Prapremiera nowości DT SWISS’a na 2012
Najmniej wiadomo o szosowych kołach RRC, mają mieć poprawioną powierzchnie hamującą, innowacyjną konstrukcję piast i szprych, a także świetną aerodynamikę. Na razie brak jest zdjęć całych kół, stąd dostępny jest tylko ich fragment znajdujący się powyżej.
DT SWISS na 2012 nadal poszerza kolekcje kół w technologii Tricon wprowadzając model FX1950 przeznaczony do Freeride’u w rozmiarze 26” i 29”(nie koniecznie już do FR). Deklarowana waga ma wynosić niespełna 2000gram, co nie jest specjalnie dużo rozważając rozmiar piast i szerokość obręczy. Nowością jest również kolor poniekąd także tworzący te koła, zielony przełamujący dotychczasowy czarno-czerwony schemat w kolekcji DT wygląda nietuzinkowo
Przód: 100mm/15mm TA or 110mm/20 TA
Tył: 135mm/10mm TB or 142mm/12mm TA (X-12) or 150mm/12mm TA
Piasty: TRICON, Star Ratchet System, 6-bolt
Obręcz: Aluminium, 30 x 21mm , 30 hole
Kolor: czarny/błyszczący zielony
Nadal zostajemy w strefie dużych kół, do których DT wprowadza także znany już model XM 1550. Masa ma oscylować w granicach 1800gram, co jest wynikiem całkiem dobrym biorąc pod uwagę rozmiar i szerokość obręczy, a także bardzo mocny naciąg szprych, który pozwala osiągnąć technologia Tricon.
Przód: 100mm/9mm TB or 100mm/15mm TA or Lefty
Tył: 135mm/10mm TB
Piasty: TRICON, Star Ratchet System Center Lock (6-bolt z adapterem)
Obręcz: Aluminium, 26 x 19mm , 30 hole
Kolor: czarny
Największą chyba gratką dla zawodników XC i miłośników twenty niner’ów są koła XRC 950 pod szytki. Niezwykle lekkie, bardzo szybkie i zdecydowanie nie tanie, ale czego można się spodziewać od topowego modelu kół?
XRC 950T 29 | XRC 950T 26 | ||
Przód: 100mm/5mm QR
Tył: 135mm/5mm QR
Piasty: Carbon, Ceramiczne łożyska i Star Ratchet System. Center Lock (6-Bolt z adapterem)
Rim: Carbon, 26 x 30mm, 32 otwory
Jeśli lubisz sam sobie składać koła i nie interesują cię gotowe zestawy to DT ma też coś dla ciebie. Super lekkie, trwałe i gładko toczące się dzięki ceramicznym łożyskom nowe piasty o nazwie 180, są ewolucją dotychczasowych 190(cyfry dotyczą masy tylnej piasty). 180 dzięki powiększonemu korpusowi wykonanemu z niekierunkowego włókna są lżejsze i jednocześnie sztywniejsze niż ich poprzedniczki. Dostępne będą dla wielbicieli szosy i lżejszych odmian kolarstwa górskiego.
Przód: 100mm/5mm QR or 100mm/5mm QR Center Lock
Tył: 130mm/5mm QR or 135mm/5mm QR Center Lock
Piasty: karbonowy korpus, aluminiowe kołnierze, ceramiczne łożyska, Star Ratchet system, Center Lock (+ adapter na 6 śrub )
Czas na amortyzatory. Na tym polu DT SWISS także nie zapomina o 29 calach wprowadzając w ten rozmiar widelec o nazwie XMM 29 bazujący na dostępnym obecnie XM 1550. Oferowany skok to 100 lub 120mm, który można zmienić wewnątrz. XMM posiada wszystkie te same „wnętrzności”(tłumik Twinshot), co jego pierwowzór i również kilka bajerów tzn.: manetkę blokady skoku, cieniowaną karbonową rurę z koroną. Deklarowana waga ma wynosić 1520gram.
Sterówka/korona: 1.5”cieniowana / wysokomudołowe, niekrunkowe włókno węglowe
Górne golenie: 32mm Aluminium
Dolne golenie: Torsion-Box Magnesium
Tłumienie: Twin Shot Damping System oferujący 3 tryby pracy : otwarty, do jazdy pod góre lub blokade, dostępny z manetką blokady skoku lub bez ; zmiana skoku 100/120mm
Sprężyna: powietrzna ABS
Dostępne będą modele na oś 9mm lub 15mm, z rurą sterową 1 i 1/8” karbonową albo aluminiową.
Ciekawym widelcem jest również XMM dla kół 26” oferującym 150mm, wyposażonym w tłumik Twin Shot i karbonową koronę razem ze sterówką, która obniża wagę do niecałych 1600gram.
Sterówka/korona: 1.5”cieniowana / wysokomudołowe, niekrunkowe włókno węglowe
Górne golenie: 32mm Aluminium
Dolne golenie: Torsion-Box Magnesium
Tłumienie: Twin Shot Damping System oferujący 3 tryby pracy : otwarty, do jazdy pod góre lub blokade, dostępny z manetką blokady skoku lub bez;
Sprężyna: powietrzna ABS
Na sam koniec został tylny amortyzator o nazwie M212. W miarę lekki to znaczy wskazówka ma pokazywać około 200gram czyli w środku hula wiatr. Co w nim takiego nowego? A no to, że jak żaden damper DT do tej pory oprócz regulacji tłumienia powrotu i blokady ma też oferować tłumienia kompresji. Jak to zwykle w DT bywa wyposażony będzie w łożyska sferyczne niwelujące naprężenia.
Rozmiary mm: 165 x 37.5 / 190 x 50 / 200 x 50 / 200 x 55
Sprężyna: ABS powietrzna
Tłumienie: szybkiej i wolnej kompresji, powrotu i blokada
Regulacje: tłumienie powrotu, powrotu kompresji I blokada
System montażu: Łożyska sferyczne
Standardowy rozmiar tulejek montażowych: 22.2 / 25.4 x 6 / 8
Waga: 198 gram
komentarze