Trek Boone 5 DISC – test
To co zdecydowanie odróżnia Boone 5 od przełajówek innych producentów, to zastosowanie m.in. technologii IsoSpeed. Autorski projekt Treka mający na celu pochłanianie wszelkich nierówności, to jest to, za to pokochacie ten rower. Podczas jazdy w terenie czuć działanie rozdzielacza IsoSpeed - rower jest znacznie bardziej komfortowy, niż te bez systemów tłumienia drgań, co nie znaczy że np. tracimy na sztywności ramy, wręcz przeciwnie - siedząc na siodle jesteśmy w stanie bardziej efektywnie przyśpieszać. Rozdzielacz IsoSpeed zastosowano w dwóch miejscach: pod sztycą podsiodłową oraz w główce ramy.
Jeśli chodzi o mnie uważam, że jest to rewelacyjne rozwiązanie. Co więcej podczas wchodzenia w zakręt, czuć większą kontrolę (takie same odczucie miałem w rowerze MTB). Chciałoby się Treka Boone 5 sprawdzić w warunkach bojowych czyli podczas wyścigu. Spotkałem się w internecie się z narzekaniami na IsoSpeed (podobno trzeszczy) - testowany rower przełajowy jest drugim z kolekcji Treka, na którym jeździłem z IsoSpeed i jak dotąd nigdy nie trzeszczał ani nie było z nim problemów. Owszem myślałem, że coś się z nim dzieje w rowerze w MTB, ale to była moja wina – za słabo dopinane tylne koło - człowiek uczy się całe życie :)
Jeżeli macie do wyboru dwa identyczne rowery nie odbiegające znacząco od siebie ceną to polecam ten, który w jakiś efektywny sposób tłumi nierówności.
Rama wykonana z włókna węglowego OCLV Serii 600, mocowanie tylnego koła pod oś 12mm, widelec wykonany jest w całości z włókna węglowego, z mocowaniem przedniego koła pod oś 12mm i hamulce tarczowe. Rama… kształt, malowanie - nam w redakcji przypadła do gustu, były również inne opinie z „zewnątrz” ale jak to mówią: „o gustach się nie dyskutuje”. Oczywiście jeżeli wydajemy własne pieniądze na rower to ważne jest, aby rower nam się podobał, ale rzeczą ważniejszą jest to żeby był wygodny i szybko jeździł, a Boone 5 taki jest! Dopracowana rama, czy jakość położonego lakieru jest na najwyższym poziomie, o czym może świadczyć wysoka odporność na odpryski czy uderzenia sprawdzone podczas testu :)
Geometria ramy - tutaj nie ma co się rozwodzić, marki Premium m.in. jak Trek mają tak dopracowane technologie, że jedynie trzeba zwrócić uwagę nad odpowiednim doborem rozmiaru ramy i później ustawieniu pozycji. Testowy rower był w rozmiarze 54, gdzie przy wzroście 180cm, będzie konieczność wymiany nakładki sztycy Bontragera na dłuższą oraz wymianie mostka - dla mnie był zdecydowanie za krótki.
Osprzęt SRAM Rival 1x11speed w skrócie brak uwag… płynność działania na najwyższym poziomie – pomimo że mamy do czynienia tylko z grupą SRAM Rival, hamulce tarczowe tutaj podtrzymuję swoje zdanie z poprzedniego testu, nie zamieniłbym ich na tradycyjne hamulce.
Koła przygotowane pod system bezdętkowy, ale tutaj nie będę ukrywał, że do treningów są super, do walki o najwyższe lokaty podczas zawodów niekoniecznie… Trzeba pomyśleć o czymś lżejszym. Cena Treka Boone 5 DISC nie odstrasza - 14 499zl. Za tą kwotę dostajemy świetną ramę z osprzętem, jedynie do wymiany są koła.
Waga roweru z pedałami Shimano XTR 8,43kg
Długość testu była standardowa 2 tygodnie - rower trafił do mnie praktycznie jak nowy, przez ten okres nic się nie stało co mogłoby zrazić do zakupu czy świadczyć o niskiej jakości użytych komponentów. Piasty pomimo jazdy w bardzo niesprzyjających warunkach nie dawały żadnych niepokojących sygnałów – również po ściągnięciu koła nie chrupał w nich piasek co świadczy o solidnym uszczelnieniu piast. Warto także przypomnieć, że Trek na ramy daje dożywotnią gwarancję.
Specyfikacja:
Rama z widelcem:
Rama: Włókno węglowe OCLV Serii 600,
przedni i tylny IsoSpeed, zwężana główka ramy E2, BB90, hamulce tarczowe Flat
Mount, oś przelotowa 12 mm, wewnętrzne prowadzenie linek, prowadnica łańcucha
3S, maszt podsiodłowy Ride Tuned
Widelec: Trek IsoSpeed Cross w całości z
włókna węglowego, pod hamulce tarczowe, rura sterowa E2, hamulce tarczowe Flat
Mount, 12 mm oś przelotowa
Koła:
Przednia piasta: Bontrager z uszczelnianymi łożyskami
maszynowymi i osią przelotową 12 mm
Tylna piasta: Bontrager ze stopu aluminium z
mocowaniem centerlock, 142x12
Obręcze: Bontrager Tubeless Ready TLR, pod
hamulce tarczowe
Opony: Bontrager CX3 Team Issue, 120 tpi,
stopka z aramidu, 700x32c
Napęd:
Manetki: SRAM Rival, 11-biegowa
Przerzutka tylna: SRAM Rival 1
Korba: SRAM Rival 1, 40T
Oś suportu: BB90
Kaseta: SRAM PG-1130, 11-32, 11-rzędowa
Łańcuch: SRAM PC-1130
Pedały: Niedołączone - sprzedawane osobno
Komponenty:
Siodełko: Bontrager Montrose Comp
Sztyca: Nasadka sztycy Bontrager Ride Tuned
z włókna węglowego, przesunięcie 20 mm
Kierownica: Bontrager Race VR-C, 31,8 mm
Chwyty: Owijka korkowo-żelowa Bontrager
Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 31,8 mm,
7 stopni, w zestawie uchwyty komputera i światła
Stery: Uszczelniane łożyska maszynowe, góra
1-1/8”, dół 1,5”
Zestaw hamulcowy Tarczowe hydrauliczne SRAM Rival
Flat Mount
Waga 56 cm - 8,39 kg
Ograniczenie wagowe - Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg.
Oceny:
Wykonanie - 4,5
Waga - 4
Właściwości jezdne - 4,5
Cena - 4,5
komentarze