​Ten zestaw konwertuje 11-biegowe przerzutki SRAM na 12-biegowe

Przystępny cenowo zestaw do konwersji może tchnąć życie w przerzutki i hamulce poprzedniej generacji.

Firma Ratio Technology wypuściła zestaw, który umożliwia konwersję 11-biegowych mechanicznych dźwigni szosowych SRAM do pracy z rodziną 12-biegowych kaset eTap AXS firmy SRAM. Zestaw o wartości £99.50 / 112 / €99 / AU$158 będzie współpracował z przerzutkami zarówno do hamulców obręczowych jak i hydraulicznych hamulców tarczowych.

Zestaw zawiera nową grzechotkę, dwa wydrukowane w 3D kółka jockey oraz nową śrubę M2.5 do montażu grzechotki wewnątrz manetek.

Do pracy z zestawem 2×12 potrzebna jest również 12-biegowa kaseta, łańcuch Flattop i nowe zębatki.

Podczas gdy wszystko to będzie się sumować do sporej dopłaty, nadal będzie to znacznie tańsze niż 12-biegowy zestaw SRAM Rival eTap AXS.

Ratio Technology ostrzega, że system raczej nie będzie współpracował z 12-biegowymi kasetami innych marek, w tym Campagnolo i Shimano. Pełna tabela kompatybilności jest dostępna na stronie internetowej marki.

Mechaniczne grupy szosowe SRAM poprzedniej generacji są jednymi z najlżejszych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Nowy zestaw pozwala rowerzystom dbającym o wagę, którzy są przywiązani do ekosystemu SRAM, na modernizację starszych zestawów, oferując jednocześnie potencjalnie niższą masę całkowitą systemu w porównaniu do równoważnego zestawu eTap AXS.

Na przykład, według własnych obliczeń Ratio Technology, przekonwertowany zestaw Force 22 z hamulcem obręczowym będzie o 222g lżejszy niż odpowiednik Force eTap AXS.

Ratio Technology oferuje również zestawy do konwersji 11-biegowych przerzutek do pracy z 12-biegowymi mechanicznymi przerzutkami Eagle i kasetami, potencjalnie oferując rowerzystom tak zwany zestaw mullet za znacznie niższą cenę niż równoważny zestaw eTap AXS. Dostępny jest również zestaw dla kaset szosowych 1×12.


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl