Votec 2011 - rowery na miarę
Votec szczyci się tym że każdy z ich rowerów jest szyty na miarę. Trudno się temu dziwić biorąc pod uwagę wielość zastosowań i warianty wyposażeniowe. Jednak to nie wszystko. Jeśli żadna z oferowanych "gotowych" konfiguracji nie przypadnie Ci do gustu, firma oddaje w Twoje ręce konfigurator, w którym możesz zmienić w zasadzie wszystko, na inne produkty, znajdujące się w ofercie. Jest to ciekawa opcja. Coraz więcej szanujących się firm, oferujące górnopółkowe produkty tak robi i to jest dobre. W koncu to rowery są dla nas, więc czemu nie mielibyśmy decydować. Przejdźmy więc do bardzo skrotowego przeglądu oferty, a jest w czym wybierać...
V.XC 1.4
Jeden z dwóch oferowanych hardtaili w ofercie Votec'a. Nie biją one rekordów wagowych, zaprojektowano je z dość dużym marginesem bezpieczeństwa, z gwarancją dużej sztywności. Czemu do zestawienia wybrałem akurat ten model? Bo ze swoją purystyczną aluminiową ramą i osprzętem XTR 2011, wygląda po prostu świetnie. Sprzęt ma dość szeroki obszar zastosowań - od sprzętu do wycieczek po górach do wyścigów. To najwyższy model z podstawowej serii Votec'a. Dalej będzie już coraz mocniej…
Rama |
Votec XC AL 7005 Series |
Amortyzator |
DT Swiss XRC 100, Twin Shot, Remote |
Koła | Crank Brothers Cobalt XC |
Opony | Schwalbe Rocket Ron 2.25 |
Klamki | Shimano XTR |
Hamulce | Shimano XTR 180/160 |
Kierownica | Crank Brothers Cobalt |
Mostek | Crank Brothers Cobalt |
Chwyty | Clamp On |
Stery | FSA Orbit Z |
Siodło | Selle Italia SLR |
Sztyca | Crank Brothers Cobalt |
Tylna przerzutka |
Shimano XTR |
Kaseta | Shimano XTR 11-36 10 przełożeń |
Manetki | Shimano XTR |
Przednia przerzutka |
Shimano XTR |
Korba | Shimano XTR |
Zębatki | 42/32/24 |
Łańcuch | Shimano XTR |
Waga | 9,7 KG |
V.MR 1.4
Maratony. Na tym sprzęcie nawet nie będziesz wiedział kiedy je pokonasz :) Ten rower ma przyzwoitą wagę, możliwość blokowania oraz regulacji zawieszenia, i wygodną pozycję jazdy na dłuższe dystanse. Do tego trzeba dodać 4-zawiasowe zawieszenie i 120 mm skoku.
Rama |
Votec MR AL 7005 Series |
Amortyzator |
DT Swiss XMC 120 Twin Shot Dumping, Remote |
Damper | Fox RP23 Boost Valve |
Koła | Crank Brothers Cobalt XC |
Opony | Schwalbe Rocket Ron 2.25 |
Klamki | Shimano XTR |
Hamulce | Shimano XTR 180/160 |
Kierownica | Crank Brothers Cobalt |
Mostek | Crank Brothers Cobalt |
Chwyty | Clamp On |
Stery | FSA Orbit Z |
Siodło | Selle Italia SLR |
Sztyca | Crank Brothers Cobalt |
Tylna przerzutka |
Shimano XTR |
Kaseta | Shimano XTR 11-36 10 przełożeń |
Manetki | Shimano XTR |
Przednia przerzutka |
Shimano XTR |
Korba | Shimano XTR |
Zębatki | 42/32/24 |
Łańcuch | Shimano XTR |
Waga | 11,2 KG |
V.XM 1.4
All Mountain. Ta maszyna może śmiało wyznaczać standardy w tej dziedzinie. Świetna geometria i kąty oraz nowy rodzaj zawieszenia sprawia, że żadne szlak Ci się nie oprze. Jeśli ciśniesz pod górę, masz świetną pozycję siedzącą, zasuwasz na dół i masz pełną kontrolę. Czegóż chcieć więcej? Osprzęt? Zobacz sam…
Rama |
Votec XM AL 7005 Series |
Amortyzator |
DT Swiss XMM 140 Twin Shot Dumping, Remote |
Damper | Fox RP23 Boost Valve |
Koła | Crank Brothers Iodin AM |
Opony | Schwalbe Nobby Nic 2.4 |
Klamki | SRAM XO |
Hamulce | SRAM XO 203/185 |
Kierownica | Crank Brothers Cobalt |
Mostek | Crank Brothers Cobalt |
Chwyty | Clamp On |
Stery | FSA Orbit Z |
Siodło | Selle Italia SLR |
Sztyca | Crank Brothers Cobalt |
Tylna przerzutka |
Sram XO |
Kaseta | Sram XO 11-36 10 przełożeń |
Manetki | Sram XO |
Przednia przerzutka |
Sram XO |
Korba | Sram XO |
Zębatki | 44/33/22 |
Łańcuch | Sram XO |
Waga |
12,4 KG |
V.SX 1.4
Jak zobaczyłem te rower pierwszy raz szczęka mi opadła. Jest po prostu piękny. V.SX to rower do wszelkiej aktywności określanej mianem enduro. Przy skoku 160 mm możesz pozwolić sobie na naprawdę wiele, a ten sprzęt jest do tego stworzony. Jeśli dodamy do tego całą listę rozwiązań i regulacji to wyłania nam się obraz roweru nie tylko ładnego ale i idealnego do eksploracji w ciężkim górskim terenie.
Rama |
Votec SX AL 7005 Series |
Amortyzator |
Fox 36 RLC Talas FIT |
Damper | Fox RP23 Boost Valve |
Koła | Crank Brothers Iodin AM |
Opony | Schwalbe Fat Albert 2.4 |
Klamki | Formula The One |
Hamulce | Formula The One 203/203 |
Kierownica | Crank Brothers Iodine |
Mostek | Crank Brothers Iodine |
Chwyty | Clamp On |
Stery | FSA Xtreme Pro |
Siodło | Selle Italia SLR |
Sztyca | Rock Shox Reverb |
Tylna przerzutka |
Shimano XTR |
Kaseta | Shimano XTR 11-36 10 przełożeń |
Manetki | Shimano XTR |
Przednia przerzutka |
Shimano XTR |
Korba | Shimano XTR |
Zębatki | 38/26 |
Łańcuch | Shimano XTR |
Waga | 13,3 KG |
V.FR 1.4
Swietna maszyna grawitacyjna. Oferowana jak wszystkie modele w 4 wersjach, ta prezentowana poniżej to już sprzęt dla fanów naprawdę mocnych wrażeń. Rower jest świetnie sterowalny, a to m.in dzięki nisko położonemu środku ciężkości, jaki udało się uzyskać, m.in. za pomocą głęboko w ramie osadzonego dampera. Maszyna uzyskała w testach świetne oceny. Nie dziwi nic, jest najeżona ciekawymi rozwiązaniami (POSC) i możliwościami regulacji (AMB), które sprawiają że maszyna sprawdzi się w każdych ekstremalnych warunkach.
Rama |
Votec FR AL 7005 Series |
Amortyzator |
Rock Shox Boxxer R2C2 |
Damper | Rock Shox Vivid R2C |
Koła | Mavic Deemax Ultimate |
Opony | Schwalbe Muddy Mary 2.35 |
Klamki | Formula The One |
Hamulce | Formula The One 203/203 |
Kierownica | Truvativ Boobar |
Mostek | Truvativ Holzfeller |
Chwyty | Clamp On |
Stery | FSA Xtreme Pro |
Siodło | Selle Italia SLR |
Sztyca | Syntace P6 Alu |
Tylna przerzutka |
Sram XO |
Kaseta | Sram XO 11-36 10 przełożeń |
Manetki | Sram XO |
Korba | Truvativ Descendant |
Zębatki | 36 |
Łańcuch | Sram XO |
Waga | 16,6 KG |
Więcej sprzętu i danych znajdziecie na stronie producenta.
komentarze