Radiate uruchamia Digital Bike Lab
Szwajcarska firma Radiate opracowała nową platformę dla producentów urządzeń OEM, mającą na celu skrócenie czasu produkcji.
Radiate Engineering & Design AG, firma ekspercka z Zurychu zajmująca się rozwojem produktów, uruchomiła nową usługę cyfrową dedykowaną dla branży rowerowej. Platforma Digital Bike Lab ma na celu pomoc producentom we wczesnym identyfikowaniu ryzyk inżynieryjnych na etapie projektowania oraz optymalizację wydajności ram, zanim jeszcze powstaną fizyczne prototypy.
Na ich stronie internetowej czytamy: Firma Radiate Engineering & Design z przyjemnością ogłasza uruchomienie Digital Bike Lab – nową usługę symulacyjną do szybkich, opartych na normach ocen wytrzymałościowych ram rowerowych i komponentów. Zaprojektowana z myślą o szybkości, przejrzystości i spójności, dostarcza oparte na symulacjach informacje na temat wytrzymałości, sztywności i bezpieczeństwa – nawet bez wewnętrznych zasobów FEA. Idealna do optymalizacji koncepcji, porównywania wariantów lub walidacji przed rozpoczęciem produkcji narzędzi.
- Standaryzowany proces
- Przejrzyste ceny
- Czytelna dokumentacja
- Szybki czas realizacji
Laboratorium zostało stworzone, aby skrócić czasy rozwoju skomplikowanych ram rowerów elektrycznych, dostarczając szczegółowe analizy strukturalne, które dawniej zajmowały kilka dni, w zaledwie kilka godzin.

Trafność rynkowa
Frederic Poppenhäger - założyciel Radiate spodziewa się, że głównymi klientami będą producenci rowerów i marki, które albo zlecają na zewnątrz część prac rozwojowych i inżynieryjnych, albo chcą wzmocnić swoje wewnętrzne zespoły wiedzą techniczną. Dostrzega największe zapotrzebowanie ze strony producentów OEM o wysokich standardach jakości, którzy chcą zyskać większą pewność i nadzór nad swoim procesem rozwojowym, „szczególnie gdy celem jest wysokiej klasy produkt końcowy”.
„Jesteśmy przekonani, że nowoczesne metody symulacyjne, już ugruntowane w innych branżach, mogą również zaoferować znaczną wartość dodaną w sektorze rowerowym” .
|
Chociaż niektórzy producenci ram oferują te usługi wewnętrznie, Poppenhäger jest pewien, że Digital Bike Lab wyróżnia się swoim „wysokim poziomem standaryzacji i automatyzacji”. Dedykowany zespół inżynieryjny wykorzystuje specyficzną dla rowerów, w dużej mierze zautomatyzowaną analizę metodą elementów skończonych (FEA), która może obsłużyć szerszy zakres zadań niż to, co jest zwykle dostępne wewnętrznie.
Pół-zautomatyzowany przepływ pracy
„Nasze doświadczenie pokazuje, że wewnętrzne zespoły inżynieryjne często nie są w stanie osiągnąć tej samej głębi analitycznej, ponieważ wysiłek związany z prowadzeniem tak szczegółowych prac wewnątrz firmy rzadko znajduje uzasadnienie” – powiedział Poppenhäger. „Pozwalamy naszym klientom na elastyczny i na żądanie dostęp do tej ekspertyzy”.
Chociaż większość kroków technicznych w procesie FEA jest zautomatyzowana, Poppenhäger wyjaśnił, że ostateczna ocena wyniku pozostaje w rękach ekspertów. Twierdzi, że pomaga to zapewnić, że wyniki są nie tylko szybkie, ale także technicznie znaczące i istotne dla decyzji projektowych. „Ta ludzka ocena jest tym, gdzie leży prawdziwa wartość” – podsumował.
Wschodzący trend cyfrowego bliźniaka
Coraz więcej producentów zwraca się w stronę „cyfrowych bliźniaków”, aby usprawnić procesy produkcyjne, a to wymaga poziomu wiedzy inżynieryjnej, który czasami taniej jest zlecić na zewnątrz. Wcześniej w tym roku firma Giant nawiązała partnerstwo z Siemensem, aby stworzyć dwa rowery, wykorzystując strategię cyfrowego bliźniaka i inżynierię oprogramowania, aby znacząco skrócić czasy rozwoju i związane z nimi koszty.

Współpraca Giant Bicycles i Siemensu ukazuje możliwości cyfrowej produkcji
Teraz szwajcarska firma Radiate osiągnęła coś podobnego z Digital Bike Lab, wykorzystując rosnący obszar rynku, w którym firmy inżynieryjne mogą świadczyć dedykowane i holistyczne usługi dla firm rowerowych, pragnących nowego poziomu ekspertyzy we wczesnych etapach produkcji. Rezultatem, według Radiate, jest podejście do rozwoju produktu, w którym „symulacja, projektowanie, prototypowanie, testowanie i industrializacja współpracują ze sobą w sposób bezproblemowy.”


komentarze