​3T wprowadziło Strada ICR, opisywany jako "najbardziej komfortowy rower szosowy aero na świecie".

Zaprezentowany podczas Rouleur Live w Londynie, Strada ICR jest zoptymalizowany pod kątem opon 32 mm - znacznie szerszych niż w większości aerodynamicznych rowerów szosowych - a konstrukcja ramy ma za zadanie nadać priorytet aerodynamice z przodu i komfortowi z tyłu.

Strada ICR posiada również całkowicie wewnętrzne prowadzenie kabli. W poprzedniej generacji Strady przewody biegły przez wspornik, wchodząc do ramy tuż za nim. To jedna kluczowa zmiana w stosunku do poprzedniej Strady.

"Prowadzenie przewodów wewnętrznie może być przyjemne i potencjalnie zmniejszyć opór aerodynamiczny", mówi 3T. "Ale jaki jest sens, jeśli skończysz z bardzo szeroką i nieporęczną główką z ponadwymiarowymi łożyskami, aby pomieścić kable?".

3T twierdzi, że konstrukcja główki ramy jest tutaj kluczowa. "W widoku z przodu zobaczysz, że łożyska są nadal wąskie, a główka nawet staje się węższa pomiędzy nimi.W widoku z boku zobaczysz, że rura czołowa jest głębsza i z pełnym aero 'nosem', w pełni wykorzystując nowe przepisy UCI".

Kable chowają się wewnątrz nowego wspornika Apto 3TICR firmy 3T. Jest on oparty na oryginalnym kształcie wspornika Apto, ale teraz posiada wewnętrzne prowadnice przewodów.

Rower jest przeznaczony do korby 2x, ale 3T będzie również oferować konstrukcje z napędem 1x. W momencie premiery dostępne będą cztery modele w cenie od 5 199 funtów z SRAM Rival eTap AXS do 7 499 funtów z SRAM Red eTap AXS. 

Strefy

Od początku naszym celem dla Strady była najlepsza aerodynamika ORAZ komfort. Ponieważ bez komfortu nie będziesz w stanie utrzymać pozycji aero. Podczas gdy przesuwamy granice aerodynamiki i komfortu w każdym szczególe, Strada 2.0 ma dwie wyraźnie odrębne strefy: Strefa prędkości: przednia połowa roweru, z ultra głęboką, ale wąską główką ramy, zawiniętą rurą dolną i łopatkowym widelcem Strefa komfortu: zakrzywiona rura podsiodłowa, smukłe wsporniki siodła i długa odsłonięta sztyca zapewniają najwyższy komfort, a jednocześnie wspomagają aerodynamikę.

Optymalizacja szerokich opon

Opony zapewniają większą elastyczność niż jakakolwiek inna część roweru. Szersze opony lepiej redukują wstrząsy powodowane przez pęknięcia, krawężniki, kostkę brukową i wyboje. Mają nawet niższe opory toczenia, ponieważ ich krótsza powierzchnia styku z podłożem wymaga mniejszego ugięcia osnowy.

Aerodynamika jest jednak również ważna podczas takich przejażdżek, a Strada pozostaje pierwszym rowerem z napędem aerodynamicznym zaprojektowanym z myślą o szerszych oponach (podobnie jak gama kół Discus została zaprojektowana z myślą o szerszych oponach). Wreszcie możesz być szybki i komfortowy przez cały dzień, każdego dnia, na jednym i tym samym rowerze.

Aerodynamika rzeczywista

Współzałożyciel Cervélo i jednocześnie szef designu Gerard Vroomen kocha aerodynamikę. Nie tylko teorię, ale aerodynamikę w świecie rzeczywistym. Rowery testowane są więc przy prędkości 20mph (32kmh) i 30mph (48kmh), z bidonami i innymi "trudnymi elementami", czasem nawet testowane są brudne i zabłocone rowery. Jednak choć aero detale gamy Strada wyróżniają się, najbardziej dumny jest z tego, że zapoczątkowała ona światowy trend w kierunku większego prześwitu opon w rowerach aero. Komfort i prędkość.

Projekt w szczegółach

MINIMALISTYCZNA KORONA: ZMinimalizowano rozmiar  korony widelca. To poprawia aerodynamikę i przesuwa przednie koło bliżej dolnej rury, tworząc idealne przejście dla przepływu powietrza.

KORONA Z WŁÓKIEN CIĄGŁYCH: Zintegrowana karbonowa bieżnia łożyska wykorzystuje oddzielny układ pierścieni (zielony), dzięki czemu włókna w koronie widelca biegną bardziej prosto od goleni do rury sterowej, zapewniając mocne i sztywne połączenie.

GOLENIE WIDELCA SQAERO: Profil powietrzny widelca Sqaero ma tylko niewielkie ścięcie, idealne do kierowania strumieniem powietrza wokół przedniego koła i zwiększenia sztywności widelca. Różne profile z lewej i prawej strony są używane do przeciwdziałania siłom hamowania.

MAKSYMALNIE ZAKRZYWIONE WYCIĘCIE: Zakrzywiona rura podsiodłowa obejmuje więcej tylnego koła i zapewnia dodatkowy komfort.

MINIMALNA PRZESTRZEŃ: Dolna rura ściśle przylega do przedniego koła, co zapewnia lepsze przejście przepływu powietrza i mniejsze turbulencje.

WĄSKA I GŁĘBOKA GŁÓWKA: szerokość sprawia że jest aerodynamiczna, zaś jej głębokość prowadzi strumień powietrza, a wszystkie kable mieszczą się w wewnątrz.

Gwintowane BB: Wszystkie kompletne rowery Strada są wyposażone w gwintowane suporty, bez pierścieni ze stopu w karbonie (dodatkowa waga, złożoność i ryzyko odklejenia).

SAMONASTAWNY ZACISK KLINOWY: Samoczynna regulacja kąta śruby dla większych sił mocowania przy niższym momencie obrotowym.

PROFIL DOLNEJ RURY 32 mm: Przed bidonem zwęża się, aby idealnie dopasować się do przepływu powietrza przy przedniej oponie.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl