Nowy topowy but MTB Shimano S-Phyre XC902

Shimano właśnie wypuściło aktualizację SH-XC902 dla swoich topowych butów MTB S-Phyre XC9, nazywając je "najlżejszymi w historii". Opracowane we współpracy z najlepszymi zawodowcami w cross-country i cyclocrossie, m.in.  Mathieu van der Poel, nowe S-Phyre XC9 są o ponad 10% lżejsze od poprzedniej wersji, dzięki ulepszonej retencji, większej liczbie opcji kolców i bardziej przyczepnej podeszwie. Lata gumy Michelin odeszły w przeszłość, wprowadzając erę Ultread!

Nowa generacja butów do rowerów górskich Shimano S-Phyre XC9 nie jest żadnym zaskoczeniem. Już od ponad półtora roku można było zauważyć prototypy XC902, gdy eksperymentowano z różnymi podeszwami, zmienionymi konfiguracjami trzymania i kilkoma iteracjami cholewek od czasu wprowadzenia na rynek obecnych butów XC901. Ale tak naprawdę największą i najbardziej oczywistą wskazówką był debiut nowej aktualizacji butów szosowych S-Phyre RC902 zeszłej jesieni. Teraz, jak w zegarku, kolarze górscy otrzymują podobne aktualizacje cholewki, doprowadzone do ekstremum z dodatkową ochroną i znacznie lepszą przyczepnością... 

Na górze znajduje się nowa, syntetyczna cholewka, której układ jest znany z nowych butów szosowych RC9. Nowe XC9 zachowują ten sam układ dwóch pokręteł Boa co oryginały (a nie odwrotną orientację jak w prototypach MvdP), aż po dodatkową krzyżującą się pętlę Powerzone w przedniej części stopy dla bardziej precyzyjnej regulacji. Jednak teraz zostały one zmodernizowane do niższego profilu pokręteł Boa Li2, tak jak w najnowszej szosowej wersji S-Phyre. 

W cholewce zastosowano dwa oddzielne materiały połączone ze sobą, aby górna część zapewniała najlepsze dopasowanie, podczas gdy dolna skupia się na efektywności pedałowania i trwałości. Podobnie kompozytowa osłona pięty (z przeniesioną trzymającą pięty wyściółką, której nie ma w butach szosowych) i gumowe odbojniki na palcach zapewniają ochronę stopy i utrzymują ją na miejscu, a perforacja na palcach i języku zapewnia wentylację. Pod tym wszystkim kryją się największe zmiany w modelu S-Phyre XC9. 

Shimano odchodzi od gumy Michelin na rzecz zupełnie nowej, własnej konstrukcji podeszwy zewnętrznej Shimano Ultread XC. Nowy "wysoce techniczny wzór bieżnika" został opracowany, aby zapewnić niezrównaną przyczepność podczas wyścigów w każdych warunkach. Podeszwa Ultread posiada 3-klockowe wypusty z przodu i z tyłu, z dużo wyższym bieżnikiem na pięcie i czymś, co wydaje się być dwuskładnikowym wypustem inspirowanym butami zimowymi. 

Z przodu znajduje się również nowe wzmocnione mocowanie kolców, a Shimano oferuje jednoczęściowy zestaw stalowych kolców w kształcie szponów, które zapewniają dodatkową trakcję podczas wyścigów w luźnych i błotnistych warunkach.

Pod nową gumą nowe buty XC9 zachowują cienką, niską, w pełni karbonową podeszwę środkową, z tym samym poziomem sztywności 11, co ich poprzednik, dla maksymalnej wydajności pedałowania. W efekcie końcowym, nowe buty do rowerów górskich Shimano S-Phyre XC9, SH-XC902 są lżejsze niż kiedykolwiek, ważąc zaledwie 296g (w rozmiarze 42), co oznacza oszczędność 34g w stosunku do obecnie dostępnego modelu XC901.

Nowe buty XC902 są oficjalnie produktem na rok 2022 - dostępne są w kolorze białym, czarnym, niebieskim oraz w rozmiarach połówkowych 39-47, całych 36-48 i szerokich wersjach powyżej rozmiaru 38. Podczas gdy są już dostępne na stronie Shimano (razem z nowymi butami XC7, XC5, MT7, MT5, ME7, ME5, XM9, AM9, AM5, GR9 i GR5!), nie spodziewamy się, że będą dostępne przynajmniej do końca zimy i wiosny 2022. Cena również nie została jeszcze ogłoszona, ale prawdopodobnie będzie zgodna z obecną ceną 400$ S-Phyre XC9.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl