Nowe koła Campagonolo Bora 80 mm na 2012
Nowe koła zaprojektowano i testowano w tunelu aerodynamicznym z zamiarem stworzenia najbardziej aerodynamicznych kół, jak to tylko jest możliwe.
Bora Ultra 80 posiada karbonowe piasty z powiększonymi kołnierzami wykonanymi z aluminium. Podobnie jak ich 50 mm odpowiedniki, wyposażone są w specjalne łożyska wykonane w technologi CULT - połączenia najlepszych ceramicznych kulek i specjalnych bieżni Cronitect ze stali. System CULT pozwala toczyć się kołom 9 razy lżej w porównaniu do rozwiązań tradycyjnych (czyżby inna wersja systemu Gold Race Cancellary?). Łożyska są smarowane specjalną oliwką zamiast smaru, co pozwala utrzymywać dłużej ich wydajność i zapobiega utlenianiu.
Nowa Bora Ultra 80 wyposażona jest także w Dynamic Balancing System - specjalne rozwiązanie stosowane w trakcie produkcji, powierzchnia włókna węglowego jest pozycjonowana w celu osiągnięcia idealnego wyważenia koła, nawet przy dużych prędkościach.
Nic nie pozostawiono przypadkowi. Uwadze projektantów nie uszły także szprychy, które zaprojektowane zostały w najdrobniejszych szczegółach - przednie koło posiada ich 16 - aerodynamicznych, stalowych, ułożonych radialnie z przodu oraz 18 w sześciu grupach po trzy sztuki z tyłu, z podwojoną ilością od strony napędu. Oba koła wyposażono także w system antyrotacyjny, utrzymujący je zawsze w optymalnej pozycji.
Waga takiego zestawu wynosi 1570g - 715 przednie i 825 tylne koło. Wynik niezły jak na tak wysoką obręcz. Można jednak wynik ten poprawić, ponieważ nowe Bory zastały zaprojektowane identycznie jak nieco niższe 50 mm. Łącząc przednie koło 50mm i tylne 80mm, można zyskać wagę 1390g, co już jest rewelacyjnym wynikiem.
Nowe koła będą oczywiście dostępne także w kolorystyce Dark Label, w której będą występować także modele Bora Ultra Two 50 i Bora One.
komentarze