​CEO Grupy Darfon o strategicznej ekspansji sektora e-mobilności w Europie

Lata praktyki to nie lata mistrzostwa - tajwański gigant elektroniczny Darfon Electronics Corp. również się o tym przekonał, wchodząc na europejski rynek e-rowerów. Pierwsze lata były trudne. Tu i ówdzie trzeba było dokonywać korekt w szybko uczącej się spółce giełdowej. Doprowadziło to do znacznego postępu w ciągu ostatnich trzech lat. Dowiedz się, jak to zrobić tutaj.

Po pierwsze, projekt produktu własnej marki rowerów elektrycznych klasy premium BESV został pomyślnie "zeuropeizowany". Po drugie, współpraca sprzedażowa z lokalnymi partnerami zbliżającymi się do IBD została rozszerzona w ukierunkowany sposób. Pod koniec 2023 r. oddział Grupy Darfon rozpoczął własną produkcję baterii i montaż e-rowerów w Czechach a w styczniu Grupa Darfon otworzyła nowe centrum rozwoju produktów, projektowania i innowacji dla branży rowerów elektrycznych w Polsce. Z kolei Darfon Electronics Czech s.r.o. oferuje klientom OEM/ODM kompleksową usługę "one-stop shop". Znaleźliśmy ciekawy wywiad z prezesem Darfon Group, Andym Su, który przedstawiamy poniżej.

Po zaprezentowaniu własnej marki e-rowerów BESV, Darfon zadebiutował w Europie z drugą marką e-rowerów o nazwie Votani. Teraz firma skupia się całkowicie na marce BESV. Jak doszło do tego kroku?

Andy Su: Nauczyliśmy się, że z marketingowego punktu widzenia łatwiej jest skupić się na jednej marce. Votani jest obecnie oferowany tylko w kilku wybranych krajach azjatyckich, takich jak Japonia, pod nazwą "Votani by BESV" jako przystępna cenowo marka e-rowerów poniżej marki premium BESV. Ponieważ wysokiej jakości pedeleki premium są nadal wyjątkiem w Japonii, zwiększamy tam sprzedaż masową dzięki Votani by BESV. Oprócz własnej marki kompletnych rowerów elektrycznych BESV, Darfon oferuje również szeroką gamę komponentów do rowerów elektrycznych dla klientów OEM i ODM. Działalność Grupy Darfon opiera się na dwóch sektorach: e-mobilności oraz IT/klawiatury. Nasz dział e-mobilności oferuje silniki do rowerów elektrycznych, wyświetlacze, czujniki, anteny i baterie. Uzupełnieniem tej oferty jest nasz wysokiej klasy producent rowerów elektrycznych BESV oraz różne firmy dystrybucyjne w Azji i Europie.

Od sierpnia 2020 roku producent BESV jest dystrybuowany w Niemczech i Austrii przez niemieckiego hurtownika i importera Grofa Action Sports GmbH. Krótko przed tegorocznymi targami Eurobike oficjalnie ogłoszono, że Darfon nabył większościowy pakiet udziałów w firmie z siedzibą w Bad Camberg z opcją całkowitego przejęcia. Co się za tym kryje?

Grofa wykonuje dobrą robotę z naszym producentem - obecnie nie tylko w Niemczech i Austrii, ale także w krajach Beneluksu i Polsce. Dla nas ważna jest bliskość IBD. BESV jest producentem wyłącznie IBD. Nawet jeśli kanały sprzedaży nie zawsze są takie same na całym świecie, Grupa Darfon ma doskonałe doświadczenia ze swoimi partnerami handlowymi w kraju pochodzenia, na Tajwanie, a także w Hongkongu, Chinach i Japonii. Wszyscy oni należą do grupy.

Od 2015 roku Darfon jest obecny na rynku z europejską siedzibą w Holandii. Pod koniec 2023 r. uruchomiliście zakład produkcji rowerów elektrycznych i akumulatorów w Czechach dla swoich europejskich klientów. Jak to wygląda?

Ogólnie rzecz biorąc, w ciągu ostatnich trzech lat sytuacja w Europie rozwijała się. Dotyczy to nie tylko naszej marki BESV, ale także naszej działalności OEM. Obecnie oferujemy naszym klientom OEM w Czechach kompletny pakiet dostosowany do ich potrzeb. Pierwszym krokiem było zainwestowanie 3,5 miliona euro w grunty, budynki i maszyny w Cvrčovicach, 30 km na południe od Brna.

Czy Darfon Electronics Czech s.r.o. jest tą samą firmą co Darfon E-Mobility?

Darfon Electronics Czech jest częścią Darfon E-Mobility. Dział ten zawsze szuka przyszłych możliwości i szans. Pomimo tego, że obecnie rozwijamy się organicznie z tym, co mamy - patrzymy w przyszłość i jesteśmy optymistami, że problem zapasów skończy się do 2026 roku.

Co wydaje się niezrozumiałe z niemieckiej perspektywy, to fakt, że w 2019 roku Grupa Darfon nabyła większościowy pakiet udziałów w swoim rodaku Kenstone Metal. Jej niemiecka spółka zależna Kenstone Metal Company GmbH miała kiedyś na rynku własny zakład montażu rowerów w Bad Salzuflen - ale potem po cichu zniknęła. Dlaczego Grupa Darfon nie zainwestowała w istniejący zakład, a nie w zupełnie nowy w Czechach?

Kenstone Metal koncentruje się na montażu OEM. Potem pojawił się Covid i spowodował wiele zakłóceń. Jednak głównym powodem decyzji o przeprowadzce do Czech były trudności z rozbudową i zarządzaniem. W Niemczech budynek był labiryntem i oferował ograniczoną przestrzeń. Trudno było również znaleźć pracowników. Chcieliśmy nowoczesnej, wydajnej fabryki, która mogłaby zaoferować producentom e-rowerów kompletny pakiet. Obejmuje to produkcję baterii i jest już wykorzystywane dla naszej marki BESV i pierwszych europejskich klientów OEM. Obecnie poszukujemy innych europejskich klientów e-rowerów zainteresowanych zakładem produkcyjnym z krótkimi odległościami dostaw.

Jak chcecie przyciągnąć nowych klientów w Europie?

Chcemy zdobywać punkty dzięki naszemu kompleksowemu pakietowi usług, niezawodności i partnerstwu. Naszym celem jest długoterminowa współpraca. W ten sposób chcemy osiągnąć wzrost w Europie razem z naszymi klientami. Darfon Electronics Czech s.r.o. niekoniecznie jest agresywny w swoich poszukiwaniach. Szukamy klientów, którzy nam odpowiadają i są zainteresowani długoterminową współpracą. Wtedy przyjrzymy się im bliżej.

Jaka jest konfiguracja nowej fabryki?

Obecnie posiadamy dwie linie montażowe e-rowerów i dwie linie baterii, zatrudniające łącznie 120-150 pracowników. Roczna zdolność produkcyjna Darfon Czech Republic wynosi 80 000-100 000 sztuk. Oznacza to, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Długoterminowym celem jest, aby 75-80% produkcji przypadało na klientów OEM. Pozostałe 20-25% powinno przypaść na naszą markę BESV.

Co dokładnie Darfon może zaoferować klientom OEM w Czechach?

Wszechstronne usługi, od zarządzania produktami e-bike po ramy naszego rodaka Astro Tech Co Ltd, w którym posiadamy udziały. Produkuje ona ramy aluminiowe i karbonowe na Tajwanie i w Wietnamie. Ponadto mogą oni polegać na naszej bliskiej rynkowi produkcji akumulatorów Darfon i montażu e-rowerów w Cvrčovicach w Czechach.

Czy można również użyć ram pochodzących spoza Astro?

To zależy wyłącznie od klienta. Jeśli dostarczą własne ramy, nie ma problemu. To samo dotyczy naszych akumulatorów. Astro, na przykład, oferuje ramy kompatybilne z akumulatorami Darfon i systemami napędowymi Shimano.  Ale jeśli ich klienci chcą Bosch lub inny system napędowy, to też jest w porządku. BESV, na przykład, używa napędu Shimano wraz z naszym własnym akumulatorem. Klient decyduje. Bierzemy pod uwagę indywidualne życzenia. Oferujemy im naszą kompleksową usługę tylko wtedy, gdy tego chcą. To przewaga, którą chcemy uzyskać dzięki naszej europejskiej produkcji akumulatorów i montażowi e-rowerów w Czechach.

Źródło: Bike Europe


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl