​Ratio Technology wprowadza na rynek manetkę do sztyc typu dropper dla klamek SRAM 11 i 12s Apex

Zlokalizowana w brytyjskim Lakes District firma Ratio Technology wyrobiła sobie markę dzięki wielu komponentom, które pomagają rowerzystom w pełni wykorzystać posiadaną grupę osprzętu, modyfikując ją w celu uzyskania najnowszych i najlepszych funkcji, jakie ma do zaoferowania branża, bez płacenia za nie ogromnych pieniędzy. 

Firma jest prawdopodobnie najbardziej znana ze swojego zestawu do konwersji z 11 na 12 biegów, z którego w ostatnich latach skorzystało wielu kolarzy gravelowych i CX, jako przystępnego cenowo sposobu na dostosowanie przełożeń do stromych podjazdów. O ciekawych rozwiązaniach tej firmy pisaliśmy wcześniej tutajtutaj też. Ich najnowszy komponent zapewnia zgrabne rozwiązanie do zdalnego sterowania regulowaną sztycą z kierownicy, w szczególności z lewej klamki grup SRAM 11s lub 12s Apex.

Zestaw Drop Dropper 11 zawiera:

  • Dźwignia Ratio Drop Dropper + szpula 
  • Standardowy pancerz zmiany biegów 1600 mm 
  • Elastyczny pancerz zmiany biegów 280 mm do prowadzenia na kierownicy 
  • Podwójne złącze obudowy 
  • Regulator baryłkowy 
  • Linka przerzutki 
  • Końcówki linki 
  • Zacisk linki 
  • Śruba do demontażu osi M2.5

Zestaw Drop Dropper 12 zawiera:

  • Dźwignia Ratio Drop Dropper + szpula 
  • Standardowy pancerz zmiany biegów 1600 mm 
  • Elastyczny pancerz zmiany biegów 280 mm do prowadzenia na kierownicy 
  • Podwójne złącze obudowy 
  • Regulator baryłkowy 
  • Linka przerzutki 
  • Końcówki linki 
  • Zacisk linki 
  • Śruba M2.5 do demontażu osi 
  • Oś przerzutki 
  • Śruba mocująca oś 
  • Końcówka wkrętaka T6 
  • Zamienna osłona dźwigni zmiany biegów

Do korzystania z Drop Dropper potrzebne będą:

  • Mechaniczna klamka SRAM 11 speed lub SRAM Apex 12 speed na kierownicę typu baranek
  • Sztyca, która pasuje do ramy 

Przetestowano następujące sztyce:

OneUp V2/V3 Dropper post
YT Postman
SDG Tellis V1
Giant OEM

Obsługa jest równoważna z obsługą manetki, zapewniając rowerzystom z kierownicą typu drop bar ergonomię, którą znają. Wolf Tooth, Fox, Crankbrothers i wiele innych firm oferuje manetki specyficzne dla kierownic typu drop bar, ale żaden z nich nie zapewnia ergonomii naśladującej manetkę, do której większość jest przyzwyczajona. 

Ratio Drop Dropper Lever zaciska wolny koniec linki, z regulatorem baryłkowym do regulacji napięcia. Koniec linki znajduje się u podstawy sztycy podsiodłowej - dzięki temu dźwignia jest kompatybilna z większością sztyc podsiodłowych dostępnych na rynku. Ratio może potwierdzić, że działa ze sztycami OneUp V2 i V3, YT Postman, SDG Tellis V1 i sztycami Giant OEM, ale nie ma powodu, dla którego nie powinna działać dobrze z innymi sztycami.

Opór linki jest największym wrogiem sztyc i kierownic typu baranek, ze względu na ciasne zakręty, które linka musi pokonywać. Z tego powodu sztyce z silną sprężyną powrotną zawsze będą działać najlepiej. Jednak Ratio specjalnie dostarcza pancerz linki o niskim współczynniku tarcia z tymi zestawami, aby zminimalizować opór linki, dzięki czemu powinien on działać również delikatniejszymi sztycami. 

Instalacja jest dość prosta, a każdy zestaw jest dostarczany ze śrubą do demontażu osi manetki, która będzie potrzebna do modyfikacji dźwigni SRAM. To jedyne narzędzie specyficzne dla tego zadania - wszystkie inne narzędzia to standardowe bity warsztatowe. Ratio udostępnia szczegółowe filmy instalacyjne na swojej stronie internetowej, aby przeprowadzić Cię przez konfigurację.

A jeśli nie chce Ci się szukać to prezentujemy je poniżej:

Cenowo nie wychodzi to najgorzej, jeśli uznać komfort jakie daje to rozwiązanie. Dla systemów 11-to biegowych koszt wynosi 71,74 funtów, a dla 12-to biegowych 76,86 funtów. Nie jest to więc fortuna, a znając produkty tej firmy możemy być pewni wysokiej jakości wykonania.

Należy pamiętać, że modyfikacja tych komponentów może spowodować unieważnienie oryginalnej gwarancji SRAM.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl