​Bright Racing Shocks przentuje nowy widelec USD: F929 NEXT-3RC

Kiedy powstawał projekt Bright Racing Shocks w 2009 roku, propozycja stworzenia zawieszenia USD od podstaw spotkała się z powszechnym sceptycyzmem. Dziś możemy uznać ze mimo wyzwań konstrukcyjnych producentowi udało się opracować widelec F929, który, był pierwszym widelcem USD, który przezwyciężył typowe problemy konstrukcyjne i funkcjonalne tego typu widelców w świecie MTB. Wysiłki producenta koncentrują się teraz na optymalizacji systemów hydraulicznych oferowanych widelców, z ciągłym rozwojem kartridża ACAD, obecnie już w osiemnastej! wersji.  NEXT-3RC kontynuuje projekt tulei ślizgowej, który był używany od lat 90-tych. 

Godne uwagi zmiany w NEXT-3RS obejmują przejście z 49 mm zewnętrznych nóg na 48 mm, nową koronę, która łączy komory powietrzne obu nóg, a także wiele mniejszych ulepszeń, dzięki którym widelec jest lepszy niż jego poprzednik. W poprzedniej wersji nogi zewnętrzne miały średnicę 49 mm i kształt zaprojektowany z myślą o wysokiej sztywności. Zewnętrzne nogi NEXT-3RC zostały zmienione dzięki nowej formie i konstrukcji, zmniejszając średnicę do 48 mm, ale wprowadzając żebra wzmacniające po bokach, aby zwiększyć sztywność w ukierunkowany sposób, zgodnie z bocznymi przepływami naprężeń. Podsumowując, wydajność mechaniczna została jeszcze bardziej zwiększona przy jednoczesnym zmniejszeniu masy komponentu. 

Korona widelca, która zachowała swoje skomplikowane wykonanie z frezowanego kawałka aluminium lotniczego 7075-t751, została dopracowana przy użyciu dedykowanego oprogramowania do identyfikacji aktywnych mas. Analiza ta umożliwia stworzenie konstrukcji o większej stabilności dynamicznej. Nowa korona ma również funkcję komory powietrznej, łącząc dwie zewnętrzne nogi przez labirynt komór, aby zwiększyć objętość powietrza przepływającego przez rurę sterową, która również staje się częścią systemu. Pomysł połączenia dwóch zewnętrznych nóg pochodzi od włoskiej firmy EVERFLOW, która wdrożyła ten projekt dwa lata temu, stosując zewnętrzne kanały w tradycyjnych widelcach. Bright wprowadził tę koncepcję do architektury USD, integrując kanały powietrzne wewnątrz części konstrukcyjnej korony. 

Miejsce montażu zacisku hamulca przeszło całkowitą modyfikację, jednak pozostaje wstecznie kompatybilne z widelcami z poprzednich lat. Wzmocnione i wyposażone w dodatkowy dedykowany wspornik przewodu hamulcowego, zapewnia sztywne podparcie w górnej części zewnętrznej nogi. 

To opcjonalne, zdejmowane akcesorium waży zaledwie około 30 gramów. Nowa konstrukcja ma również na celu zapewnienie większej stabilności, co zwiększa siłę hamowania. System tulei ślizgowych BRS został wydłużony, zwiększając sztywność skrętną i umożliwiając większy skok. 

Zastosowano jeszcze twardszy materiał na bieżnie wewnątrz zewnętrznych nóg, aby osiągnąć dodatkowy poziom gładkości, nadal poprawiając jedną z mocnych stron widelców Bright. Wkładka hydrauliczna to nowy model ACAD #18. W tej wersji początkowa czułość i elastyczność wzrosły, a stabilność przy silnych uderzeniach wzrosła dzięki dłuższej sprężynie.  Według testów telemetrycznych, zdolność wersji #18 do kopiowania profilu terenu, w porównaniu do wersji poprzedniej, wzrosła o około 20%.

Ogranicznik odbicia został przeprojektowany, z nowym zaworem hydraulicznym zarządzającym jego limitami. Maksymalny skok widelca wzrósł do 195 mm, z czego 15 mm pozostaje na dodatkowy skok fazy ujemnej. W części tuningowej do klasycznej konfiguracji Bright o nazwie "RACING" z ASC (ASC Active Sag Control) dodano konfigurację "COMFORT", zapewniającą wrażenia z jazdy bardziej zbliżone do widelców komercyjnych. Ta nowa propozycja oferuje mniej wyścigową reakcję i większą początkową płynność, dla tych, którzy lubią bardziej tradycyjny styl jazdy.

F929 NEXT-3RC nie jest widelcem, który można kupić z półki, więc aby go nabyć, należy skontaktować się bezpośrednio z producentem. BRS nie opublikował jeszcze ceny wersji NEXT-3RC, ale poprzedni widelec NEXT zaczynał się od 1880 euro za wersję standardową lub 2030 euro za wersję z osłonami DCMS.


o autorze

Bolesław Zaras

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl