​Produkcja rowerów w Hiszpanii znacznie wyższa niż przed koronawirusem

Niedawno pisaliśmy o sukcesie marki Orbea, która pandemię przetrwała ze sporym sukcesem. Czy to jedyna hiszpańska firma, która poradziła sobie w czasie? Okazuje się, że Hiszpanie mają łeb na karku i wiedzą co robić w przeciwieństwie do wielu europejskich i nie tylko potentatów.

Produkcja rowerów w Hiszpanii była w ubiegłym roku na dobrej drodze. Oficjalne statystyki pokazują spadek w 2023 r. w porównaniu z 2022 r. Jednak pod koniec roku stało się oczywiste, że rok 2023 był bardzo dobrym rokiem dla hiszpańskiego przemysłu rowerowego.

Coraz wyższej jakości rowery produkowane przez Hiszpanów w ostatnich latach były w stanie wrzucić kilka biegów nie tylko na wiodących rynkach, takich jak Niemcy, Austria i Szwajcaria, ale w prawie wszystkich krajach UE. Hiszpański przemysł rowerowy obejmuje zarówno tradycyjne firmy rowerowe, jak i odnoszące sukcesy start-upy z innowacyjnymi koncepcjami.

Podwojenie wartości eksportu

W 2023 r. wartość rowerów wyprodukowanych w Hiszpanii wyniosła ponad 245 mln euro, co jest trzecim najlepszym rokiem w historii. Produkcja rowerów w Hiszpanii spadła rok do roku o 4,1% pod względem wartości i 14,7% pod względem jednostek. W samym 2023 r. w Hiszpanii wyprodukowano ponad 301 000 rowerów, znacznie przekraczając liczby z lat poprzedzających pandemię, z 225 000 sztuk wyprodukowanych w 2019 roku. Pod względem wartości produkcja podwoiła się z 104,7 mln euro w 2019 r. do 245,5 mln euro w ubiegłym roku.

Wiodące kraje odnotowały ostatnio znaczny spadek eksportu do Unii Europejskiej. Kambodża odnotowała spadek wolumenu rok do roku o ponad 50% i prawie powróciła do tego samego poziomu, co w 2019 roku. Również dwaj wiodący eksporterzy Tajwanu, Giant i Merida, odnotowali podobne wyniki.

Pozytywny wydźwięk

Raport produkcyjny z Hiszpanii jest pozytywnym akcentem wśród raportów opublikowanych w ostatnich tygodniach, że sprzedaż rowerów i e-rowerów spadła poniżej poziomów sprzed koronawirusa. Podczas gdy eksperci podczas hossy w latach 2020-2022 prognozowali, że sprzedaż rowerów nabrała tempa i utrzyma się w kolejnych latach, popyt konsumentów spadł w 2023 roku. Jednocześnie branża straciła swoją elastyczność, ponieważ magazyny zapełniły się po sufit z powodu niewłaściwych strategii zaopatrzenia, powodując spadek kapitału obrotowego. 

W Hiszpanii sektor rowerowy zatrudnia bezpośrednio ponad 24 000 osób i obejmuje ponad 400 firm, z których 180 to producenci krajowi. Sektor może pochwalić się ponad 3 100 punktami sprzedaży, wypożyczalniami i serwisami rowerów. W 2022 r. przemysł rowerowy w Hiszpanii wygenerował obrót w wysokości ponad 2,7 mld euro.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl