The One - ​Od ładowania bezprzewodowego do ładowania stykowego

Znacie The One? To jeden z ciekawiej zapowiadających się cyklokomputerów zaprojektowanych w Arnhem w Holandii - miejscowości, którą mogliście poznać w filmie „O jeden most za daleko”. Właśnie tam powstaje projekt, który może sporo namieszać na rynku zdominowanym przez Garminy i Wahoo. O zmianach i kierunku rozwoju opowiedzą sami twórcy…

Kiedy projektowaliśmy rower Absolute Cycling One, ładowanie bezprzewodowe wydawało się być nowoczesnym i odpowiednim rozwiązaniem. Dokonaliśmy zmiany koncepcji, aby zapewnić bezpieczne i niezawodne ładowanie.

Dlaczego początkowo zdecydowaliśmy się na ładowanie bezprzewodowe

W fazie koncepcyjnej roweru Absolute Cycling One, metoda ładowania musiała być inteligentna, prosta i uniwersalna. Dzięki ładowaniu bezprzewodowemu w obudowie nie były potrzebne żadne otwory. Ułatwiło to nieco proces inżynieryjny, chroniąc przed kurzem i wodą. Złącza USB mają tendencję do utleniania się, nie są niezawodne i gromadzi się na nich brud. Dlatego bezprzewodowe ładowanie dobrze wpisało się w koncepcję. 


Zapobieganie przegrzaniu

Po długim okresie testowym okazało się, że ładowanie bezprzewodowe nie jest najlepszym sposobem ładowania. W krajach północnej Europy ładowanie bezprzewodowe działa w większości przypadków. W cieplejszych regionach, gdzie temperatury 30+ stopni Celsjusza są bardziej powszechne, pojawiają się problemy. Ładowanie baterii w wysokich temperaturach nie jest bezpieczne. W przypadku ładowania bezprzewodowego dodajemy kolejne źródło ciepła, ponieważ miedziane cewki wytwarzają ciepło podczas przepływu prądu elektrycznego. Bateria nie może się zbytnio nagrzewać podczas ładowania. Aby zapobiec przegrzaniu, prąd ładowania musiał być dławiony lub nawet zatrzymywany w gorących warunkach. Aby rozwiązać ten problem, skonsultowaliśmy się z ekspertami w dziedzinie ładowania bezprzewodowego. Rozwiązanie niezawodne i pozbawione ryzyka nie jest wykonalne. Zaczęliśmy więc szukać innego rozwiązania w zakresie ładowania.

Zmiana na ładowanie stykowe

Niedawno podjęliśmy decyzję o odejściu od ładowania bezprzewodowego i zdecydowaliśmy się na ładowanie stykowe. Oznacza to, że nie jest dodawane dodatkowe ciepło i nie ma kruchego złącza USB w obudowie. Zaprojektowaliśmy łatwą w użyciu niestandardową ładowarkę stykową, którą można przypiąć do zaczepu z tyłu urządzenia. Jest to bardziej konwencjonalny i niezawodny system ładowania. Jak zwykle zapewniamy bezproblemową konstrukcję, która pasuje do Absolute Cycling One z prostotą i wygodą, które są kluczowe dla naszej marki.

Dodatkowe korzyści

Ponadto urządzenie będzie o kilka gramów lżejsze, ponieważ nie ma w nim cewki odbiorczej. Podczas przygód na świeżym powietrzu ładowanie urządzenia jest wygodniejsze niż w przypadku ładowarki bezprzewodowej.

Brak konsekwencji dla rozwoju

Ta zmiana oznacza, że rozpoczęliśmy nową ścieżkę rozwoju w celu zaprojektowania modułu ładowania. Nie ma to jednak żadnego ryzyka dla ogólnego planowania. Czas rozwoju ładowarki będzie krótszy niż ogólny rozwój Absolute Cycling One. Jak tylko będziemy mieli pierwsze prototypy, pokażemy je.

The Absolute Cycling One to najbardziej intuicyjny komputer rowerowy na świecie. Dokładność do 2 metrów, brak zewnętrznych czujników prędkości i projekt autorstwa Valeurs Designers. Brak skomplikowanych elementów sterujących lub ustawień, po prostu podłącz i używaj. The One zajmie się resztą.

SPECYFIKACJA

Dokładność do 2 metrów

Częstotliwość aktualizacji 20hz

3" w pełni kolorowy ekran 480×800

Wbudowane Wifi

Nawigacja turn-by-turn

Nie wymaga zewnętrznych czujników prędkości

Łatwy do zamontowania na każdym rowerze

Łatwa konfiguracja za pomocą aplikacji w telefonie

Integracja z serwisem Strava

Integracja z aplikacją TrainingPeaks

Żywotność baterii 20 godzin

Kompatybilność z zewnętrznymi czujnikami Bluetooth


o autorze

Paweł Waloszczyk

Twórca portalu, absolwent Politechniki Śląskiej który zamiast pisać o tym co zrobić by sprzęt rowerowy był lepszy, co robił przez ostatnie lata, postanowił sam się za to zabrać. Pasjonat nowych technologii i materiałów. 

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl