​Bezprzewodowe ładowanie magnetyczne trafia do rowerów elektrycznych dzięki kompaktowym, modułowym płytkom ładującym TILER

Bezprzewodowe ładowanie magnetyczne może być bardzo wygodne. Wystarczy położyć telefon na magnesie, aby się naładował. Teraz wyobraźcie sobie tę samą wygodę, ale nie w telefonie, a w rowerze elektrycznym. Choć system TILER wydaje się bardzo praktyczny dla indywidualnych użytkowników e-rowerów, ma jeszcze większy sens w przypadku ładowania całej floty rowerów za pomocą jednego systemu.  

Koncept TILER jest dość prosty. Zamontuj uniwersalną podpórkę ładującą do roweru, podłącz ją do silnika e-roweru, a następnie zaparkuj rower na płytce ładującej, opierając go na podpórce. Gdy podpórka zetknie się z płytką, system wykorzysta bezprzewodowe ładowanie magnetyczne, aby naładować baterię.  

Sprzedawany jako rozwiązanie aftermarketowe, producent twierdzi, że system jest obecnie kompatybilny z około 75% istniejących e-rowerów, w tym markami takimi jak Bosch, Yamaha, Bafang i inne (firma deklaruje, że skontaktuje się z klientem, aby dobrać odpowiedni kabel do danego roweru). We wczesnej fazie rozwoju technologia ta była już szeroko stosowana w Europie Zachodniej, gdzie zainstalowano ponad 200 punktów ładowania TILER Uno. Wizją TILER jest to, że dzięki nowemu modelowi TILER Compact osoby prywatne mogą używać płytek ładowania w domu, a serwisy rowerowe mogą łączyć nawet 24 płytki w pakiet do ładowania floty e-rowerów.  

Nasz poprzedni produkt – Tiler UNO – naładował już ponad 250 000 km. Nowa generacja bezprzewodowego systemu ładowania rowerów Tiler to 'Tiler Compact'. Wszystko, co ludzie pokochali i docenili w poprzednich wersjach Tiler, teraz w znacznie mniejszym i lepszym opakowaniu.

W porównaniu do Uno, TILER Compact nie wymaga instalacji – wystarczy położyć go na podłodze, choć można go też przymocować, aby zapobiec przesuwaniu lub kradzieży. 8-milimetrowej grubości płytki mają ładować e-rower z taką samą prędkością jak tradycyjna ładowarka przewodowa, a system został zaprojektowany tak, aby ładować baterię tylko do 80%, jednocześnie monitorując jej temperaturę dla optymalnej żywotności.  

Specyfikacja techniczna:
  • Wymiary: 260 x 245 x 15 mm  
  • Waga: 2 kg   
  • Czas ładowania: 3,5 godziny (test na baterii 500 Wh, 36 V)   
  • Odporność na warunki atmosferyczne: IP67  
  • Moc ładowania: 150 W  

Zaprojektowany do współpracy z większością e-rowerów, nowy TILER Compact ma dwie wersje – standardową podpórkę tylną lub centralną Cargo CUBE. Opcja centralna idealnie nadaje się do ładowania rowerów cargo, zapewniając, że będą gotowe do jazdy po zaparkowaniu. TILER pracuje też nad nową wersją tylnej podpórki z mniejszą elektroniką i smuklejszą formą.  

TILER jest obecnie dostępny w przedsprzedaży z zaliczką 29 €, a końcowa cena zestawu (płytka + podpórka) ma wynosić około 275 €.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl