​Nowa polska fabryka rowerów elektrycznych wspierana przez chińskiego giganta elektroniki domowej

Polska zyskuje na znaczeniu dla producentów rowerów elektrycznych, a na horyzoncie pojawia się nowa fabryka. Wspierana przez NKI, chińskiego producenta sprzętu AGD na rynek globalny, Polana Bikes ma ambicje produkować 80 000 e-rowerów rocznie, gdy zostanie w pełni uruchomiona.

RTE, Neco, EBFEC, Puky i Van Raam... to tylko kilka firm związanych z rowerami, które w ostatnich latach rozpoczęły działalność w Polsce. NKI Technologies działająca pod nazwą Polana Bikes jest kolejną firmą, która dołączyła do tej listy.Krakowska spółka NKI Technologies została założona w 2020 roku. Ta spółka zależna NKI została utworzona pod kierownictwem prezesa Tomasza Kowalskiego, który ma 11-letnie doświadczenie w pracy dla NKI w Chinach. Została założona jako firma OEM pod marką Polana Bikes, ale w przyszłym roku planowane jest wprowadzenie własnej marki rowerów elektrycznych.

Ambitne plany

Budowa zakładu montażowego e-rowerów o powierzchni 5127 m2 rozpocznie się latem tego roku, a rozpoczęcie działalności spodziewane jest na przełomie października i listopada. Maszyny fabryczne są dostarczane przez firmę Holland Mechanics, która zapewni 1 linię z 21 stanowiskami. Początkowo fabryka ma produkować 3500 e-rowerów miesięcznie. Do połowy 2024 roku proponowana jest już druga linia, która zwiększy produkcję do 80 000 sztuk rocznie do końca 2024 roku. Do drugiego kwartału 2024 r. proponowana jest również własna lakiernia.

"NKI przeprowadziło pełną analizę lokalizacji fabryki rowerów elektrycznych" - powiedział prezes Tomasz Kowalski podczas Eurobike. "Polska staje się dużym producentem przy niższych kosztach niż Portugalia, a coraz więcej firm decyduje się na lokalizację w tym kraju, co potwierdza, że istnieje silny łańcuch dostaw". 

Kowalski potwierdził, że wszystkie prace badawczo-rozwojowe dla firmy będą miały miejsce w Polsce, a 100 pracowników ma znaleźć się na liście płac przed końcem roku. 

Mamy bardzo ambitny cel sprowadzenia innych producentów komponentów do Europy 

potwierdza, widząc rosnące znaczenie Polski jako centrum produkcyjnego.

Nadszedł czas

Chociaż poziom inwestycji nie został ujawniony, jasne jest, że NKI mocno inwestuje w operację i już przyciągnęła zainteresowanie chińskich marek. Firma jest również zajęta przyciąganiem specjalistów z branży. Chociaż warunki rynkowe znacznie się zmieniły od czasu powstania pierwotnego pomysłu, Kowalski widzi tylko możliwości: "Inne firmy są zmuszane do gry cenami, co doprowadzi niektóre z nich do bankructwa. Nadszedł więc czas, aby wkroczyć jako nowy gracz".Translated with DeepL


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl