Darfon przejmuje niemieckiego dystrybutora rowerów elektrycznych Grofa
Producent BESV Darfon Electronics Corp. zatwierdził strategiczny sojusz z niemiecką firmą GROFA Action Sports na nadzwyczajnym posiedzeniu zarządu. Dzięki temu nabywa większościowy pakiet udziałów z opcją zwiększenia go do 100%. Nowa współpraca przyczyni się do ogólnoeuropejskiej ekspansji działalności dystrybucyjnej Grofa.
W ostatnich latach Darfon zainwestował znaczne środki w segment e-mobilności i rowerów. Na przykład posiada udziały w producencie ram Astro Tech i producencie rowerów Kenstone Metal Co. Model biznesowy Grofa - wyłączna dystrybucja producenta - również nie jest nowym obszarem dla Darfon. Producenci marek premium są dystrybuowani za pośrednictwem Iron Ore Ltd (Hong Kong) w Hong Kongu i Republice Chińskiej, z Klight Sport Marketing (Taipei) na Tajwanie i z BESV Japan (Tokio) w Japonii.
Istniejące powiązania z Darfon
Założona w 1980 roku firma GROFA Action Sports GmbH jest dystrybutorem rowerów, rowerów elektrycznych i ich komponentów, akcesoriów rowerowych i sportowych oraz elektroniki użytkowej. Sieć dystrybucji obejmuje Niemcy, Austrię, Belgię, Holandię, Luksemburg i Polskę. Udane relacje biznesowe między Darfon i Grofa istnieją od 2019 roku, kiedy to Grofa przejęła wyłączne prawa do dystrybucji rozwoju producenta rowerów elektrycznych BESV w Niemczech, Austrii i Belgii. BESV, założona w 2014 roku przez Andy'ego Su, prezesa i dyrektora generalnego Darfon, jest jednym z 27 sportowych producentów premium reprezentowanych obecnie przez Grofa. W tym roku także Darfon otworzyło w Polsce centrum badawczo-rozwojowe, o którym pisaliśmy tutaj.
Wspieranie szybkiego wejścia na rozwijające się rynki
Pomimo przeciwności w całej branży rowerowej w ubiegłym roku, GROFA osiągnęła zyskowne wyniki z przychodami przekraczającymi 100 milionów euro. Wykorzystując swoje doświadczenie w dystrybucji, Grofa pomaga hi-endowym producentom w penetracji kluczowych rynków w Europie poprzez kompleksowe strategie online i offline. Dzięki ponad 40-letniemu doświadczeniu na rynku niemieckim, austriackim i krajów Beneluksu, Grofa planuje teraz dalszy rozwój działalności jako ogólnoeuropejski dystrybutor poprzez strategiczny sojusz z Darfon.
Ten strategiczny sojusz ma na celu zainwestowanie zasobów w celu zwiększenia istniejących możliwości GROFY w zakresie zarządzania marką i dystrybucji, aby rozszerzyć i sukcesywnie umacniać swoją pozycję na rynku. Umożliwi to również szybkie wejście na rozwijający się europejski rynek e-mobilności.
Opcja 100% własności
Peter Möhrle Holding GmbH & Co KG (PMH), obecny właściciel GROFA, pozostanie na pokładzie z mniejszościowym udziałem w okresie przejściowym. Zespół zarządzający GROFA, kierowany przez CEO Thorstena Kochanka, będzie nadal prowadził firmę. Strategiczny sojusz obejmuje opcję zwiększenia udziałów do 100% w przyszłości. Zamknięcie transakcji nadal podlega zatwierdzeniu przez organy antymonopolowe.
"Darfon jest idealnym partnerem strategicznym na kolejnym etapie rozwoju GROFA. Ich rozległe międzynarodowe doświadczenie w produkcji i dystrybucji odegra kluczową rolę w napędzaniu naszej ogólnoeuropejskiej ekspansji działalności dystrybucyjnej", podsumowuje Thorsten Kochanek, CEO Grofa.
komentarze