​Pirelli wprowadza uszczelniacz do opon bezdętkowych, szutrowych i MTB.

Uszczelniacz jest przeznaczony do opon z serii P-Zero, Cinturato i Scorpion. 

Pirelli wprowadziło na rynek swój własny uszczelniacz do opon bezdętkowych, ze specyficznymi formułami dla każdej opony z gamy. Specjalny uszczelniacz został opracowany dla gamy opon szosowych P-Zero, osobna zaś formuła jest wspólna dla opon szutrowych Cinturato i opon do rowerów górskich Scorpion. Pirelli twierdzi, że konieczne było opracowanie oddzielnych uszczelniaczy, biorąc pod uwagę wyższe ciśnienie stosowane w bezdętkowych oponach szosowych. 

Uszczelniacz P-Zero wykorzystuje amoniak, lateks i mikrocząsteczki uszczelniające i podobno nie pozostawia lepkich pozostałości w oponie. Marka twierdzi również, że jest on kompatybilny z CO2. 

Uszczelniacze Cinturato i Scorpion są identyczne, ale Pirelli w imię prostoty zdecydowało się wypuścić je w dwóch odrębnych liniach. Mówi się, że uszczelniacze Cinturato i Scorpion są "mniej agresywne" zarówno dla sprzętu jak i skóry, ponieważ nie zawierają amoniaku i lateksu. W przeciwieństwie do uszczelniacza P-Zero, Pirelli twierdzi, że wersje Cinturato i Scorpion są kompatybilne z CO2 tylko w przypadku napraw awaryjnych. Dzieje się tak dlatego, że CO2 przyspiesza koagulację, zmniejszając jego skuteczność. Pirelli zaleca natychmiastową wymianę uszczelniacza, jeśli używasz naboju CO2. 

Marka zaleca dodawanie świeżego uszczelniacza co trzy do sześciu miesięcy, niezależnie od opony. Częstotliwość wymiany uszczelniacza zależy od tego, jak dużo jeździsz i jakie są warunki pogodowe. Wszystkie uszczelniacze działają podobno w zakresie temperatur od -20 do 70 stopni Celsjusza. 

Na początku, wysokociśnieniowy uszczelniacz P-Zero będzie dostępny tylko w 60ml (2oz) jednorazowej butelce. Wersja Cinturato / Scorpion będzie dostępna w butelce podróżnej o pojemności 125ml (4,5oz) oraz w większych butelkach 240ml (8oz), 1L (33,8oz) i 5L (175oz) do użytku domowego i serwisowego.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl