​3T Extrema Italia to uniwersalny rower szutrowy aero z oponami i przełożeniami z rowerów górskich.

Nowy przygodowy rower szutrowy został zaprojektowany z myślą o ultrawytrzymałych imprezach na szosie

3T zaprezentowało Extrema Italia, zacierający granice kategorii, aerodynamicznie zoptymalizowany przygodowy rower szutrowy. Zajmując miejsce obok RaceMax Italia (wersja Exploro RaceMax produkowana we Włoszech) w ofercie 3T, Extrema Italia jest podobno zbudowana z myślą o "najtrudniejszych trasach wyścigowych i szybkich przygodach".

Chociaż ma podobnie ukształtowaną ramę z włókna węglowego jak RaceMax Italia, 3T twierdzi, że Extrema Italia zawiera funkcje mające na celu uczynienie go bardziej zdolnym do jazdy wytrzymałościowej i przygodowej. Obejmują one bardziej zrelaksowaną geometrię, mocowania na torby bikepackingowe, kompatybilność z opuszczaną sztycą podsiodłową i prześwit na opony o szerokości do 57 mm na kołach 700c lub 29 cali. 3T twierdzi, że to ostatnie oznacza, że rowerzyści mogą uzyskać podobny poziom przyczepności jak w rowerach górskich cross-country, ale z bardziej aerodynamiczną pozycją ridera.

Choć wyprodukowanie aerodynamicznie zoptymalizowanego roweru przeznaczonego do przewożenia bagażu może wydawać się czymś w rodzaju oksymoronu, 3T twierdzi, że Extrema Italia została zbudowana przede wszystkim z myślą o wszechstronności. Może być rowerem przygodowym, który jednego dnia może zwolnić i cieszyć się krajobrazami, a następnego może być szybką maszyną wyścigową. Według 3T, geometria Extrema Italia "3Touring... gwarantuje większy komfort w porównaniu do Racemax", ale nadal mieści się w tym, co 3T określiłoby jako "wyczynową" geometrię szutrową.

Chociaż nie ma mocowań na wspornikach siodełka lub tylnych widełkach, 3T umieściło potrójne mocowania na goleniach widelca do mocowania odpowiednich akcesoriów. Oprócz dużych prześwitów na opony - które według 3T umożliwiają stosowanie opon do rowerów górskich 29er w rozmiarach od 2,1 do 2,2 cala - Extrema Italia ma również okrągłą sztycę podsiodłową, która umożliwia stosowanie sztyc opuszczanych lub amortyzowanych. To, jak twierdzi 3T, pomaga mu lepiej radzić sobie na bardziej technicznych szlakach i zjazdach terenowych. Reszta ramy jest zoptymalizowana aerodynamicznie, z dużymi ściętymi kształtami rur aerodynamicznych. To połączenie wydajności aerodynamicznej i możliwości terenowych sprawia, że według 3T jest to idealne rozwiązanie do ultradystansowych wyścigów szosowych.

Jak można się spodziewać, trzy specyfikacje kompilacji dla 3T Extrema Italia zostały zaprojektowane z myślą o "ekstremalnych" intencjach. We wszystkich wersjach zastosowano bezprzewodowe elektroniczne grupy osprzętu SRAM AXS w konfiguracji mullet (połączenie przerzutek typu drop-bar z przełożeniami do rowerów górskich), z masywnymi oponami Continental Race King 700x50c na karbonowych kołach do rowerów szutrowych i dwuczęściowym aerodynamicznym kokpitem 3T.

Ceny zaczynają się od £6,697 / $7,799 / €7,299 za konfigurację z kombinacją SRAM Rival eTap AXS i SRAM GX Eagle Transmission AXS, w połączeniu z kołami Zipp 303 S. Flagowa wersja kosztuje 9 625 GBP / 11 599 USD / 10 499 EUR i zawiera połączenie SRAM Force AXS i SRAM XX SL Eagle Transmission AXS, wraz z kołami 3T Discus 45|40 LTD. Dwie droższe wersje są również wyposażone w bezprzewodową sztycę Rockshox Reverb AXS XPLR.

Rama Extrema Italia wykorzystuje uniwersalny hak przerzutki SRAM (UDH), a wszystkie wersje otrzymują tylne przerzutki SRAM Eagle Transmission do bezpośredniego montażu. Obie wersje posiadają napęd 1x, z opcją ulepszenia standardowego mechanizmu korbowego SRAM Rival do alternatywy 3T Torno Wide - zaktualizowanej wersji istniejącego karbonowego mechanizmu korbowego 3T Torno LTD. Będzie można również kupić 3T Extrema Italia jako frameset, który obejmuje ramę, widelec, kokpit i standardową sztycę 3T z włókna węglowego. Ceny ram zaczynają się od £4,593 / $5,499 / €4,999.

Rama została zaprojektowana wyłącznie dla elektronicznych grup osprzętu, co oznacza, że nie jest kompatybilna z nową gamą 12-biegowych, mechanicznych grup osprzętu Shimano GRX. Nie ma też wersji z 11-biegowym Shimano GRX Di2, ale 3T twierdzi, że rama może obsługiwać mocowanie przedniej przerzutki i przednią przerzutkę GRX Di2 (lub SRAM AXS). Oznacza to, że kompatybilność z elektronicznymi grupami Shimano będzie opcją, chociaż zauważa, że użycie przedniej przerzutki zmniejsza nieco prześwit tylnej opony.

3T twierdzi, że niepomalowana rama Extrema Italia waży 1090 g w rozmiarze 54 cm, podczas gdy widelec waży 420 g. Podane wagi dla kompletnych zestawów nie są dostępne.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl