​Nowy rower BMC Roadmachine 01 AMP X z szerokimi oponami i napędem 1x

BMC twierdzi, że nowy "elektryczny rower szosowy" waży 12,9 kg i ma zrelaksowaną geometrię endurance.

BMC zaprezentowało Roadmachine 01 AMP X, swój pierwszy rower elektryczny, który ma poruszać się po linii między szosą a gravelem. Producent twierdzi, że lekki silnik TQ przyczynia się do deklarowanej wagi topowego modelu wynoszącej 12,9 kg. Tymczasem Roadmachine AMP X oferuje szerszy prześwit na opony i geometrię bardziej skoncentrowaną na endurance niż istniejący BMC Roadmachine AMP.

Rower all-road jest kompatybilny tylko z elektronicznymi grupami napędu. Dwa modele Roadmachine 01 AMP X są wyposażone w napęd 1x XPLR firmy SRAM, nastawiony na jazdę w terenie. Wyposażony w SRAM Force eTap model BMC Roadmachine 01 AMP X One można kupić za 8 499 € / 8 899 $. Model Roadmachine 01 AMP X Two, wyposażony w średniej klasy komponenty SRAM Rival eTap AXS, jest dostępny do kupienia już teraz za 7 499 euro, a od grudnia w USA za 7 899 dolarów.

Nowy silnik TQ

BMC Roadmachine 01 AMP X jest napędzany przez jednostkę napędową TQ HPR50. Po raz pierwszy pojawił się on w elektrycznym rowerze górskim Trek Fuel EXe, a następnie w Trek Domane+ SLR, który oferuje prześwit dla opon 40 mm i skupia się na lekkiej wszechstronności drop-bar.

TQ twierdzi, że silnik roweru elektrycznego z centralnym napędem wraz z baterią jest najlżejszy w swojej klasie i waży w zestawie 3,9 kg. To niezły wynik - najlepsze silniki na rynku ważą 2,6-2,8 kg bez baterii. Ta zaś w opisywanym rowerze ma pojemności 360Wh. Maksymalna moc i moment obrotowy silnika wynoszą odpowiednio 300W i 50Nm.  Zgodnie z przepisami dotyczącymi rowerów elektrycznych, silnik oferuje wsparcie do 25km/h, przynajmniej u nas.

Większa integracja ramy i mniej agresywna geometria

Karbonowy wspornik siodła BMC Roadmachine 01 AMP X w kształcie litery D ma zintegrowane tylne światło, które łączy się z akumulatorem i ładuje z niego. Ponadto w kierownicę wbudowano komputer rowerowy i mocowanie przedniej lampki, a wyświetlacz jednostki napędowej mieści się w górnej rurze. 

Mocowania do błotników lub błotników to kolejna cecha wspólna dla wielu najlepszych rowerów szosowych, wspomaganych silnikiem lub nie. BMC twierdzi, że geometria Roadmachine 01 AMP X jest bardziej zrelaksowana niż oryginalnego Roadmachine AMP. Jak twierdzi producent, wyższa wysokość sztycy podnosi przód roweru, zapewniając bardziej wyprostowaną pozycję jazdy, a krótsze widełki łańcuchowe sprawiają, że rower jest sztywniejszy i bardziej zwrotny.

Ulepszenia w zakresie jazdy terenowej

Karbonowa rama roweru zawiera autorską technologię BMC – TCC Endurance, dzięki czemu komfortowe będą również długie godziny jazdy po drogach gorszej jakości. Rama jest wyposażona w nowy wspornik zawieszenia ICS MTT x Redshift i oferuje możliwość montażu błotnika. 

BMC zwiększyło prześwit na opony z 700x33mm w Roadmachine AMP do 38mm, co pozwala na założenie opon do rowerów szutrowych. Ponadto zarówno o pony jak i obręcze są kompatybilne z systemem bezdętkowym.

Wzmocniona łączność

Jednostkę napędową TQ-HPR50 można łatwo połączyć z dedykowaną aplikacją przez Bluetooth, aby korzystać z różnych ekranów jazdy i ogromnej ilości indywidualnie konfigurowanych ustawień. Kompatybilny ze wszystkimi komputerami rowerowymi ANT+.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl