​Dwie europejskie marki rowerowe ogłaszają wycofanie widelców

Szwajcarska marka speed-pedeleców myStromer oraz niemiecka marka rowerów Cube ogłosiły wycofania przednich widelców w wybranych modelach. Zbieżność czasowa wycofań, które nastąpiły w odstępie kilku dni, wydaje się przypadkowa, ponieważ marki korzystają z różnych dostawców. 

Cube wycofało wszystkie rowery z ponad tuzina modeli Agree C:62 z lat modelowych 2025-2026 które zostały dostarczone lub sprzedane przed 30 listopada 2025 roku, podczas gdy myStromer wycofało wybrane modele ST3, ST5 i ST7. Obie firmy wydały ostrzeżenia o zaprzestaniu jazdy ze względu na zwiększone ryzyko wypadku. 

Chociaż obie usterki wynikają z niedostatecznej wytrzymałości przednich widelców, te u Cube wykonane są z włókna węglowego, a myStromer - ze stopu aluminium. Współpraca firmy Wren Sport z myStromer przy zawieszeniu przednim sięga lat wstecz, a firma projektowała na zamówienie amortyzatory używane w pojazdach myStromer. Obecnie okazuje się, że część z nich może ulegać przedwczesnemu zmęczeniu materiału i potencjalnie pękać, łamać się lub rozdzielać podczas użytkowania. 

Wycofaniem objętych jest około 6500 modeli speed-pedeleców myStromer wyposażonych w widelce Wren, przy czym Stromer otrzymał zgłoszenia o 15 awariach rury sterowej i ośmiu związanych z tym urazach klientów. 

„Bezpieczeństwo naszych klientów jest naszym najwyższym priorytetem” – powiedziała Nesa Meta, pełniąca obowiązki dyrektora generalnego w myStromer. „Szczerze przepraszamy za niedogodności związane z tym wycofaniem i jesteśmy zobowiązani do jak najszybszego i najsolidniejszego rozwiązania problemu”. 

MyStromer poinformowało, że części zamienne są obecnie w produkcji, a klienci zostaną powiadomieni o harmonogramie bezpłatnej naprawy widelców już w styczniu 2026 roku. 

Wycofanie Cube wskazuje na podobne obawy związane z pękaniem w obszarze mocowania hamulca i winą za to obarcza zmianę materiału żywicznego w 2025 roku, która skutkowała niedostateczną ilością żywicy w tym miejscu. 

Po przeanalizowaniu niewielkiej liczby zgłoszonych przypadków powstawania pęknięć nad mocowaniem hamulca w naszych widelcach węglowych modelu Agree C:62 stwierdzono, że zmiana materiału żywicznego od rocznika modelowego 2025 może prowadzić do sytuacji, w której w pojedynczych widelcach zawartość żywicy w tym obszarze jest niewystarczająca.

Cube nie wskazało, czy jakiekolwiek urazy są związane z wycofanymi widełkami. Chociaż Cube również nie sprecyzowało liczby rowerów objętych wycofaniem, linia Agree C:62 była sprzedawana w około 60 krajach, w których Cube prowadzi działalność. Podobnie jak myStromer, firma produkuje również własne widelce amortyzowane we współpracy z niemieckim producentem Pending System GmbH. Cube w pełni bierze odpowiedzialność za wycofanie i oferuje klientom bezpłatne amortyzatory zamienne poprzez swoją sieć dealerską. 

Rzecznik Oneway Bike Industry, jednego z dystrybutorów Cube, powiedział: „Cube to silna i stabilna firma, która dąży do tworzenia najlepszych produktów dla swoich klientów i stawia bezpieczeństwo na pierwszym miejscu”

Modele objęte usterką

826100: Agree C:62 ONE foggrey'n'grey 2025
826200: Agree C:62 Pro blackline 2025
826210: Agree C:62 Pro polarlight'n'aquagreen 2025
826300: Agree C:62 Race flashlime'n'black 2025
826400: Agree C:62 SLX liquidred'n'prism 2025
826410: Agree C:62 SLX pigeonblue'n'art 2025
826500: Agree C:62 SLT nebula'n'white 2025

126100: Agree C:62 ONE storm'n'grey 2026 
126150: Agree C:62 EX topasblue'n'white 2026 
126200: Agree C:62 Pro blackline 2026 
126210: Agree C:62 Pro bali'n'prism 2026 
126300: Agree C:62 Race glacier'n'black 2026 
126400: Agree C:62 SLX nightshift'n'prism 2026 
126410: Agree C:62 SLX cosmicpurple'n'black 2026 
126500: Agree C:62 SLT black'n'black 2026 
126510: Agree C:62 SLT greenfusion'n'white 2026


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl