Prapremiera nowości DT SWISS’a na 2012

Najmniej wiadomo o szosowych kołach RRC, mają mieć poprawioną powierzchnie hamującą, innowacyjną konstrukcję piast i szprych, a także świetną aerodynamikę. Na razie brak jest zdjęć całych kół, stąd dostępny jest tylko ich fragment znajdujący się powyżej.

1950_frontDT SWISS na 2012 nadal poszerza kolekcje kół w technologii Tricon wprowadzając model FX1950 przeznaczony do Freeride’u w rozmiarze 26” i 29”(nie koniecznie już do FR). Deklarowana waga ma wynosić niespełna 2000gram, co nie jest specjalnie dużo rozważając rozmiar piast i szerokość obręczy. Nowością jest również kolor poniekąd także tworzący te koła, zielony przełamujący dotychczasowy czarno-czerwony schemat w kolekcji DT wygląda nietuzinkowo


Przód: 100mm/15mm TA or 110mm/20 TA

Tył: 135mm/10mm TB or 142mm/12mm TA (X-12) or 150mm/12mm TA

Piasty: TRICON, Star Ratchet System, 6-bolt

Obręcz: Aluminium, 30 x 21mm , 30 hole

Kolor: czarny/błyszczący zielony







xm_1550_29_black_backNadal zostajemy w strefie dużych kół, do których DT wprowadza także znany już model XM 1550. Masa ma oscylować w granicach 1800gram, co jest wynikiem całkiem dobrym biorąc pod uwagę rozmiar i szerokość obręczy, a także bardzo mocny naciąg szprych, który pozwala osiągnąć technologia Tricon.

Przód: 100mm/9mm TB or 100mm/15mm TA or Lefty

Tył: 135mm/10mm TB

Piasty: TRICON, Star Ratchet System Center Lock (6-bolt z adapterem)

Obręcz: Aluminium, 26 x 19mm , 30 hole

Kolor: czarny









Największą chyba gratką dla zawodników XC i miłośników twenty niner’ów są koła XRC 950 pod szytki. Niezwykle lekkie, bardzo szybkie i zdecydowanie nie tanie, ale czego można się spodziewać od topowego modelu kół?

XRC 950T 29 XRC 950T 26
xrc_950t_29_back xrc_950t_frontjpg

Przód: 100mm/5mm QR

Tył: 135mm/5mm QR

Piasty: Carbon, Ceramiczne łożyska i Star Ratchet System. Center Lock (6-Bolt z adapterem)

Rim: Carbon, 26 x 30mm, 32 otwory

Jeśli lubisz sam sobie składać koła i nie interesują cię gotowe zestawy to DT ma też coś dla ciebie. Super lekkie, trwałe i gładko toczące się dzięki ceramicznym łożyskom nowe piasty o nazwie 180, są ewolucją dotychczasowych 190(cyfry dotyczą masy tylnej piasty). 180 dzięki powiększonemu korpusowi wykonanemu z niekierunkowego włókna są lżejsze i jednocześnie sztywniejsze niż ich poprzedniczki. Dostępne będą dla wielbicieli szosy i lżejszych odmian kolarstwa górskiego.

180_carbon-ceramic_center-lock_vr_mtb_100 180_carbon-ceramic_non-disc_vr_road_100

Przód: 100mm/5mm QR or 100mm/5mm QR Center Lock

Tył: 130mm/5mm QR or 135mm/5mm QR Center Lock

Piasty: karbonowy korpus, aluminiowe kołnierze, ceramiczne łożyska, Star Ratchet system, Center Lock (+ adapter na 6 śrub )

 

xmm_100_29_whiteCzas na amortyzatory. Na tym polu DT SWISS także nie zapomina o 29 calach wprowadzając w ten rozmiar widelec o nazwie XMM 29 bazujący na dostępnym obecnie XM 1550. Oferowany skok to 100 lub 120mm, który można zmienić wewnątrz. XMM posiada wszystkie te same „wnętrzności”(tłumik Twinshot), co jego pierwowzór i również kilka bajerów tzn.: manetkę blokady skoku, cieniowaną  karbonową rurę z koroną. Deklarowana waga ma wynosić 1520gram.

Sterówka/korona:  1.5”cieniowana / wysokomudołowe, niekrunkowe włókno węglowe

Górne golenie:  32mm Aluminium

Dolne golenie: Torsion-Box Magnesium

Tłumienie: Twin Shot Damping System oferujący 3 tryby pracy : otwarty, do jazdy pod  góre lub blokade, dostępny z manetką blokady skoku lub bez ; zmiana skoku 100/120mm

Sprężyna: powietrzna ABS

Dostępne będą modele na oś 9mm lub 15mm, z rurą sterową 1 i 1/8” karbonową albo aluminiową.





xmm_150_whiteCiekawym widelcem jest również XMM dla kół 26” oferującym 150mm, wyposażonym w tłumik Twin Shot i karbonową koronę razem ze  sterówką, która obniża wagę do niecałych 1600gram.

Sterówka/korona:  1.5”cieniowana / wysokomudołowe, niekrunkowe włókno węglowe

Górne golenie:  32mm Aluminium

Dolne golenie: Torsion-Box Magnesium

Tłumienie: Twin Shot Damping System oferujący 3 tryby pracy : otwarty, do jazdy pod  góre lub blokade, dostępny z manetką blokady skoku lub bez;

Sprężyna: powietrzna ABS












m212_lockout_damperNa sam koniec został tylny amortyzator o nazwie M212. W miarę lekki to znaczy wskazówka ma pokazywać około 200gram czyli w środku hula wiatr. Co w nim takiego nowego? A no to, że jak żaden damper DT do tej pory oprócz regulacji tłumienia powrotu i blokady ma też oferować tłumienia kompresji. Jak to zwykle w DT bywa wyposażony będzie w łożyska sferyczne niwelujące naprężenia.

Rozmiary mm: 165 x 37.5 / 190 x 50 / 200 x 50 / 200 x 55

Sprężyna: ABS powietrzna

Tłumienie: szybkiej i wolnej kompresji, powrotu i blokada

Regulacje: tłumienie powrotu, powrotu kompresji I blokada

System montażu: Łożyska sferyczne

Standardowy rozmiar tulejek montażowych: 22.2 / 25.4 x 6 / 8

Waga: 198 gram

 

 

 


komentarze

WiadomościWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl