Marzocchi 2019 powrót legendy

Marka Marzocchi kilkanaście lat temu słynęła z produkcji "kultowych" wręcz amortyzatorów. Takie modele jak X - Fly, Z1 - Fly czy Z5 Air na długo pozostaną w pamięci kolarzy. Rewelacyjna praca, prostota serwisu oraz odporność na zanieczyszczenia były znakami szczególnymi marki Marzocchi. Ich widelce może nie należały do najlżejszych, lecz działały wyśmienicie i były nie do zajechania. Od tamtego czasu marka zaczęła min. współpracę z firmą Suntour co jak wiemy nie skończyło się zbyt dobrze. Marka praktycznie upadła. Jednak jakiś czas temu zawarli porozumienie z marką FOX. Jest zatem nadzieja na powstanie z kolan tej niegdyś jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek produkujących amortyzatory.

Głównymi filarami marki Marzocchi były:

  • jakość wzorowana na sportach motorowych
  • wytrzymałość
  • waga zawsze była na trzecim miejscu i nigdy nie była kompromisem dwóch pierwszych

Ta sama maksyma przyświeca debiutującym na rynku modelom Bomber Z1 oraz Bomber 58. Nie każdy jest zawodnikiem wymieniającym sprzęt co zawody. Celem marki jest zaprojektowanie amortyzatorów, które sprostają trudom jazdy po ścieżkach, transportu na pace pickupa, wyjazdów kolejką linową czy kolejnych zjazdów po trasach bike parków. Dzień po dniu, tydzień po tygodniu. Marzocchi ma w swoich założeniach łączyć wysoką jakość działania z przystępną ceną. Ma być swego rodzaju "budżetowym oraz bardziej pancernym odpowiednikiem amortyzatorów z logiem lisa.

Na chwilę obecną rodzina Marzocchi liczyć będzie troje członków rodziny:

1. Z1 Bomber

Pierwszy "bombowiec" Z1 miał swoją premierę w roku 1997. Jak na tamte czasy wyznaczał trendy w sposobie działania amortyzatorów rowerowych. Mówiło się wręcz, że "wybiera liście na ścieżkach". Model cechował się masywną budową, otwartą kąpielą olejową oraz sprężynami stalowymi. Odnowiony model Z1 posiada taki sam rodowód lecz dostosowany do obecnych technologii oraz trendów. 

Cechy techniczne:

  • jedno półkowe golenie górne o średnicy 36mm
  • przeprojektowane golenie dolne
  • współpraca z osiami w standardach: 15QRx110mm Boost, QR
  • rura sterowa taperowana (1,5" - 1-1/8")
  • tłumik FIT GRIP wyposażony w regulację tłumienia oraz powrotu
  • komora powietrzna EVOL o zmiennej objętości
  • dostępne malowania: czerwony połysk, czarny mat
  • dostępne opcje skoków: 29/27.5+” (130-170mm - regulowane do 10mm), 27.5” (150-180mm - regulowane co 10mm)
  • cena - 699$

2. Bomber 58

Drugim członkiem rodziny jest dwu półkowy widelec Bomber 58. Podobnie jak model Z1 został wyposażony w tłumik FIP GRIP oraz komorę powietrzną EVOL. Jego budowa została dostosowana do potrzeb wszystkich pasjonatów jazdy w dół. Model współpracuje z osią sztywną w rozmiarze 20x110mm.

Dane techniczne:

  • golenie górne o średnicy 40mm
  • łumik FIT GRIP wyposażony w regulację tłumienia oraz powrotu
  • komora powietrzna EVOL o zmiennej objętościdostępne malowania: czerwony połysk, czarny mat
  • dostępne rozmiary: 27.5”( 20x110, 203mm)
  • cena: 999$

3. Transfer seatpost

Ostatnim członkiem rodziny jest sztyca typu drop post Marzocchi Transfer. Sztyca ta idealnie współgra i uzupełnia model Z1. Sztycę możemy zamówić zarówno z zewnętrznym jak i wewnętrznym prowadzeniem przewodu. Dzięki precyzyjnemu sposobowi regulacji szybkości oraz dokładnej regulacji wysokości jesteśmy w stanie precyzyjnie dostosować wysokość siodełka do aktualnych warunków oraz stopnia nachylenia trasy.

Dane techniczne:

  • możliwość wyjęcia oraz rozłączenia bez użycia narzędzi
  • doskonała modulacja szybkości powrotu dzięki precyzyjnej manetce
  • dwa sposoby montowania manetki: lewa strona kierownicy (1x), lewa/prawa strona kierownicy (2x i 3x)
  • dostępne średnice: 30,9mm, 31,6mm
  • dostępne opcje skoków: 4” (100mm), 5” (125mm), 6” (150mm)
  • dostępne malowania: czarna anoda
  • cena: 294$

Dystrybutorem marki Marzocchi w Polsce jest firma Gregorio ( https://www.gregorio.pl ).


o autorze

Szymon Barczyk

komentarze

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl