe dzięki nowej technologii czujników. Kilka wysokowydajnych czujników precyzyjnie mierzy siłę nacisku na pedał – ponad 1000 razy na sekundę. Obejmują one liczne czujniki, w tym czujnik kadencji o wysokiej rozdzielczości i precyzyjną technologię pomiaru momentu obrotowego. Czujniki inercyjne (IMU) mierzą ponadto przyspieszenie i częstotliwość obrotów w sześciu wymiarach oraz rozpoznają kąty nachylenia i pochylenia, a także wibracje. W ten sposób eMTB „wie”, jak stromy jest podjazd i czy rowerzyści znajdują się na leśnej ścieżce, czy na trasie z licznymi korzeniami. Jednostka napędowa reaguje bardzo wrażliwie na zmiany przyspieszenia, mocy własnej i aktualnej prędkości. Dzięki nowo zinterpretowanym sygnałom z czujników e-rowerzyści zawsze otrzymują odpowiednią moc silnika – precyzyjnie dobraną, kontrolowaną i natychmiastową. Lub łagodną, umiarkowaną i niezawodną na długie trasy i piękne wyprawy. Jednostka Performance Line CX jest wszechstronna.

Nowy Performance Line CX (BDU384Y) z momentem obrotowym 85 niutonometrów, maksymalną mocą 600 watów i wspomaganiem do 340 procent zapewnia idealną równowagę między mocą, dynamiką, wydajnością i zasięgiem.

Dźwięk trasy, nic więcej

Na trasach i wycieczkach w poszukiwaniu nowych wrażeń wielu rowerzystów chce mieć maksymalnie cichy silnik w połączeniu z naturalnymi odczuciami podczas jazdy. Firma Bosch zoptymalizowała przekładnię nowego napędu Perfomance Line CX (BDU384Y) w celu osiągnięcia odpowiedniej równowagi między dostarczaniem mocy, wydajnością i poziomem hałasu. Podczas jazdy w dół zewnętrzny układ napędowy (łańcuch, zębatka, kaseta) jest odłączony od wewnętrznego układu napędowego (wolnobieg, przekładnia, silnik). Pozwoliło to jeszcze bardziej zredukować hałas mechaniczny generowany przez porównywalne jednostki napędowe na trasie. Cała uwaga skupia się na trasie i przyrodzie.

Masa Performance Line CX została również zmniejszona o około 100 gramów w porównaniu do poprzedniej wersji. Jednostka napędowa jest niezwykle wytrzymała: magnezowa obudowa jednostki napędowej może wytrzymać najtrudniejsze warunki. Czarna powłoka proszkowa chroni przed odpryskami kamieni i uszkodzeniami, a także korozją. 

Pełna koncentracja na trasie i naturze: Bosch zoptymalizował przekładnię nowej jednostki Perfomance Line CX w celu osiągnięcia odpowiedniej równowagi między dostarczaniem mocy, wydajnością i poziomem hałasu.

Silnik, który zdefiniował jazdę rowerem eMTB: Performance Line CX

Jeżeli istnieje jeden silnik e-roweru, który jest synonimem jazdy rowerem eMTB, to jest nim Bosch Performance Line CX. Opracowany specjalnie do rowerów MTB, od momentu wprowadzenia na rynek prawie dziesięć lat temu (2015 r.) stał się nieodłącznym elementem sceny rowerów eMTB i zdefiniował sportową jazdę rowerem eMTB jako dziedzinę samą w sobie. Od tego czasu jednostka napędowa przeszła kilka etapów ewolucji i nadal wyznacza standardy w zakresie odczucia podczas jazdy i charakterystyki silnika. Pionierski, progresywno-dynamiczny tryb eMTB i wiele innych rozwiązań technicznych uzupełniają Performance Line CX i sprawiają, że wrażenia z jazdy na rowerze eMTB są wyjątkowe. 

Pełne wsparcie aż do samego szczytu: przydatne funkcje na stromych odcinkach

Gdy rowerzyści muszą zatrzymać się na trudnym terenie pod górę, ważne jest, aby wyjść z tej sytuacji w kontrolowany sposób. Dzięki nowemu asystentowi pomocy przy ruszaniu pod górę można ruszyć z łatwością i przy zachowaniu pełnej przyczepności. Dzięki czujnikom rower eMTB rozpoznaje, jak strome jest zbocze i zapewnia optymalne wspomaganie. Nowość: dzięki funkcji wspomagania pchania jednostka napędowa dostosowuje prędkość pchania do prędkości chodzenia.  

Maksymalna skuteczność hamowania: nowy Bosch eBike ABS Pro

Na trasie zjazdowej wymagający rowerzyści górscy chcą skoncentrować się bardziej na linii jazdy niż na hamowaniu. Bosch eBike Systems ma teraz dla nich rozwiązanie: nowy układ Bosch eBike ABS Pro do wysokowydajnych układów hamulcowych. Zwiększa stabilność jazdy, umożliwiając późne i mocne hamowanie bez poślizgu przedniego koła. Podczas prac rozwojowych Bosch wykorzystał doświadczenie i technologię z zawodów eMTB Racing. Zaowocowało to dwoma trybami ABS Pro: ABS Trail Pro dla wymagających rowerzystów górskich i ABS Race dla zawodników Enduro. Nowy eBike ABS Pro zapewnia optymalną równowagę między stabilnością jazdy a maksymalną skutecznością hamowania.

Nowy eBike ABS Pro osiąga optymalną równowagę między stabilnością jazdy a maksymalną wydajnością hamowania. Umożliwia to późne i mocne hamowanie bez poślizgu przedniego koła.

Idealny wyświetlacz eMTB: nowy wyświetlacz Purion 400

Nowy wyświetlacz Purion 400 jest częścią sportowego ekosystemu i uzupełnia Performance Line CX. Dzięki minimalistycznemu wyglądowi dostosowanemu do eMTB i optymalnie chronionemu w trójkącie kierownicy, transmisyjny wyświetlacz o przekątnej 1,6 cala oferuje dobry przegląd podstawowych danych dotyczących jazdy i danych fitness, takich jak prędkość, zasięg, moc lub całkowita odległość.

Nowy wyświetlacz Purion 400 jest częścią sportowego ekosystemu i uzupełnia Performance Line CX. Dzięki minimalistycznej optyce dostosowanej do rowerów eMTB jest on optymalnie chroniony w trójkącie kierownicy.

Innowacyjne akumulatory na jeszcze dłuższe trasy: PowerTube 600 i 800

Zapasy energii odgrywają decydującą rolę podczas wymagających, wielodniowych tras z licznymi wzniesieniami. W związku z tym Bosch opracował PowerTube 800 – największy jak dotąd akumulator PowerTube w inteligentnym systemie, idealnie dopasowany do nowej jednostki Performance Line CX. Akumulator ma najwyższą gęstość energii w ofercie, sięgającą około 205 Wh/kg. Portfolio uzupełnia nowy PowerTube 600. 

Bosch wykorzystuje w obydwu akumulatorach ogniwa akumulatora o zoptymalizowanej gęstości energii i nowo opracowaną aluminiową obudowę. Płynnie zintegrowane z rurą ramy, harmonijnie wtapiają się w konstrukcję roweru ze wspomaganiem elektrycznym. Dzięki identycznej długości można je łatwo zdemontować i wymienić – jeśli zostały dostarczone przez producenta roweru ze wspomaganiem elektrycznym. Są one również kompatybilne z technologią DualBattery i można je łączyć. Entuzjaści eMTB mogą na przykład użyć dwóch akumulatorów PowerTube 800, aby osiągnąć łączną pojemność 1600 Wh – i w ten sposób pokonać nawet najtrudniejsze etapy z licznymi wzniesieniami i bez możliwości ładowania w trasie. Alternatywnie, jako dodatkowy akumulator, dostępny jest Range Extender PowerMore 250 wielkości butelki na napoje.


Nowy PowerTube 800 jest jak dotąd największym akumulatorem PowerTube w inteligentnym systemie. Cechuje go najwyższa gęstość energii w ofercie, sięgająca około 205 Wh/kg. Nowy PowerTube 600 uzupełnia portfolio.

Koncentracja na koncepcji zrównoważonego rozwoju w produkcji

Celem firmy Bosch jest również ciągłe ulepszanie systemów eBike pod względem zrównoważonego rozwoju przez cały cykl życia produktu. Do produkcji Performance Line CX oraz dwóch akumulatorów PowerTube 600 i PowerTube 800 firma Bosch eBike Systems wykorzystuje materiał częściowo pochodzący z recyklingu: po raz pierwszy w największej plastikowej części jednostki napędowej oraz w uchwycie akumulatora i obudowie akumulatora1. Ponadto ilość materiału użytego do produkcji baterii została zmniejszona2, a czarna powłoka została usunięta z PowerTube 600 i PowerTube 800. Kolejnym kamieniem milowym: w projektach pilotażowych Bosch eBike Systems skupia się na zakupie komponentów, które zostały wyprodukowane przy użyciu energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Dotyczy to aluminium w akumulatorach PowerTube 600 i PowerTube 800, jak również obudowy Performance Line CX.

Więcej niż suma poszczególnych komponentów: ekosystem eMTB firmy Bosch

Performance Line CX zajmuje centralne miejsce – a wokół niego Bosch eBike Systems prezentuje sportowe portfolio, które przenosi wrażenia z jazdy na rowerze górskim na nowy poziom: wydajne akumulatory zapewniające długi zasięg, lekki Range Extender, kompaktowy wyświetlacz, eBike ABS Pro i aplikacja eBike Flow. Dzięki rozwiązaniu eShift z TRP zaprezentowanemu w lipcu 2024 roku rowerzyści na rowerach eMTB skorzystają również z pierwszego automatycznego układu zmiany przełożeń w inteligentnym systemie. 

Bosch eBike Systems: Bosch angażuje się również poza trasą: jako jeden z kilku znanych interesariuszy w branży rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, Bosch wspiera współpracę w ramach konsorcjum Charge2Bike w celu opracowania ogólnobranżowego, znormalizowanego rozwiązania w zakresie ładowania.

„Fascynacja jazdą rowerem eMTB to holistyczne doświadczenie” – mówi Claus Fleischer. „Podejście to stosujemy również w rozwoju naszych produktów: dzięki naszemu kompleksowemu ekosystemowi sportowemu oferujemy rowerzystom górskim więcej dynamiki, więcej kontroli, więcej przyjemności z jazdy – a tym samym więcej ‚trasy‘.” Claus Fleischer wierzy, że zalety tego holistycznego podejścia zmienią rynek: „Jesteśmy przekonani, że za 5 lat rowery ze wspomaganiem elektrycznym z ABS, eShift, aplikacją eBike Flow i infrastrukturą z Charge2Bike w standardzie będą dostępne do wypożyczenia.”

1 Do produkcji poprzednich jednostek napędowych i akumulatorów wykorzystywano pierwotne tworzywa sztuczne i metale. Materiał pochodzący z recyklingu jest obecnie wykorzystywany w szczególności w płytce smarującej jednostki napędowej, osłonie uchwytu akumulatora oraz w obudowie akumulatora. Płytka smarująca w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia wydajności i okresu eksploatacji jednostki napędowej, udostępniając smar, i po raz pierwszy została wyprodukowana z tworzywa sztucznego, które składa się w około 50% z materiałów pochodzących z recyklingu. Do wykonania osłony uchwytu akumulatora używamy polipropylenu pochodzącego z recyklingu, a do obudowy akumulatora aluminium, składającego się w około 38% z materiału pochodzącego z recyklingu.

2 Redukcję uzyskuje się poprzez zmniejszenie grubości ścianki obudowy. Wynik: porównanie PowerTube 600 z PowerTube 625 wykazuje redukcję masy ścianki obudowy o 26%, a w przypadku porównania PowerTube 800 z PowerTube 750 redukcja sięga 37%.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl