FESTKA wzmacnia swoją pozycję w Azji Południowo-Wschodniej dzięki współpracy z Cyclist Wardrobe
W 2018 roku czeski producent wysokiej klasy rowerów karbonowych FESTKA stanął przed ważną decyzją. Dwóch dealerów z Kuala Lumpur wyraziło zainteresowanie reprezentowaniem FESTKA w Malezji - rynku, który wydawał się bardzo obiecujący dla marki. Jeden z kandydatów był uznanym dealerem pięciu głównych producentów i niezliczonych marek butikowych, podczas gdy drugi do tej pory prowadził bardzo udane studio spinningowe, sprzedając odzież i akcesoria rowerowe jako dodatek. Jednak podczas gdy dealer o ugruntowanej pozycji był dość pobłażliwy w swoim podejściu, studio spinningowe miało ambitną wizję i mnóstwo entuzjazmu i nie wahało się zainwestować we flotę rowerów ekspozycyjnych, więc FESTKA zdecydowała się z nimi współpracować...
Pięć lat później Cyclist Wardrobe z siedzibą w Kuala Lumpur jest zdecydowanie najlepszym sprzedawcą rowerów FESTKA na świecie, a Malezja jest rynkiem numer jeden dla praskiej marki. Prowadzony przez Maxa Ng sklep stał się flagowym sklepem marki w regionie i odegrał kluczową rolę w zapewnieniu, że FESTKA jest postrzegana jako absolutny lider w kategorii ręcznie robionych rowerów na zamówienie. Wybór miejsca, w którym można zaprezentować światu radykalnie zaktualizowany nowy model FESTKA Spectre, był więc bardzo prosty. Współzałożyciele marki Michael Moureček i Ondřej Novotný wraz z dwoma innymi członkami zespołu udali się pod koniec listopada do Kuala Lumpur na dłuższą wizytę, podczas której w dniach 3-6 grudnia w Cyclist Wardrobe odbyły się pierwsze FESTKA DAYS MALAYSIA. Przywieźli ze sobą dwa egzemplarze nowego Spectre - jeden z nich to owoc współpracy z artystą Jakubem Koisem zatytułowany Bodies, a drugi to rower stworzony specjalnie na tę okazję, którego design inspirowany jest symbolami i kolorami kraju goszczącego.
Wydarzenie obejmowało kilka przejażdżek z lokalnymi właścicielami rowerów FESTKA i fanami marki. Michael opowiedział o duchu i misji FESTKI, a Tom Hnida, dyrektor artystyczny firmy, przybliżył zebranym podejście FESTKI do projektowania graficznego i zawiłości stosowanych technik malarskich. Większość czasu zajęły jednak dyskusje z nowymi potencjalnymi nabywcami i sesje bike-fittingu z tymi, którzy już zdecydowali się zamówić nową maszynę przed lub w trakcie wydarzenia. Zainteresowanie klientów znacznie przekroczyło oczekiwania. Dwadzieścia pięć zamówień na nowe rowery Spectre było mile widzianym zapewnieniem, że FESTKA nie popełniła błędu w odważnym przeprojektowaniu tego modelu. I była jeszcze jedna słodka niespodzianka! Kiedy czeska ambasada dowiedziała się o misji FESTKA w KL, zaprosiła zespół na spotkanie z ambasadorem.
Poza prezentacją nowego roweru, wizyta w Malezji miała jeszcze jeden ważny powód. W jej trakcie sfinalizowano i zawarto porozumienie, na mocy którego Cyclist Wardrobe stanie się azjatyckim hubem marki. W tej roli CW stanie się bazą logistyczną i kompetencyjną Festki oraz rozszerzy swoją obecność w Singapurze, Tajlandii, Indonezji, Filipinach i Tajwanie dzięki bliskości geograficznej, znajomości rynku i umiejętnościom językowym.
"Przede wszystkim znaleźliśmy bardzo wiarygodnego partnera w osobie Maxa Ng, szefa Cyclist Wardrobe. I to jest chyba najważniejsza rzecz dla butikowego producenta, który produkuje zaledwie kilkaset drogich produktów rocznie. Nawet mała usterka może wysłać taką firmę na dno. Wizja, entuzjazm, zapał, przenikliwość biznesowa i tak dalej są oczywiście równie ważne, ale niezawodność jest najważniejsza. W ciągu pięciu lat naszej współpracy Max zbudował zespół wysokiej jakości specjalistów ds. sprzedaży i obsługi klienta, a także społeczność fanów naszej marki. Ma dobrych mechaników i montażystów rowerów, a nawet świetnego technika malowania, który może poradzić sobie ze wszystkim, od drobnych zadrapań po zmiany schematów graficznych, bez konieczności wysyłania roweru przez pół świata. Inną dużą zaletą Maxa jest to, że jako członek malezyjskiej społeczności chińskiej może komunikować się na Tajwanie i w Chinach, a dzięki solidnemu angielskiemu wszędzie indziej" - mówi Michael Moureček, współzałożyciel Festki, opisując powody, które doprowadziły do rozszerzenia współpracy z malezyjskim partnerem.
Zapytany o to, co sprawia, że FESTKA jest atrakcyjna w Azji Południowo-Wschodniej, współzałożyciel Festki Ondřej Novotný wyjaśnia: "To głównie nasza zdolność i chęć sprostania wymaganiom w zakresie niestandardowych rozwiązań, oryginalności i wyobraźni. Rower szosowy jest produktem statusowym w tym regionie w znacznie większym stopniu niż gdzie indziej. Tutejsi rowerzyści lubią projektować swoją osobowość, gust i pozycję społeczną na swoich rowerach, a fakt, że możemy spełnić ich osobiste wymagania, daje nam przewagę nad konkurencją. Doskonałe właściwości jezdne i niezawodność są na tym poziomie czymś oczywistym".
komentarze