Zaufaj nowej Turbinie

Oto kolejna ewolucja legendarnej korby Turbine. Pierwotnie zbudowana w 1993 roku dla rosnącego segmentu kolarzy z North Shore, którzy chcieli mieć sztywną i responsywną korbę bez karaniach  jej wagą. Nowa Turbine uhonorowała dziedzictwo Shore'a z solidnym stopem, który poznaliście i pokochaliście.  

Race Face zaktualizował swoją korbę Turbine, decydując się na węższy współczynnik Q-Factor 176mm. Aluminiowa korba waży ponad 20g mniej od swojej poprzedniczki i jej waga wynosi teraz zaledwie 595g z tarczą 32T. Dostępne są trzy długości ramion korby: 165mm, 170mm i 175mm. Przy okazji nadano jej nowocześniejszy wygląd.

Nowy Race Face Turbine ma węższy Q-Factor 176mm dla 136mm osi o średnicy 30mm, w porównaniu do 180mm oferowanego przez jej poprzedniczkę. Q-Factor to pomiar szerokości od zewnętrznej powierzchni jednego ramienia korby do zewnętrznej powierzchni drugiego ramienia korby. Węższy korbowód, zdaniem Race Face, powinien zapewnić lepszą ergonomię pedałowania i maksymalną moc.

Wykuta z aluminium serii 7000 dla maksymalnej wytrzymałości, a następnie poddano ją obróbce mechanicznej w celu zmniejszenia wagi o każdy zbędny gram, Turbine jest wyższej klasy korbą aluminiową tej marki, wchodząc w dość drogą linię Race Face Aeffect, które są wykute z aluminium 6061. Najnowsza edycja kosztuje 179,99 USD / 219,99 CAD.

Oprócz węższego Q-Factor, nowe korby Turbine otrzymały zmodernizowany kołnierz napięcia wstępnego, który ma być bardziej przyjazny dla użytkownika, usuwając 2mm śrubę imbusową widoczną w poprzedniej wersji. Turbine nadal wykorzystuje sprawdzony system CINCH Race Face'a pozwalający na szybką wymianę koronek.

Ceny i dostępność Wszystkie korby Race Face Turbine są objęte dożywotnią gwarancją. Cena detaliczna wynosi 179,99 USD / 219,99 CAD i są dostarczane z podkładkami pod pedały i podkładkami dystansowymi osi. Suporty i zębatki są sprzedawane oddzielnie.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl