Nowe aerodynamiczne lemondki Predator Cycling pokazują przyszłość optymalizacji aerodynamicznej.

Predator Cycling Aerobar Extensions są wykonanymi z włókna węglowego dodatkami do kokpitu TT/Triathlonu, które są robione na zamówienie i nie przypominają niczego, co wcześniej widziałeś.

Są one zbudowane przy użyciu hybrydowej metody produkcji, łączącej kompozytowe włókna węglowe ze strukturalnym szkieletem wydrukowanym w 3D, którego kształt jest zaprojektowany specjalnie dla każdego ramienia przy użyciu fotogrametrii, symulacji komputerowej i technologii predykcyjnej AI. Jeśli to już brzmi skomplikowanie, to jest też komponent Metaverse...

Co to jest fotogrametria? 

Fotogrametria to robienie kilku zdjęć danej osoby, a następnie łączenie ich w siatkę 3D. Tak więc, ktoś mógłby zrobić Ci zdjęcia pod każdym kątem w pozycji aero na rowerze, powiedzmy około 30 do 100 zdjęć. Oprogramowanie firmy Predator zamienia je w wirtualny obiekt 3D, którego używają do zaprojektowania kierownicy.

Zabawne w tym wszystkim jest to, że to dosłownie tylko wierzchołek góry lodowej tego, nad czym pracują. W przypadku Williamsa, zeskanowali go całego i symulują pełne pozycje ciała, ramion, a nawet gestów dłoni, przewidując typowe ruchy, aby zoptymalizować każdy aspekt aerodynamiki.

Przed i po porównaniu podstawowych aerobarów Williamsa z modelem Predatora. Ciekawe czy jego brodę też wzięli pod uwagę w obliczeniach.

Założyciel firmy Predator, Aram Goganian, mówi, że w ciągu życia sportowca, będzie on coraz szybszy w tunelu aerodynamicznym, ale zajmuje to lata. Dzieje się tak dlatego, że każda sesja w tunelu aerodynamicznym może sprawdzić tylko 10 do 30 pozycji. Nawet jeśli wykonujesz 10 sesji rocznie, to jest to najwyżej 300 pozycji. Dzięki ich nowej technologii, mogą symulować tysiące pozycji w ciągu jednej nocy.

Po zidentyfikowaniu optymalnych pozycji, te dotyczące rąk i ramion są wykorzystywane do tworzenia aerodynamicznych drążków i przedłużeń, które uwzględniają również kierownicę i inne wyposażenie, a także warunki wiatrowe, średnią prędkość kolarza i inne kryteria (co, jak mówi Aram, jest koszmarem obliczeniowym). Wynikiem jest kokpit, który tworzy najbardziej aerodynamiczny system kolarz plus rower.

Cena podstawowa lemondek, przy użyciu fotogrametrii do stworzenia niestandardowego kształtu, wynosi 1,795$.

Jeśli chcesz skorzystać z optymalizacji CFD, aby jeszcze bardziej dopracować kształty i zoptymalizować pozycję ciała, to za pakiet startowy zapłacisz dodatkowe 1000 dolarów. I to jeszcze może wzrosnąć w zależności od tego, jak zaawansowane efekty chcesz uzyskać.

A co z komponentem Metaverse? 

Jest on powiązany z całością, wykorzystując system Omniverse firmy Nvidia. Aram mówi, że technicznie cały ich proces projektowania i produkcji jest w Metaverse.

Oznacza to, że zamiast wysyłać ci zdjęcie lub wideo z symulacji, mogą dać ci dostęp do niej w czasie rzeczywistym, abyś mógł zobaczyć produkty, które dla ciebie projektują. Jeśli masz zestaw do rzeczywistości wirtualnej, możesz dosłownie dotknąć projektowany przedmiot i go przenosić.

Lemondki są do kupienia od ręki, z czasem realizacji 4-6 tygodni. Deklarowana waga waha się od 250g do 370g.

Waga: 250-370 gramów w zależności od wersji
Materiał: Hybrydowy druk 3D / wtapiane włókno węglowe
Wykończenie: Bezbarwne (lakiery dostępne na zamówienie)
W zestawie: Przedłużki, miseczki na ramiona i podkładki
Rozmiar: Zaprojektowany tak, aby pasował do każdego kolarza
UCI: Opcje zgodne i niezgodne z przepisami

   


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl