​Specialized rozszerza zakres wycofania Levo/Kenevo na więcej baterii z powodu obaw o pożar

Muszę przyznać, że nie przepadam za silnikami Brose, które obarczone są wieloma wadami konstrukcyjnym. Sprawiają one, że w wielu przypadkach rower więcej czasu spędza na serwisie niż na jeździe. Zagraniczne fora przepełnione są informacjami o pękających paskach, napinaczach, czy zębatkach. Samo Brose przyznało się jakiś czas temu do tego, że z ich silnikami jednak nie jest wszystko w porządku.  Zapowiedziało zmiany konstrukcyjne oraz software'owe ograniczające nieco szczytowe parametry ich silników. Tym razem jednak problem dotknął nie silnika, ale baterii go zasilających.

W tym tygodniu Specialized ogłosił rozszerzenie wycofania z rynku z maja 2021 roku.  Dotyczyło ono pakietów baterii używanych w dwóch elektrycznych rowerach górskich. Początkowy zakres wycofania dotyczył pakietów baterii dla modeli Turbo Levo i Kenevo pierwszej generacji. Wyprodukowano je między 2017 a 2019 rokiem. Teraz firma rozszerzyła zakres wycofania o dodatkowe numery części akumulatorów i daty produkcji. Informację o bezpieczeństwie zamieściła na swojej stronie internetowej. 

Specialized planuje skontaktować się z użytkownikami, których może to dotyczyć. Zarówno poprzez e-mail, jak i powiadomienie w Turbo Mission Control, autorskiej aplikacji firmy. W przypadku nieokreślonej liczby pakietów baterii (prawdopodobnie mniej niż 15 procent wszystkich jednostek), woda przewodząca (na przykład sól lub chlor) może przeniknąć do uszczelki wokół Control Pad. W bardzo rzadkich przypadkach, może to spowodować zwarcie, stwarzając zagrożenie pożarem lub poparzeniem. 

Firma twierdzi, że może się to zdarzyć tylko podczas wielokrotnego mycia ciśnieniowego. W tym momencie Specialized nie określił, czy otrzymał raporty o jakichkolwiek incydentach lub obrażeniach. Marka wydaje się być ostrożna, biorąc pod uwagę, że w ostatnich latach, gdy rowery elektryczne zyskały na popularności, wzrosła liczba doniesień o śmiertelnych pożarach wywołanych przez ich baterie.

Specialized Levo: czy to dotyczy twojego roweru? Wycofanie obejmuje rowery Levo i Kenevo pierwszej generacji, które mają Control Pad umieszczony z boku baterii.

Jeśli Twój Control Pad nie znajduje się z boku baterii, to wycofanie nie obejmuje Twojego roweru. Dotknięte rowery i części obejmują:

Rowery Levo FSR z lat 2016-2018
Rowery Levo HT z lat 2018-2021
Rowery Kenevo FSR z lat 2018-2019
Baterie Specialized M1 z lat 2016-2021 

Specialized oferuje również przydatny film, który pomoże klientom zidentyfikować, czy ich bateria jest objęta wycofaniem.

Co należy zrobić Czy jesteś właścicielem jednego z powyższych rowerów lub baterii? 

Jeśli tak, Specialized prosi Cię o dotarcie do najbliższego Autoryzowanego Punktu Sprzedaży Specialized. Sprawdzą oni rower i bezpłatnie naprawią akumulator, co wiąże się z ponownym sklejeniem Control Pad, aby skuteczniej go uszczelnić.

"Jeśli sprawdziłeś swój pakiet baterii w ramach pierwotnego zakresu wycofania i ustaliłeś, że nie jest on nim objęty, prosimy o ponowne sprawdzenie, aby potwierdzić, czy Twoja bateria jest teraz objęta rozszerzonym zakresem" - powiedział Specialized w komunikacie.

o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl