​Sram GX AXS lżejszy i tańszy od X01 AXS? Ratio Techology - to możliwe

Ratio Eagle Cage sprawia, że Twoja przerzutka SRAM GX AXS jest tak lekka jak X01, ale tańsza! Firma wprowadziła innowację w postaci lekkiego wózka zamiennego do przerzutek SRAM Eagle AXS, który pozwoli Ci zmodernizować przerzutkę GX AXS tak, aby była tak lekka jak X01 AXS, a dodatkowo za nieco mniej pieniędzy...

Wielu z nas pewnie zastanawiało się dlaczego kupować drogie XX1 lub X01 AXS, kiedy GX AXS ma zasadniczo te same osiągi za znacznie mniejsze pieniądze i przy niewiele większej wadze. Teraz Ratio ma odpowiedź... nie rób tego. Ratio Technology wysłuchało próśb swoich klientów i dostarczyło na rynek lekki, wysokiej jakości wózek do przerzutek Eagle AXS. Ponieważ 3 przerzutki SRAM Eagle AXS mają ten sam silnik zmiany biegów, elektronikę, baterię i mocowanie wózka - jeden wózek będzie pasować do wszystkich 3 jako zamiennik lub jako znaczący, wysokiej wartości upgrade dla GX.

Ratio twierdzi, że ich obrabiany maszynowo wózek Eagle AXS z kołami pasowymi waży zaledwie 79g, w porównaniu do 144g standardowego stalowego wózka GX AXS. To oszczędność 65g, nieprzypadkowo ta sama oszczędność, którą SRAM uzyskuje dzięki aluminiowemu wózkowi X01.

Patrząc wstecz na przerzutki SRAM, interesujące jest to, że kara za wagę jest dość mocno odczuwalną różnicą w wydajności pomiędzy trzema poziomami tylnych przerzutek Eagle AXS, a SRAM wygodnie usunął informacje o wadze ze swojej strony internetowej. SRAM XX1 AXS za 2999 PLN waży najmniej bo 374g z ceramicznymi łożyskami koła pasowego i tytanowymi śrubami. X01 AXS za 2099 PLN dodaje tylko 13g przy 387g przy zmianie na te same stalowe łożyska i stalowe śruby. Tak więc, GX AXS za 1599 PLN zapewnia prawie identyczną wydajność przy 452g. Wystarczy więc wymienić wózek przerzutki Ratio Eagle AXS z GX AXS by osiągnąć taką samą wagę jak X01 lub w granicach 13g od XX1.

Wózek przerzutki Ratio Technologies Eagle AXS jest produkowany we własnym zakresie przez Ratio w Lake District w Wielkiej Brytanii. Płytki wózka 7075 przenoszą parę gładkich i cichych, obrabianych CNC kółek Delrin. Obracają się one na uszczelnionych labiryntowo łożyskach Enduro ze stali nierdzewnej, a całość jest utrzymywana razem za pomocą śrub ze stali nierdzewnej. Wózek przerzutki Ratio Eagle AXS jest sprzedawany za około 480 PLN, z międzynarodową wysyłką od 11 funtów.

Jeśli więc kupisz nową przerzutkę GX AXS za 1599 PLN, dodasz wózek Ratio to będzie Cię to kosztowało w sumie 2079 PLN. Otrzymujesz wagę zbliżoną do X01, ale w kieszeni zostanie Ci kilkaset złotych. Do tego masz oryginalny stalowy wózek jako zapas w razie wypadku na drodze. W tym momencie nie widzę żadnego powodu, aby kupować przerzutkę X01 AXS. Nie można też zapomnieć o innej istotnej kwestii. Jeśli złamałeś wózek w dowolnej przerzutce XX1 AXS, X01 AXS lub GX AXS, jest to znacznie tańsze niż wymiana całej przerzutki, ponieważ SRAM nie sprzedaje samego wózka, a prawie jedyną inną opcją był niebotycznie drogi upgrade od takich firm jak np. CeramicSpeed.

Specyfikacja:

Materiał wózka: 7075 aluminium
Kółka: termoplastyczny acetal
Łożyska: Enduro stainless
Mocowania: Stal czerniona
Kompatybilność: SRAM Eagle™ AXS™ GX™, X01™ i XX1™.
Waga: 79g


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl