Pirelli wprowadza uszczelniacz do opon bezdętkowych, szutrowych i MTB.
Uszczelniacz jest przeznaczony do opon z serii P-Zero, Cinturato i Scorpion.
Pirelli wprowadziło na rynek swój własny uszczelniacz do opon bezdętkowych, ze specyficznymi formułami dla każdej opony z gamy. Specjalny uszczelniacz został opracowany dla gamy opon szosowych P-Zero, osobna zaś formuła jest wspólna dla opon szutrowych Cinturato i opon do rowerów górskich Scorpion. Pirelli twierdzi, że konieczne było opracowanie oddzielnych uszczelniaczy, biorąc pod uwagę wyższe ciśnienie stosowane w bezdętkowych oponach szosowych.
Uszczelniacz P-Zero wykorzystuje amoniak, lateks i mikrocząsteczki uszczelniające i podobno nie pozostawia lepkich pozostałości w oponie. Marka twierdzi również, że jest on kompatybilny z CO2.

Uszczelniacze Cinturato i Scorpion są identyczne, ale Pirelli w imię prostoty zdecydowało się wypuścić je w dwóch odrębnych liniach. Mówi się, że uszczelniacze Cinturato i Scorpion są "mniej agresywne" zarówno dla sprzętu jak i skóry, ponieważ nie zawierają amoniaku i lateksu. W przeciwieństwie do uszczelniacza P-Zero, Pirelli twierdzi, że wersje Cinturato i Scorpion są kompatybilne z CO2 tylko w przypadku napraw awaryjnych. Dzieje się tak dlatego, że CO2 przyspiesza koagulację, zmniejszając jego skuteczność. Pirelli zaleca natychmiastową wymianę uszczelniacza, jeśli używasz naboju CO2.
|
|
Marka zaleca dodawanie świeżego uszczelniacza co trzy do sześciu miesięcy, niezależnie od opony. Częstotliwość wymiany uszczelniacza zależy od tego, jak dużo jeździsz i jakie są warunki pogodowe. Wszystkie uszczelniacze działają podobno w zakresie temperatur od -20 do 70 stopni Celsjusza.

Na początku, wysokociśnieniowy uszczelniacz P-Zero będzie dostępny tylko w 60ml (2oz) jednorazowej butelce. Wersja Cinturato / Scorpion będzie dostępna w butelce podróżnej o pojemności 125ml (4,5oz) oraz w większych butelkach 240ml (8oz), 1L (33,8oz) i 5L (175oz) do użytku domowego i serwisowego.



komentarze