Cinelli 2011

W 1948 roku, profesjonalny kolarz z 15-to letnim doświadczeniem w nogach, a jednocześnie świetny mechanik, zdecydował się pokierować intuicją, którą nabył przez lata przejechanych kilometrów na rowerze i stworzył markę Cinelli. Kolarz nazywał się Cino Cinelli. 10 lat temu Cino odjechał w swój ostatni wyścig, ale marka pozostała i choć wierna klasyce, sięga po nowoczesne technologie rozwijając swoje produkty.

W ofercie na 2011 nastąpiło kilka zmian jak np. w modelu Best Of, ulepszeń oraz przedstawiono całkiem nowy model z klasy średniej Saetta.

Pro Best of nie jest najlżejszym rowerem w ofercie, ale jest przykładem nowego podejścia firmy w użyciu włókna węglowego i tworzenia ram. Slopingowa geometria połączona z ręcznym zawijaniem włókien Columbus XLR8R Plus, główka o zmiennej średnicy, dzięki której rower otrzymał bardziej smukły wygląd i większą sztywność, suport BB30 oraz zmodyfikowany tylny trójkąt. Zmiany te zaowocowały spadkiem wagi o około 200g w stosunku do zeszłorocznego modelu, osiągając wagę 1050g w rozmiarze M, bez uciętej rury podsiodłowej.

Rama otrzymała także nowy widelec Columbus Genius, z rurą o zmiennej średnicy, ważący 390g. Maszyna dostępna będzie w dwóch kolorach, czarnym nawiązującym do opcji kolorystycznej Italo 79 i białym teamowym oraz jako frameset za "jedyne" 3700 USD. Jeśli czujesz że twój portfel jest zbyt ciężki możesz pokusić się o maszynę wyposażoną w Shimano Di2 za 14000 USD. Możliwe jest wykonanie malowania na zamówienie.

Kolejnym ciekawym modelem na 2011 jest Strato. Ramę wyposażono w ten sam widelec jak Pro Best Of, jednak model ten waży jedyne 950g, w rozmiarze M (53cm). Firma deklaruje że pomimo niskiej wagi, rama ma najlepszy stosunek wagi do sztywności jaki kiedykolwiek osiągnięto. Jedną z przyczyn takiego faktu jest górna rura z wewnętrznym użebrowaniem, powiększona zwiększony rozmiar rury dolnej i podsiodłowej schodzących się do mufy suportowej w standardzie BB30. Inną przyczyną jest użycie w budowie jednego z najlepszych dostępnych włókien węglowych T700/HM, używanego w lotnictwie. Rama na wypasie posiada także adapter w standardzie BSA 68mm. Wewnętrzne prowadzenie przewodów dopełnia obrazu całości. Dostępna będzie w dwóch wersjach kolorystycznych - Blak'n blue oraz WhiteRougeBlue. Cena za frameset została ustalona na poziomie 3500 USD.

Najlżejsza rama w ofercie - Pro Estrada, waży jedyne 860g i jest najbardziej utytułowaną ramą przez ostatnie 3 lata. Posiada typowy, wyścigowy design. W tym roku parametry ramy zwiększono, poprzez zastosowanie nowego aerodynamicznego widelca - Columbus Solida. Podobnie jak w wyżej opisanych modelach znajdziemy suport w standardzie BB30 oraz adapter na 68mm. Obrazu całości dopełniają górne rury tylnego trójkąta o średnicy 14mm, zapewniające zarówno komfort jak i wytrzymałość. Cena - jedyne 2800 USD za frameset, dostępny w 2 wersjach kolorystycznych Blue Med i Bianca Team Replica.

Nowymi modelami w ofercie Cinelli są Saetta Sprint i Saetta.

Saetta Sprint jest modelem klasyfikowanym nieco wyżej. Jej ramę zbudowano z włókna 70 HM, w przeciwnieństwie do standardowego modelu wykonanego z karbonu 30HM. Sprint został też wyposażony w lepszy widelec - Columbus Solida. Różnica w samej wadze wynosi 120g, na korzyść Sprinta, którego ciężar wynosi 1100g. Ramę projektowano z uwzględnieniem minimalizacji naprężeń w punktach kluczowych, mając na uwadze znaczące podniesienie niezawodności i odporności na zmęczenie. Górna rura została znacząco wycieniowana, pozostawiając jednak sporo materiału w miejscach zwiększonych naprężeń. Oszczędności materiału jakie zostały poczynione w górnej części ramy, przeniesiono w obszar dolnej rury na połączeniu z suportem, co pozwoliło na uzyskać wysoki poziom sztywności do masy. Saetta Sprint dostępny jest wyłącznie jako frameset w cenie 2300 USD. Standardowy model dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia - z Campą Veloce w cenie 2999 USD oraz Shimno 105, kosztującą 2499 USD za kompletne rowery.

Pozostałe modele oferowane na 2011 i więcej szczegółów znajdziecie na stronie producenta.


komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl