Pierwsze marki otrzymały nalepkę UCI

 

Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI) zatwierdziła pierwszą grupę modeli ram i widelców na wnioski złożone przez ich producentów. Zatwierdzone modele należą do następujących marek:

Richard Sachs Cycles - rama i widelec - Richard Sachs Signature (CX)

Scott Sport SA - rama i widelec Plasma 3 (TT)

Cicli Pinarello SPA - rama FCM777 i widelec FK-CF777 (szosa)

Felt Bicycles - rama DA series i widelec Bayonet 3 (TT)

Cannondale - rama i widelec Super Six Evo (szosa)

Corima SA - rama VIF Corima i widelec Fork Corima (tor)

Z kołami sprawa wygląda inaczej.

UCI przyjęło definicję "standardowego" koła - wygląda ona mniej więcej tak: obręcze niższe i węższe niż 2,5 cm, więcej niż 16 okrągłych, płaskich lub owalnych szprych o grubości poniżej 2,4 mm. Jeśli jakikolwiek parametr nie spełnia tych wymagań, koła uznawane są za niestandardowe i muszą przejść test pęknięcia aby otrzymać stosowną nalepkę. Lista firm które przeprowadziły testy i zgłosiły się po nalepkę jest następująca: 4ZA, ADA, Aerohead, Ambrosio, American Classic, Ask Trading, Bianchi, Campagnolo, CarbonSports, Citec, Cole, Colnago, Corima, Decathlon, Detec, Dierl, DT Swiss, Easton, Enve Composites, Edge Design, Equinox, Fast Forward Wheels, Fir, FSA Europe, Fulcrum, Gipiemme, Gravity Zero, HED, Kinlin, Lite, Marchisio, Matrix, Mavic, Max-Wheel, Mercury, Miche, Neugent, Nippon Mitsubishi, Novatec, Pro-Lite, Pro-Race, Reynolds, Ritchey, Rolf Prima, Shimano, SpinergySunny Crown, Thorius, Token, Topolino, Trek, Tufo, Ursus, Vision, Vuelta, Vzan, Xero, Zipp, Zzyzx.

Wracając jeszcze do ram.

Gdy produkt pojawi się na rynku, ramy i widelce będą oznaczone specjalną nalepką, potwierdzającą otrzymanie certyfikatu. Pełna lista produktów (na razie dość krótka jak widać) będzie publikowana na stronie UCI i aktualizowana na bieżąco. Na dzień dzisiejszy, UCI otrzymała wnioski od 17 producentów na ponad 40 modeli do zatwierdzenia.

Procedura zatwierdzania UCI ram i widelców weszła w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku. Postępowanie prowadzi ostatecznie do udzielenia etykiety potwierdzającej, że nowe modele są zgodne z wymogami rozporządzenia UCI.

Koszt kompleksowej procedury to 5000 franków szwajcarskich, procedury pośredniej 3000, a uproszczonej 500. We wszystkich trzech przypadkach, sprawa dotyczy zatwierdzenia maksymalnie 8 różnych rozmiarów. Ważne jest, aby pamiętać, że powyższe kwoty pokrywają jedynie koszty certyfikacji. UCI deklaruje, że nie będzie w żaden sposób czerpać zysku z procesu zatwierdzania. Jeśli jednak mam być szczery to i tak nie wierzę żeby UCI chciało zrobić dobrze wszystkim. Ktoś na tym nielicho zarobi, a koszty zapewne spadną na użytkowników końcowych…


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl