Czy znasz Nowy Targ Road Challenge?

Ależ czas szybko płynie, dopiero co stawaliśmy na starcie pierwszych edycji Nowy Targ Road Challenge, a właśnie stuka równa dycha tej najcięższej i najbardziej popularnej imprezie etapowej w Polsce dla amatorów. Organizator Tatra Cycling Events zapowiada wyjątkową oprawę imprezy, której główną ambasadorką jest Katarzyna Niewiadoma, Mistrzyni Świata w kolarstwie gravelowym i zwyciężczyni Tour de France kobiet. Tradycyjnie etap jazdy na czas ze ścianą Studzionki i podjazdem pod przełęcz Knurowską nie bez powodu wiedzie właśnie przez Ochotnicę, skąd Kasia pochodzi i gdzie szlifowała i nadal to robi dość często swoją kolarską formę. Redakcyjnie imprezę darzymy dużym sentymentem, ponieważ pojawialiśmy się wielokrotnie na trasie, zarówno na linii startu, jak i ze sprzętem fotograficznym.


Etap I 

...to Gorce i start z Knurowa podjazdem i częściowo zjazdem z przełęczy Knurowskiej, z mocną poprawką do nieba pod Studzionki, gdzie nie warto wybierać sie bez przełożenia poniżej 34/28. Naszym zdaniem zalecane jest z tyłu o wiele więcej. To przełamany na pół uphill dla twardzieli, ale i kolarz bez formy zawodowca będzie czerpał garściami z jazdy tą trasą. Długość odcinka 11,5 km z przewyższeniem sięgającym ponad 500 m w pionie robi wrażenie nawet na kozakach na codzień jeżdżących po górach. Na szczycie tuż za metą trwa kolarska biba na leżakach, tutaj doping słychać nawet z samego dołu podjazdu i nikt nie ma ochoty wracać do auta spędzając czas ze znajomymi przy bufecie organizatora i obliczając kto kogo objechał i jakie waty wycisnął pod metę czasówki.

Etap II

...to już start wspólny gdzie na dystansie PRO (zawodnicy z licencjami kategorie M1-M5) mają do przejechania dystans niemal 90 km z przewyższeniem ponad 1200 m w górę, oraz trzy pokonywane pętle z dojazdem i powrotem w kierunku mety w Łopusznej. Niech Was nie zwiedzie teoretycznie mniejsze przewyższenie niż można by się spodziewać, Na trasie Trybsz i powtarzający się Dursztyn potrafią przesiać peleton bardzo solidnie. Kategorie kobiet oraz męskie amatorów bez licencji+ M6 z licencjami na tej trasie pokonują dwa okrążenia i dystans 64 km przy wspinaczce 870 m w górę. Tutaj klasyfikacja generalna potrafi się wykrystalizować , jednak patrząc  na historię tej imprezy nie brakowało śmiałych akcji, które często przynosiły zmiany liderów, a nawet zwycięstwo w całym wyścigu. Dlatego uważamy że to bardzo dobry etap na zawiązanie ucieczki i próbę zdemolowania podium po etapie jazdy na czas. 

Etap III

... na którym musicie już wrzucić do pieca wszystko co Wam zostało z glikogenu w mięśniach. Czy walczycie o podium, czy też z samym sobą lub kumplami to nie ma większego znaczenia. Etap królewski ze ścianą Bukowina Osiedle i najeżony wieloma nieco mniejszymi ściankami, ale i zjazdami gdzie bez dokładania do pieca przekroczycie prędkości 80 km/h. Na dystansie długim ponownie będzie walka na dystansie 90 km i dwóch pętli, ale z przewyższeniem bagatela 1950 m do nieba. Dystans Fun pokona jedną pętlę i zamelduje się w Pyzówce na linii mety po pokonaniu 61 km i 1350 m pod górę. Co ciekawe start zaplanowany jest w Nowym Targu na znanym już wszystkim uczestnikom stadionie, natomiast linia mety ustawiona zostanie na podjeździe w Pyzówce, skąd po etapie można zrobić spokojny rozjazd do miasteczka wyścigu na dekoracje i ciepły posiłek. Stadion w Nowym Targu będzie również tradycyjnie areną rywalizacji dzieci, które w swoich kategoriach wiekowych będą miały mozliwość zabawy w ściganie się na rowerach, podgladając swoich rodziców, lub ulubionych idoli z tras wyścigów.

Tatra Cycling Events należy do małego grona elity wśród organizatorów kolarskich eventów w naszym kraju i mamy wrażenie że jako jedyny organizator czerpie satysfakcję z cierpienia swoich klientów, wytyczając trasy, które potem śnią się po wyścigu nocami zawodnikom i zawodniczkom. Trzeba przyznać jednak uczciwie, że Cezary Szafraniec wkłada w każdy wyścig serce i duszę, czasem nawet dużo więcej, by stworzyć arenę i warunki do walki, czy w wielu przypadkach przygody roku, a kto wie może i życia.

Więcej szczegółowych informacji, trasy, regulamin i zapisy możecie znaleźć tu -> https://tatracyclingevents.com/nowy-targ-road-challenge

W ramach opłaty rejestracyjnej zawodnik otrzymuje: 

1. numery startowe na plecy i sztycę podsiodłową, 

2. chip aktywny, 

3. możliwość korzystania z bufetów na trasie, 

4. bidony z wodą i izotonikiem dla wszystkich uczestników do pobrania na bufetach na trasie II i III etapu, 

5. posiłek regeneracyjny na mecie (bufet z owocami, napojami i ciastami za linią mety każdego etapu oraz gorące posiłki po II i III etapie), 

6. elektroniczny pomiar czasu, 

7. oznaczenie trasy zgodne ze standardami podczas szosowych wyścigów kolarskich, 

8. zabezpieczenie medyczne i ratownicze, 

9. możliwość udziału w konkursie po zakończeniu dekoracji dla wszystkich uczestników, 

10. dostęp do kół serwisowych na trasie wyścigu pracujących w systemie 11/12 rzędowym Shimano i Sram, 

11. obsługę sędziowską, 

12. nagrody i trofea sportowe dla zwycięzców, 

13. możliwość bezpośredniej rywalizacji w wyścigu kolarskim NOWY TARG ROAD CHALLENGE, 

14. profesjonalne zdjęcia w najwyższej jakości dostępne po wyścigu do pobrania bezpłatnie w najwyższej jakości, do niekomercyjnego użytku, 

15. pamiątkowy medal Finiszera dla wszystkich zawodników, którzy ukończą rywalizację w całym wyścigu etapowym. 

16. pamiątkowy T-shirt dla uczestników, którzy dokonają opłaty do 30.06.2024r.

Wyścig nie odbyłby się bez wsparcia samorządów Miasta Nowy Targ, Gminy Nowy Targ i Gminy Ochotnica Dolna, które są Współorganizatorami i Partnerami Głównymi. Wyścig odbywa się w rowerowym raju Województwa Małopolskiego, które jest Partnerem Głównym, a od wielu lat Partnerem Strategicznym jest firma Elmar-BHP 



o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl