Trek Boone 5 DISC – test

To co zdecydowanie odróżnia Boone 5 od przełajówek innych producentów, to zastosowanie m.in. technologii IsoSpeed. Autorski projekt Treka mający na celu pochłanianie wszelkich nierówności, to jest to, za to pokochacie ten rower. Podczas jazdy w terenie czuć działanie rozdzielacza IsoSpeed - rower jest znacznie bardziej komfortowy, niż te bez systemów tłumienia drgań, co nie znaczy że np. tracimy na sztywności ramy, wręcz przeciwnie - siedząc na siodle jesteśmy w stanie bardziej efektywnie przyśpieszać. Rozdzielacz IsoSpeed zastosowano w dwóch miejscach: pod sztycą podsiodłową oraz w główce ramy. 

Jeśli chodzi o mnie uważam, że jest to rewelacyjne rozwiązanie. Co więcej podczas wchodzenia w zakręt, czuć większą kontrolę (takie same odczucie miałem w rowerze MTB). Chciałoby się Treka Boone 5 sprawdzić w warunkach bojowych czyli podczas wyścigu. Spotkałem się w internecie się z narzekaniami na IsoSpeed (podobno trzeszczy) - testowany rower przełajowy jest drugim z kolekcji Treka, na którym jeździłem z IsoSpeed i jak dotąd nigdy nie trzeszczał ani nie było z nim problemów. Owszem myślałem, że coś się z nim dzieje w rowerze w MTB, ale to była moja wina – za słabo dopinane tylne koło - człowiek uczy się całe życie :)

Jeżeli macie do wyboru dwa identyczne rowery nie odbiegające znacząco od siebie ceną to polecam ten, który w jakiś efektywny sposób tłumi nierówności.

Rama wykonana z włókna węglowego OCLV Serii 600, mocowanie tylnego koła pod oś 12mm, widelec wykonany jest w całości z włókna węglowego, z mocowaniem przedniego koła pod oś 12mm i hamulce tarczowe.  Rama… kształt, malowanie - nam w redakcji przypadła do gustu, były również inne opinie z „zewnątrz” ale jak to mówią: „o gustach się nie dyskutuje”. Oczywiście jeżeli wydajemy własne pieniądze na rower to ważne jest, aby rower nam się podobał, ale rzeczą ważniejszą jest to żeby był wygodny i szybko jeździł, a Boone 5 taki jest! Dopracowana rama, czy jakość położonego lakieru jest na najwyższym poziomie, o czym może świadczyć wysoka odporność na odpryski czy uderzenia sprawdzone podczas testu :)

Geometria ramy - tutaj nie ma co się rozwodzić, marki Premium  m.in. jak Trek mają tak dopracowane technologie, że jedynie trzeba zwrócić uwagę nad odpowiednim doborem rozmiaru ramy i później ustawieniu pozycji.  Testowy rower był w rozmiarze 54, gdzie przy wzroście 180cm, będzie konieczność wymiany nakładki sztycy Bontragera na dłuższą oraz wymianie mostka - dla mnie był zdecydowanie za krótki.

Osprzęt SRAM Rival 1x11speed w skrócie brak uwag… płynność działania na najwyższym poziomie – pomimo że mamy do czynienia tylko z grupą SRAM Rival, hamulce tarczowe tutaj podtrzymuję swoje zdanie z poprzedniego testu, nie zamieniłbym ich na tradycyjne hamulce.

Koła przygotowane pod system bezdętkowy, ale tutaj nie będę ukrywał, że do treningów są super, do walki o najwyższe lokaty podczas zawodów niekoniecznie… Trzeba pomyśleć o czymś lżejszym. Cena Treka Boone 5 DISC nie odstrasza - 14 499zl. Za tą kwotę dostajemy świetną ramę z osprzętem, jedynie do wymiany są koła.

Waga roweru z pedałami Shimano XTR 8,43kg

Długość testu była standardowa 2 tygodnie - rower trafił do mnie praktycznie jak nowy, przez ten okres nic się nie stało co mogłoby zrazić do zakupu czy świadczyć o niskiej jakości użytych komponentów. Piasty pomimo jazdy w bardzo niesprzyjających warunkach nie dawały żadnych niepokojących sygnałów – również po ściągnięciu koła nie chrupał w nich piasek co świadczy o solidnym uszczelnieniu piast. Warto także przypomnieć, że Trek na ramy daje dożywotnią gwarancję. 

Specyfikacja:

Rama z widelcem:

Rama: Włókno węglowe OCLV Serii 600, przedni i tylny IsoSpeed, zwężana główka ramy E2, BB90, hamulce tarczowe Flat Mount, oś przelotowa 12 mm, wewnętrzne prowadzenie linek, prowadnica łańcucha 3S, maszt podsiodłowy Ride Tuned
Widelec: Trek IsoSpeed Cross w całości z włókna węglowego, pod hamulce tarczowe, rura sterowa E2, hamulce tarczowe Flat Mount, 12 mm oś przelotowa

Koła:

Przednia piasta: Bontrager z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi i osią przelotową 12 mm
Tylna piasta: Bontrager ze stopu aluminium z mocowaniem centerlock, 142x12
Obręcze: Bontrager Tubeless Ready TLR, pod hamulce tarczowe
Opony: Bontrager CX3 Team Issue, 120 tpi, stopka z aramidu, 700x32c

Napęd:

Manetki: SRAM Rival, 11-biegowa
Przerzutka tylna: SRAM Rival 1
Korba: SRAM Rival 1, 40T
Oś suportu: BB90
Kaseta: SRAM PG-1130, 11-32, 11-rzędowa
Łańcuch: SRAM PC-1130
Pedały: Niedołączone - sprzedawane osobno

Komponenty:

Siodełko: Bontrager Montrose Comp
Sztyca: Nasadka sztycy Bontrager Ride Tuned z włókna węglowego, przesunięcie 20 mm
Kierownica: Bontrager Race VR-C, 31,8 mm
Chwyty: Owijka korkowo-żelowa Bontrager
Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 stopni, w zestawie uchwyty komputera i światła
Stery: Uszczelniane łożyska maszynowe, góra 1-1/8”, dół 1,5”
Zestaw hamulcowy Tarczowe hydrauliczne SRAM Rival Flat Mount
Waga 56 cm - 8,39 kg

Ograniczenie wagowe - Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg.

Oceny:
Wykonanie - 4,5
Waga - 4
Właściwości jezdne - 4,5
Cena - 4,5


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 


Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl