Dotout Cabrio. Włoski kameleon w naszym teście.

Dotout znana jest na naszym rynku jedynie poszukiwaczom niebanalnych ubrań projektowanych dla kolarzy, ale i również ciekawych stylistycznie i dobrze zaprojektowanych kasków dedykowanych do jazdy na rowerze. Dziś skupiamy sie na długodystansowym teście jednego z flagowych ochraniaczy głowy tego włoskiego producenta.

Dotout Cabrio HT.2  

...to kask zarówno bardzo uniwersalny w swoim przeznaczeniu, jak i innowacyjny w momencie wypuszczania produktu na rynek. Innowacją jest nakładka wpinana na środkową część kasku, majaca za zadanie ochronę przed gorszymi warunkami atmosferycznymi, oraz podniesienie termiki pomiedzy kaskiem, a głową. Swoją uniwersalność zawdzięcza właśnie temu rozwiązaniu i pozwala użytkownikowi na korzystanie z jego ochrony przez cały rok, zarówo w dni upalne ( o czym napiszemy poniżej ) jak i zimą, czy jesienią podczas opadów atmosferycznych.

Konstrukcja dodatkowej osłony rozwiązana jest w  sposób banalny, na zasadzie wsparcia części czołowej swoją przednią krawędzią o część czołową kasku i dociśnięciu dobrze dopasowanej całości do reszty kasku. Samo zakładanie nawet podczas jazdy rowerem po kilku próbach nie sprawia najmniejszego kłopotu. Nieco inaczej sprawa wygląda odczas demontażu. Tutaj ściąganie osłony wymaga już zatrzymania i wypięcia skorupy z tworzywa podczas postoju, lub w pośpiechu zdjęcie kasku i demontaż podczas jazdy rowerem. Co ciekawe osłona pokryta jest powłoką RCV Visor która pełni dodatkową funkcję latem odbijając w dużej mierze światło słoneczne, jak i nie pozwala utrzymać sie wodzie z opadów atmosferycznych  na powierzchni ochraniacza.

Wentylacja

...opiera się na  12 wlotowych otworach i 8 wylotowych. co pozwala na dość duży ruch powietrza w przestrzeni między kaskiem a głową. Ruch powietrza kierunkowo prowadzony jest wzdłuż osi kasku przez wymuszające kierunek pasy konstrukcji kasku. Po założeniu ochraniacza ( w którym co ciekawe rownież znajduje się jeden otwór wlotowy) otrzymujemy kask o zwiększonej aerodynamice, oraz osłonę przed warunkami atmosferycznymi i niska temperaturą. Dość często używany w redakcji zimową porą, okazał się jednak średnim towarzyszem jazdy podczas niskich temperatur. Nie w pełni zakryte otwory wlotowe powietrza pozwalały odczuć chłód i deszcz na własnej skórze. Dlatego kask ten będzie dobrym wyborem na pozostałe trzy pory roku.

Regulacja i zapięcie

...są jak sie mozna było spodziewać w wersji minimalistycznej, przy kasku o niskiej wadze. Regulacja obwodu głowy, przesunięcia mocowania kasku w osi pioowej, oraz pokrętło sprawiaja wrażenie barzo kruchych i delikatnych. Nic bardziej mylnego. Konstruktorzy Dotout usiedli nad tematem dość solidnie i powstała bardzo mocna konstrukcja dwuosiowa dopasowania kasku do głowy właściciela. Pokrętło działa płynnie pod naciskiem dwóch palców, a podczas okresu testowego nie pojawiła sie żadna usterka w obu mechanizmach. Zapięcie pasa pod broda to klasyczna klamerka wraz z zapinkami na paskach regulującymi rozstaw zapięcia wokół ucha.

Wyściółka amortyzująca wykonana jest z sześciu mniejszych i jednej zwiększej zespolonej gąbce z obiciem materiałem Coolmax bardzo dobrze wchłaniajacym wilgoć. Pozwala to na indywidualne korygowanie ułożenia wewnatrz kasku na mocujących je punktach z rzepami. Kask został zaprojektowany przez włoskich stylistów i kontruktorów, jednak wyprodukowany w Chinach. Jakość produktu stoi jednak na najwyższym poziomie i trudno doszukać się w nim usterek, czy braków z taśmy produkcyjnej. Waga samego kasku bez ochraniacza w rozmiarze S/M to 220 g

Strona producenta : https://www.dotout.it/it/

Ocena:

Użyte materiały - 5

Jakość wykonania - 5

Waga -5

Bezpieczeństwo - 4,5

Wygląd - 5

Dystrybutor w Polsce: http://sklepkolarza.pl/   Info@sklepkolarza.pl  Tel:  578131151

Cena detaliczna 150 Euro


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl