Trek Boone 5 DISC – test

To co zdecydowanie odróżnia Boone 5 od przełajówek innych producentów, to zastosowanie m.in. technologii IsoSpeed. Autorski projekt Treka mający na celu pochłanianie wszelkich nierówności, to jest to, za to pokochacie ten rower. Podczas jazdy w terenie czuć działanie rozdzielacza IsoSpeed - rower jest znacznie bardziej komfortowy, niż te bez systemów tłumienia drgań, co nie znaczy że np. tracimy na sztywności ramy, wręcz przeciwnie - siedząc na siodle jesteśmy w stanie bardziej efektywnie przyśpieszać. Rozdzielacz IsoSpeed zastosowano w dwóch miejscach: pod sztycą podsiodłową oraz w główce ramy. 

Jeśli chodzi o mnie uważam, że jest to rewelacyjne rozwiązanie. Co więcej podczas wchodzenia w zakręt, czuć większą kontrolę (takie same odczucie miałem w rowerze MTB). Chciałoby się Treka Boone 5 sprawdzić w warunkach bojowych czyli podczas wyścigu. Spotkałem się w internecie się z narzekaniami na IsoSpeed (podobno trzeszczy) - testowany rower przełajowy jest drugim z kolekcji Treka, na którym jeździłem z IsoSpeed i jak dotąd nigdy nie trzeszczał ani nie było z nim problemów. Owszem myślałem, że coś się z nim dzieje w rowerze w MTB, ale to była moja wina – za słabo dopinane tylne koło - człowiek uczy się całe życie :)

Jeżeli macie do wyboru dwa identyczne rowery nie odbiegające znacząco od siebie ceną to polecam ten, który w jakiś efektywny sposób tłumi nierówności.

Rama wykonana z włókna węglowego OCLV Serii 600, mocowanie tylnego koła pod oś 12mm, widelec wykonany jest w całości z włókna węglowego, z mocowaniem przedniego koła pod oś 12mm i hamulce tarczowe.  Rama… kształt, malowanie - nam w redakcji przypadła do gustu, były również inne opinie z „zewnątrz” ale jak to mówią: „o gustach się nie dyskutuje”. Oczywiście jeżeli wydajemy własne pieniądze na rower to ważne jest, aby rower nam się podobał, ale rzeczą ważniejszą jest to żeby był wygodny i szybko jeździł, a Boone 5 taki jest! Dopracowana rama, czy jakość położonego lakieru jest na najwyższym poziomie, o czym może świadczyć wysoka odporność na odpryski czy uderzenia sprawdzone podczas testu :)

Geometria ramy - tutaj nie ma co się rozwodzić, marki Premium  m.in. jak Trek mają tak dopracowane technologie, że jedynie trzeba zwrócić uwagę nad odpowiednim doborem rozmiaru ramy i później ustawieniu pozycji.  Testowy rower był w rozmiarze 54, gdzie przy wzroście 180cm, będzie konieczność wymiany nakładki sztycy Bontragera na dłuższą oraz wymianie mostka - dla mnie był zdecydowanie za krótki.

Osprzęt SRAM Rival 1x11speed w skrócie brak uwag… płynność działania na najwyższym poziomie – pomimo że mamy do czynienia tylko z grupą SRAM Rival, hamulce tarczowe tutaj podtrzymuję swoje zdanie z poprzedniego testu, nie zamieniłbym ich na tradycyjne hamulce.

Koła przygotowane pod system bezdętkowy, ale tutaj nie będę ukrywał, że do treningów są super, do walki o najwyższe lokaty podczas zawodów niekoniecznie… Trzeba pomyśleć o czymś lżejszym. Cena Treka Boone 5 DISC nie odstrasza - 14 499zl. Za tą kwotę dostajemy świetną ramę z osprzętem, jedynie do wymiany są koła.

Waga roweru z pedałami Shimano XTR 8,43kg

Długość testu była standardowa 2 tygodnie - rower trafił do mnie praktycznie jak nowy, przez ten okres nic się nie stało co mogłoby zrazić do zakupu czy świadczyć o niskiej jakości użytych komponentów. Piasty pomimo jazdy w bardzo niesprzyjających warunkach nie dawały żadnych niepokojących sygnałów – również po ściągnięciu koła nie chrupał w nich piasek co świadczy o solidnym uszczelnieniu piast. Warto także przypomnieć, że Trek na ramy daje dożywotnią gwarancję. 

Specyfikacja:

Rama z widelcem:

Rama: Włókno węglowe OCLV Serii 600, przedni i tylny IsoSpeed, zwężana główka ramy E2, BB90, hamulce tarczowe Flat Mount, oś przelotowa 12 mm, wewnętrzne prowadzenie linek, prowadnica łańcucha 3S, maszt podsiodłowy Ride Tuned
Widelec: Trek IsoSpeed Cross w całości z włókna węglowego, pod hamulce tarczowe, rura sterowa E2, hamulce tarczowe Flat Mount, 12 mm oś przelotowa

Koła:

Przednia piasta: Bontrager z uszczelnianymi łożyskami maszynowymi i osią przelotową 12 mm
Tylna piasta: Bontrager ze stopu aluminium z mocowaniem centerlock, 142x12
Obręcze: Bontrager Tubeless Ready TLR, pod hamulce tarczowe
Opony: Bontrager CX3 Team Issue, 120 tpi, stopka z aramidu, 700x32c

Napęd:

Manetki: SRAM Rival, 11-biegowa
Przerzutka tylna: SRAM Rival 1
Korba: SRAM Rival 1, 40T
Oś suportu: BB90
Kaseta: SRAM PG-1130, 11-32, 11-rzędowa
Łańcuch: SRAM PC-1130
Pedały: Niedołączone - sprzedawane osobno

Komponenty:

Siodełko: Bontrager Montrose Comp
Sztyca: Nasadka sztycy Bontrager Ride Tuned z włókna węglowego, przesunięcie 20 mm
Kierownica: Bontrager Race VR-C, 31,8 mm
Chwyty: Owijka korkowo-żelowa Bontrager
Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 stopni, w zestawie uchwyty komputera i światła
Stery: Uszczelniane łożyska maszynowe, góra 1-1/8”, dół 1,5”
Zestaw hamulcowy Tarczowe hydrauliczne SRAM Rival Flat Mount
Waga 56 cm - 8,39 kg

Ograniczenie wagowe - Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg.

Oceny:
Wykonanie - 4,5
Waga - 4
Właściwości jezdne - 4,5
Cena - 4,5


o autorze

Mateusz Zoń

Od 1999 roku wyczynowo uprawia kolarstwo górskie, wielokrotnie stawał na najwyższych stopniach podium prestiżowych zawodów, także poza granicami kraju. 
 Od września 2014 roku oficjalnie pełni rolę Redaktora Naczelnego velonews.pl. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl