Scott Spark 2012 - pierwszy przeciek
Waga Sparka 26” nieznacznie spadła i deklarowana przez producenta wynosi 1790gram (z damperem i manetką do jego blokady). Wersja 29’” ma być 100gram cięższa. To tyle jeśli chodzi o cyferki, natomiast z nowości na przyszły rok, które od razu rzucają się w oczy to: suport Pressfit, cieniowana główka ramy, mocowanie tylnego hamulca w standardzie PostMount, nie mniej jednak największe zmiany dotknęły zawieszenia.
Scott podjął współpracę z DT aby stworzyć nowy, bardziej kompaktowy tylny amortyzator. Jak poprzednio tak i teraz nazywa się on Nude, ale posiada osobną, jakby dodatkową komorę powietrzną, która uaktywnia się w drugiej części skoku. Przekonstruowano również łącznik, do którego przykręca się wspomniany damper, co poprawia tzw ratio, czyli przełożenie czyniąc go nieco słabszym, uzyskując w ten sposób więcej progresji i tym samym lepsze amortyzację. Panowie ze Scotta postanowili zachować dotychczasowy sposób pracy Nude’a i w modelu 2012 także będziemy mieli do wyboru 3 tryby pracy: w pełni zablokowany, tzw. Traction dający 70mm skoku i ostatni, pozwalający wykorzystać całe 120mm.
Z przodu natomiast znajdziemy sztućce ze stajni Rock Shoxa, z którym Scott współpracował tworząc nowy tłumik Motion Control DNA. Będą to Reba i SID także działające na 3 sposoby, aby zgrać się z „tyłem”. Do wyboru są opcje: lock out, tryb pracy z progiem czułości, oparty na tłumieniu kompresji, co jest często przydatne na techniczne podjazdy i oczywiście tryb w pełni otwarty do zjazdów. Sparki 26” będą miały widelce 120mm, a 29” 100mm.
Źrodło: O2bikers
komentarze