Objawienie wśród opon. Wolfpack Race II

Poznajcie Wolfganga Arenza, twórcę marki Wolfpack . Wolfgang jest podobno najlepszym compounderem w branży rowerowej i zajmuje się tworzeniem mieszanek gumy, z której będą wyprodukowane opony. Po latach specjalistycznej  pracy dla: Continentala, Specialized i Schwalbe; Wolfgang  podjął decyzję o pracy na własny rachunek. 

Foto: Wolfgang Arenz

W wyniku tych prac powstała mieszanka ToGuard - najlepszy możliwy do uzyskania produkt na ten moment na rynku. Kompromis właściwości – oporów toczenia, przyczepności, żywotności i odporności na zużycie. Tyle dowiedzieliśmy się od polskiego dystrybutora- marki Trezado, który przekazał opony szosowe Wolfpack Race II w rozmiarze 28 mm (dętkowe) do katowania na szosach polskich i chorwackich.

Mieliśmy bezpośredni kontakt z  konkurentami tych opon i nasza ciekawość właściwości jezdnych była dość duża. Pech chciał że opony zostały zamontowane w rowerze dopiero pod koniec listopada i na prawidłowe warunki  testu czekaliśmy do marca, sporadycznie sprawdzając ich przyczepność na lodzie i wodzie przy temperaturach w okolicy 0 st C. Ale po kolei...

TECHNOLOGIA:

Na pierwszy ogień nasza ulubiona miarka-waga. Przy rozmiarze 28 mm  waga oscylująca w okolicach 245 g to już wynik robiący spore wrażenie, zwłaszcza w przypadku opon określanych również jako dobrze przygotowane do walki z nawierzchnią. I przyznajemy szczerze że obstawialiśmy zakłady po ilu dniach treningowych zmuszą testera do wizyty na przystanku autobusowym z pompką i łyżkami w dłoni. Nie wygrał nikt, do dnia dzisiejszego, po przejechaniu około 1500 km jedynym serwisem tych opon było mycię gąbką z płynem. Co kryje się w czarnym płaszczu?  Tajemnicza mieszanka ToGuard w połączeniu z bardzo cienką nylonową osnową w oplocie 120 TPI, które jak widać dobrze spełniają swoje zadanie nawet w tak trudnych warunach jak luźny kamień drogowy/"strade bianche". Takich odcinków w sumie te opony zaliczyły kilkanaście z sumą około 20-25 km.

Co ciekawe, marka tworzy też opony ukierunkowane wyłącznie wyścigowo z osłoną z włókien bawełny, które jak twierdzą użytkownicy cechują się jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi. Skoro jednak mowa o tym, to...

WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE:

...w oponah Wolfpack Race staraliśmy się wybadać podczas testu wielokierunkowo, Przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, opory toczenia, amortyzacja nierówności szosy. Pierwsze wrażenia z jazdy sugerowały duży komfort,ponadprzecietny, wyróżniający sie w tej klasie opon z zacięciem wyścigowym. Nie sprawiały wrażenia agresywnych podczas nagłych przyspieszeń, czy sprintów pod górę. Z upływem czasu podczas testu ten komfort jazdy stworzył obraz opony trzymającej bardzo dobry kontakt z podłożem, nie pozwalający na brak styczności, co przenosiło się na utrzymanie większej i stabilnej prędkości podczas jazdy. To odróżnia tą mieszankę z płaszczem nylonu od podobnych produktów dobrych marek. Jako że nie dysponujemy danymi dotyczacymi oporów toczenia (produkt wprowdzany jest dopiero na rynek) zdaliśmy się na własne odczucia i dane dotyczace prędkości podczas kilkudziesięciu treningów. 28 mm to chyba najbardziej uniwersalny rozmiar, łaczacy w sobie najlepsze cechy opony zarówno komfortowej dla rąk i kręgosłupa, jak i bardzo dobrych, niskich oporów toczenia. Opona z niską wagą pozwala ponadto na lepsze nagłe przyspieszenia, z powodu mniejszej wagi rotacyjnej, co przy równie lekkich kołach daje przewagę nad przeciwnikami i pozwala zaoszczędzić sporo energii podczas interwałowego ścigania, czy trudnej trasie. Przy prędkościach przekraczających 80-90km/h Wolfpack Race II daje duże  poczucie bepieczeństwa i stabilny tor jazdy, jednak mimo wszystko jazda z takimi prędkościami  wymaga obycia, techniki i doświadczenia.

Jak wspominaliśmy, w okresie zimowym opony nie miały też lekkiego życia i pojawiały sie na przełęczach Beskidu Małego w bardzo ciężkich warunkach, nie sprawiając żadnych kłopotów na mokrej i zimnej nawierzchni. Temat lodu pomijamy z wiadomych względów. Na jeden z odcinków testu przyczepności opon wybraliśmy w suchych warunkach bardzo wymagający technicznie zjazd na chorwackim wybrzeżu. Odcinek pokonowany na dużej prędkości uwieńczony również driftem na dohamowaniu przed zakrętem miał wyciagnąć i wady i zalety tych opon. Jeśli ktoś miał okazję jeździć po szosach w tym rejonie, wie jak zdradliwa mieszanka asfaltu i kamieni jest dla opon szosowych. Rower prowadził się bardzo stabilnie i pewnie pokonywał zakrety na sporej prędkości, bez uślizgów. Po zerwaniu przyczepności tylnego koła podczas hamowania szybko wrócił na właściwy tor  jazdy łapiąc kontakt z podłożem. Wadą tych opon na suchej nawierzchni jest tylko prowokowanie do naginania zasad fizyki i kuszenie do przełamywania swoich dotychczasowych ustalonych barier przy pokonwyaniu zakrętów i maksymalnej prędkości.  

Przy nawierzchni mokrej, opony pozwalają na pewne wejścia w zakręty, jednak co zrozumiałe na niższej prędkości niż na nawierzchni suchej. Nasz najbardziej miarodajny sposób, sprint pod stromy podjazd, mający wyciągnąć na światło dzienne przyczepność na całkowicie mokrej i wilgotnej nawierzchni uwydatnił drugą największą zaletę tej mieszanki. Opony stawiały duży opór przy próbie zerwania kontaktu i stabilnej jazdy podczas jazdy na stojąco przy nagłym przyspieszeniu. 

Foto: 1500 km

Po przejechaniu 1500 km opony noszą ślady zużycia, jednak zaskakująco małe jak na taki dystans. Ciężko określić na ten moment żywotność mieszanki zachowującej swoje właściwości, jednak w dużym przybliżeniu może to być przedział kilku tysięcy kilometrów bez zwiększenia oporów toczenia, zmniejszenia odporności na przebicia, czy zmniejszenia przyczepności opony.

Podsumowując: bardzo dobry produkt, z pewnością wykorzystywany będzie ( z naszych informacji wiemy że już jest) w peletonie zawodowym na poziomie World Tour. Opona zdecydowanie z zacięciem wyścigowym, jednak powinna znaleźć również wielu zwolenników wsród fanów jazdy ultra, czy ceniących sobie komfort i dobre osiągi na trasie. Jednym z zadowolonych użytkowników Wolfpack Race jest Andrzej Kaiser, którego przedstawiać nikomu nie trzeba.

Dystrybutorem opon jest firma Trezado  https://sklep.trezado.pl/pol_m_Opony-rowerowe-Wolfpack-2062.html

Cena detaliczna około  239 zł


o autorze

Piotr Szafraniec

Kolarz, kucharz, akrobata. Dwukrotny Mistrz Polski Dziennikarzy w kolarstwie szosowym.

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl