DT Swiss wycofuje karbonowe koła – sprawdź czy masz problem

Uwaga, ważna sprawa dla właścicieli kół DT Swiss!
Firma ogłosiła właśnie recall części swoich karbonowych obręczy – chodzi o modele z serii ERC, CRC, HEC i ARC. Powód? Wykryto wadę produkcyjną, która może prowadzić do pękania flanszy (tej górnej krawędzi obręczy). W skrajnych przypadkach może to skończyć się rozpadnięciem koła podczas jazdy, lepiej więc nie ryzykować.  

Do akcji dołączył też Swiss Side – recall obejmuje niektóre partie ich kół HADRON, choć tam nie zgłoszono jeszcze żadnych awarii. Lepiej dmuchać na zimne.  

O co dokładnie chodzi?   

Lista dotkniętych modeli obejmuje następujące produkty dostarczone po 1 sierpnia 2024 roku. Wszystkie pochodzą z fabryki w Wietnamie – koła z polskiego zakładu DT Swiss nie są zagrożone. Sprzedawano je zarówno jako części zamienne, jak i wyposażenie fabryczne rowerów.

  • ARC 1100, 1400, 1600 DICUT 50 / 55 / 65 
  • ARC 1600 SPLINE 50 / 55 / 65 
  • ERC 1100, 1400, 1600 DICUT 35 / 45 
  • ERC 1600 SPLINE 35 / 45 
  • ERC LOG CLASSIC 45 
  • CRC 1100 DICUT 45 
  • CRC 1400, 1600 SPLINE 35 / 45 
  • HEC 1400 SPLINE 45

Jakie koła Swiss Side HADRON są objęte recallem?

Niektóre partie kół Swiss Side HADRON również zostały włączone do akcji. Swiss Side podkreśla, że nie odnotowano żadnych usterek w ich produktach, ale dla bezpieczeństwa współpracują z DT Swiss. Potencjalnie dotknięte modele to: 

  • HADRON2 All road 450 
  • HADRON2 All road Ultimate 450 
  • HADRON2 Classic 500 
  • HADRON2 Ultimate 500 
  • HADRON3 Classic 550 
  • HADRON3 Classic 650

Jak to zweryfikować?   

Szukasz numeru ID (od 2740000 w górę) – jest wypisany na obręczy lub pod taśmą. Wpisz go na [stronie recallowej DT Swiss](https://recall.dtswiss.com) – system podpowie, czy musisz oddać koła.  

Co dalej i procedura krok po kroku

Jeśli masz "pechowe" egzemplarze, DT Swiss je przetestuje. Te, które przejdą, wrócą do Ciebie z pieczątką "OK". Te wadliwe wymienią na nowe.  Pro tip: Jeśli naklejka z numerem się starła, wyślij zdjęcie numeru seryjnego (ten pod taśmą) na recall@dtswiss.com – pomogą. 

Poniżej podajemy co należy zrobić krok po kroku:

Rejestracja: Po zarejestrowaniu swojego dotkniętego koła lub zestawu kół skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin z dalszymi instrukcjami.

Pudełka do wysyłki: Otrzymasz link, gdzie zamówisz specjalne opakowania transportowe. Za każdą rejestrację dostaniesz dwa puste kartony, wkładki i instrukcję montażu. Jeśli masz dwa zestawy kół objęte recalliem, musisz zarejestrować je oddzielnie. Prześlemy Ci też informacje o wysyłce dostosowane do Twojego kraju. 

Przygotowanie i wysyłka kół: Jeśli to możliwe, prosimy o wysłanie kół bez opon, tarcz hamulcowych i kasety. Jeśli nie jesteś w stanie ich zdemontować, możesz zwrócić się o pomoc do lokalnego serwisu lub wysłać koła z zamontowanymi częściami. Koszty (np. demontażu w serwisie) zostaną zwrócone. Klienci wysyłający koła z zamontowanymi komponentami nie będą w żaden sposób poszkodowani. 

Czas realizacji: Po otrzymaniu kół zajmiemy się nimi jak najszybciej. W zależności od kraju, maksymalny czas naprawy w pierwszych sześciu tygodniach wynosi 20 dni roboczych, ale docelowo wszystkie serwisy powinny zamknąć sprawę w mniej niż 10 dni. 

Test jakości: Wszystkie zwrócone koła przejdą rygorystyczny test jakości, który wykracza poza normy branżowe (ISO 4210). Tylko produkty spełniające nasze wewnętrzne wymagania zostaną oznakowane jako bezpieczne. 

Zwrot lub wymiana: Koła, które przejdą test, zostaną odesłane na podany adres w takim stanie, w jakim do nas trafiły. Jeśli okaże się, że koło jest wadliwe, natychmiast skontaktujemy się z Tobą w sprawie bezpłatnej wymiany. 

Sprawdzenie online: Wszystkie sprawdzone i zatwierdzone koła można później zweryfikować na dedykowanej stronie, wpisując numer ID DT Swiss. System pokaże, czy dane koło przeszło kontrolę – wynik będzie dostępny do wglądu w każdej chwili.

Więcej szczegółów i pełna lista modeli na oficjalnej stronie DT Swiss


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl