Battaglin Portofino R - stalowe cudo z Italii

Godny podziwu, stalowy rower szosowy Battaglin wchodzi na jeszcze wyższy poziom dzięki nowej, bardziej nowoczesnej, limitowanej edycji Portofino R, która jest jeszcze bardziej zintegrowana niż kiedykolwiek. Nieczęsto kojarzymy włoskie stalowe ramy z tak nowoczesnymi cechami, jak w pełni wewnętrzne prowadzenie przewodów, regulowane sztyce, zintegrowany zacisk wspornika siodła i suport T47... ale rzemieślnicy budujący rowery w Officina Battaglin nie przestają imponować...

Bardziej konwencjonalnie wyglądający, diamentowy, ale na wskroś nowoczesny rower szosowy Portofino firmy Battaglin już wcześniej był hitem, z przyciemnianymi, lustrzanymi wykończeniami cromovelato, unikalnymi, nowoczesnymi, ponadwymiarowymi, polerowanymi szprychami, hamulcami tarczowymi lub obręczowymi, wewnętrznym prowadzeniem linek i geometrią zaprojektowaną na miarę przez zwycięzcę Giro-Vuelta Giovanniego Battaglina. I ten rower będzie nadal dostępny dla rowerzystów szukających klasycznego stylu...

Ale dla tych, którzy mają nadzieję na zawrócenie w głowie podczas grupowych przejażdżek, odnowiony Battaglin Portofino R jest szybszy i smuklejszy niż kiedykolwiek.

"Od jakiegoś czasu czuliśmy potrzebę przesunięcia Portofino w stronę wyścigów" - opisuje dyrektor generalny Battaglin, Alex Battaglin. "Tak więc, kiedy rozpoczął się projekt aktualizacji, skupiliśmy się na jednym celu: osiągnięciu wzrostu sztywności ramy bez kompromisu w zakresie komfortu".

Zbudowanie sztywniejszej ramy oznaczało wzmocnienie dolnej części, a bardziej elastyczna górna część to równoważy.

Najbardziej oczywiste zmiany w nowym Battaglin Portofino R to regulowana sztyca i wynikająca z tego nowa mufa rury podsiodłowe. Teraz rower ukrywa klinowy zacisk wspornika siodła wewnątrz nowej chromowanej mufy, co według Battaglin pozwala na większy nacisk na zacisk przy mniejszym momencie obrotowym śruby.

Nowa rama posiada również nowy wspornik kierownicy wykonany ze stopu, który Battaglin opracował w celu umożliwienia czystego prowadzenia linek z konwencjonalną kierownicą, płynnego przejścia do nowego topcapa i dystansów na główce ramy oraz opcji niestandardowych długości.

Oferując poprawę ogólnej sztywności, nowy Battaglin Portofino R przechodzi na większy suport z gwintem T47 - z dodatkowym bonusem w postaci większej ilości miejsca w środku na prowadzenie kabli - a także zwiększa się rura podsiodłowa, która jest teraz przystosowana do sztycy 31,6 mm. Nowa rama ma również większą średnicę seatstay'ów i bardziej spłaszczone chainstay'e, aby zrównoważyć wydajność i komfort.

Grafika Portofino R również uległa zmianie, z nowym płynnym przejściem pomiędzy dwoma kolorami cromovelato, przechodzącym przez ręcznie nakładane filigranowe logo Battaglin.

Podobnie jak oryginał, wersja z hamulcem tarczowym flagowego roweru szosowego Battaglin nadal posiada hamulce tarczowe flat mount, sztywne osie 12 mm i oficjalny prześwit dla opon 28 mm. Jednak renowacja Portofino R dała Battaglinowi szansę na ponowną optymalizację nowych dropoutów z lepszą integracją i eleganckim prowadzeniem linek przerzutki bezpośrednio na końcu chainstay'a.

Nowa rama Portofino R jest łączona i lutowana w północnych Włoszech z niestandardowego zestawu wieloramiennych rur stalowych Columbus BG81, opartych na Spirit HSS. Każdy rower jest indywidualnie numerowany, z nową plakietką poniżej nowej mufy podsiodłowej.

Podobnie jak zeszłoroczna aktualizacja, nowy Portofino R nadal posiada wewnętrznie stożkowe główki 1 1/8″-1 1/2″ wbudowane w chromowane mufy główki oraz w pełni karbonowy widelec wykonany na zamówienie dla Battaglin przez WR Compositi z główką w kształcie litery D, która umożliwia w pełni wewnętrzne prowadzenie kabli przy stosunkowo niewielkim profilu zewnętrznym.

Tanio nie będzie, to oczywiste

Nowy, w pełni customowy zestaw Battaglin Portofino R zaczyna się od 8000€. Cena obejmuje konsultacje z Giovannim Battaglinem w celu ustalenia indywidualnej geometrii, stalową ramę wykonaną na miarę i indywidualnie numerowaną, wyprodukowaną w warsztacie Battaglin w Marostica we Włoszech oraz w pełni karbonowy widelec, również wyprodukowany we Włoszech, dopasowany kolorystycznie do wybranego przez użytkownika koloru cromovelato, a także główkę ramy. Inne dopasowane kolorystycznie komponenty, takie jak kierownica, wspornik siodła, siodło, dźwignie hamulca i nowy zintegrowany wspornik Battaglin ze stopu, są dodatkowo płatne.

Jeśli chcesz pozostać przy klasyku Portofino, jest on nadal dostępny w cenie od 6000€.

W przypadku kompletnego roweru opcje są nieograniczone. Możesz wybrać hamulec obręczowy lub tarczowy i prawie każdy zestaw konstrukcyjny, jaki chcesz - ale tylko zestawy z elektroniczną zmianą biegów i hydraulicznym hamulcem są prowadzone w pełni wewnętrznie.

Jeśli chodzi o dostępność, to w 2023 roku powstanie tylko 99 sztuk, i to we wszystkich Portofino - classic rim, classic disc, R rim i R disc. Podział na różne warianty będzie zależał od popytu, ale wystarczy powiedzieć, że Battaglin Portofino jest nadal bardzo limitowaną edycją.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl