Mobel Black PRO. Zimowa stylówa w teście.

Mobel Sport rozpoznawalny jest w dużym stopniu na Półwyspie Iberyjskim, podobnie w dużej części Europy z racji swojej estetyki i jakości wykonania strojów sportowych. Spod maszyn szwalniczych wydostają się na zewnątrz kolekcje kolarskie, triathlonowe, piłkarskie, koszykarskie, rugby, tenisa czy lekkoatletyczne. Doświadczenie zatem szerokie i duże. W nasze ręce trafił komplet zimowy do "obróbki" na szosie i po leśnych zimowych ścieżkach . 

Kurtka zimowa

Kurtka zimowa Black PRO z racji swojego designu i wykorzystanych materiałów ( Windber ZEROWIND na korpusie tył/przód, oraz Lycra Pro Tech na rękawach, kołnierzu i po bokach korpusu) świetnie się sprawdziła zarówno podczas treningów, jak i zajęć około treningowych, czy nawet wypadu do marketu na zakupy zimą. Klatka piersiowa chroniona jest wzmocnionym materiałem odpornym na przewianie, co spowodowało kilka razy odłożenie na półkę dodatkowej kamizelki chroniącej właśnie przed wiatrem, lub rozpinanie jej na podjazdach z powodu genialnej termiki. To największy atut tej kurtki, co należy bardzo podkreślić. Rękawy i pozostałe miejsca z ocieploną lycrą pracowały termicznie na poziomie bardzo dobrym, jednak różnica miedzy tułowiem a ramionami była dość wyraźnie odczuwalna w chłodny, wietrzny dzień. Dlatego należy łączyć ją z odpowiednimi koszulkami termoizolacyjnymi, dopasowanymi do aktualnej pogody.

Tylna część tradycyjne wzbogacona jest kieszeniami. Postawiono tu jednak na nietypowe rozwiązanie, w postaci dwóch dużo większych komór, oddzielonych na samym środku szwem. Bez zbytniego entuzjazmu podeszliśmy do tego pomysłu producenta. Dość szybko jednak wyjaśniło się, co miał na myśli projektant tego "patentu" . Jazda zimą po prostu w pewnym stopniu ogranicza ruchy z powodu grubszej warstwy ubioru. Zatem sięganie w tył podczas jazdy do środkowej kieszonki sprawia dużo większą trudność. Resztę już łatwo się domyślić. Nam przypadło do gustu. Z bardziej technicznych zagadnień dopiszemy tu również o w pełni izolowanym zamku chroniącym przed mostkiem termicznym, silikonowym pasku w dolnej części bluzy ( to każdy już chyba zna i ceni), oraz elastycznych ściągaczach na nadgarstkach i wokół szyi, uszczelniających jak termos. Drobne elementy odblaskowe, to w okresie zimy i jesieni bardzo cenny dodatkowy element. Nie zabrakło tego również w Black Pro, jednak w wersji minimalistycznej. Po złożeniu tej kurtki wraz z "cywilnymi spodniami, nie wyróżniała się ona z tłumu niczym ekstrawaganckim, jednak opinając ciało sportowca potrafi dać do zrozumienia otoczeniu kim jest jej właściciel.

Spodnie

Producent deklaruje maksymalnie uproszczony krój i prostotę, co nie jest do końca prawdą w tych spodniach. Odmienny niż tradycyjnie się to spotyka krój i szwy wyróżniają te spodnie z tłumu podobnych, mimo czarnego koloru. Szwy mimo że dość szerokie, wzmacniane, to jednak nie stają się niewygodne podczas dłuższej jazdy. Sam materiał z którego uszyto  spodnie, wzbogacony miękką wyściółką wewnętrzną podnosząca termikę ciała i wygodę sprawia wrażenie delikatnej kompresji mięśni, mimo sporej rozciągliwości materiału podczas użytkowania i ubierania. Tylna część z szelkami zaprojektowana została w ten sposób, że zakrywa część pleców chroniąc nerki podczas jazdy zimą. Zwróciliśmy na to uwagę, jako na jeden z ważniejszych elementów w stroju zimowym. zabrakło nam jedynie dodatkowego docieplenia okolicy kolan, ale to rozwiązanie spotykane jest już tylko w strojach z przeznaczeniem do jazdy na dużym mrozie. 

Wkładka o grubości 16 mm TRS Flash Pad podczas jazd treningowych 2-3 godzinnych nie sprawiała żadnych kłopotów i bardziej jazda w niej kojarzyła się z fotelem przed kominkiem, niż wyścigową deską. Oczywiście odprowadza wilgoć i jest antybakteryjna. Płaskie szwy mocujące wkładkę w spodniach nie są odczuwalne i osoby wrażliwe na ten element mogą spać spokojnie po zakupie tego setu ubrań. Samo ubieranie sprawia odrobinę trudności w okolicach stopy, ponieważ producent wykorzystując dużą odporność na rozerwanie i elastyczność spodni postanowił zrezygnować z dodatkowego zapięcia w okolicach kostki. Dodatkowe +100 pkt do designu zawsze jest w cenie, jednak kosztem małej niewygody przed jazdą. Materiał w tym miejscu po kilkunastu treningach nie zmienił objętości i cały czas skutecznie się kurczy oplatając kostkę. Jedynym malutkim minusem, jaki wyłapaliśmy podczas jazdy jest nieco zbyt słaba szczelność materiału w okolicach stawów biodrowych, podczas jazdy pod zimny wiatr. Sprawia to po jakimś czasie mały dyskomfort i osłabioną termikę mięśni tej okolicy ciała. Sytuacja powtarzała się jedynie podczas wietrznej pogody. W pozostałe, nawet mroźne dni zarówno uda, jak i pośladki pracowały w swoich naturalnych, roboczych temperaturach.

Podsumowując- zestaw Mobel Black PRO bardzo dobrze się sprawdzi podczas zarówno wyczynowej, jak i rekreacyjnej jazdy w przedziale temperatur -2 do + 12/14 st C. Dolna granica powinna być wspierana koszulką termo z długim rękawem, jednak  bez konieczności zakładania dodatkowej kamizelki wiatroszczelnej. 

Strona dystrybutora na teren Polski https://mobelsport.pl/ na dzień dzisiejszy oferuje ten zestaw w bardzo dużej obniżce cenowej.

Kurtka w cenie 300 zł , oraz spodnie 240 zł wydają się być bardzo dobra inwestycją w zimowe i wiosenno / jesienne jazdy.

Kurtka Mobel Black PRO

Spodnie Mobel Black PRO


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl