PIRELLI WSPÓŁPRACUJE Z ZESPOŁAMI ROGUE RACING I THEORY GLOBAL ENDURO, TESTUJĄC SWOJE PROTOTYPOWE OPONY GRAVITY NA MISTRZOSTWA ŚWIATA DH I EWS
Rogue Racing to uznana i skonsolidowana siła na włoskiej scenie downhillowej. Narodziła się w 2013 roku z doświadczenia zdobytego po latach rywalizacji na polu motocyklowym, w 2014 roku otworzyła również swoje drzwi na sektor downhillowy. Z kilkoma krajowymi sukcesami w różnych kategoriach, w tym w kategorii Elita w 2019 r., w 2021 na liście znajdzie się Davide Palazzari, panujący włoski mistrz DH Elite, który przewodzi włoskiemu składowi DH z wieloma wybitnymi występami w Pucharze Świata. Dołącza do niego młody talent Davide Cappello, Mistrz Włoch U17, który odnotował solidne wyniki w krajowym rankingu Elite Top 10. W tym roku Cappello debiutuje w Pucharze Świata Juniorów.
Zawodnicy Rogue Racing testowali nowe opony Pirelli już od jakiegoś czasu i teraz zadebiutują na torach Pucharu Świata w Leogang, w Austrii, w tym tygodniu.
NAJLEPSZE ZESPOŁY Z NAJNOWOCZEŚNIEJSZĄ TECHNOLOGIĄ
Włoski zespół był zaangażowany w nowy projekt Pirelli od samego początku i został wybrany zarówno ze względu na jakość organizacyjną, osiągnięcia sportowe, jak i wysoki poziom ekspertyzy technicznej w przygotowaniu i rozwoju mechaniki. W rzeczywistości, jest to jedyny zespół we Włoszech, który używa najwyższej klasy telemetrycznych instrumentów pomiarowych oraz profesjonalnego sprzętu high-tech dla zawieszenia i hamulców (takich jak hamownia Dyno, telemetria AIM Logger EVO4S z czujnikami na widelcu i monoshock, prędkość przednich i tylnych kół, odchylenie i nachylenie oraz ciśnienie przedniego i tylnego hamulca), które są fundamentalne dla interakcji z oponami. Podejście metodologiczne zespołu, oparte na zbieraniu danych, dobrze wpisuje się w motorsportowe podejście Pirellií, które firma realizuje dla swoich produktów rowerowych we wszystkich obszarach i kategoriach: od opon i szytek World Tour do opon terenowych z linii Gravel i MTB.
Prototypy grawitacyjne nowych opon Pirelli znajdą się również na rowerach Santa Cruz zespołu rozwojowego Theory Global, który weźmie udział we wszystkich zawodach Enduro World Series.
W skład zespołu wchodzi wielu młodych, obiecujących kolarzy: w Elicie mężczyzn Brady Stone (21, NZ), Daniel Self (22, NZ), Nic Bean (22, USA), w Elicie kobiet Julie Duvert (24, FR) i w Juniorach Alexis Icardo (17, FR).
Zespół Theory Global Enduro został założony jako akcelerator talentów, którego celem jest badanie i kształtowanie młodych talentów na zawodników najwyższej klasy. Założony w 2020 roku, zespół zmierzył się w swoim pierwszym sezonie z pandemią i pomimo trudnych okoliczności, osiągnął już kilka świetnych wyników: zwycięstwo etapowe EWS Elite w Pietra Ligure (I) z Bradym Stone'em i zwycięstwo etapowe w Zermatt w pierwszej piątce z Julie Duvert, a także kilka miejsc i zwycięstw na krajowym torze w Nowej Zelandii.
TESTY TERENOWE W GŁÓWNYCH WYŚCIGACH
Etap Enduro World Series to kolejny ważny krok dla Pirelli, aby zweryfikować i ugruntować osiągi swoich prototypów podczas długich dni rywalizacji i na różnych terenach oferowanych przez światowy "cyrk" Enduro. Testowanie opon na różnych nawierzchniach, w różnych klimatach i z różnymi zawodnikami jest znakiem rozpoznawczym firmy z Mediolanu i pokaże wyniki prac wykonanych przez zespół techników Pirelli.
Sezon 2021 będzie zatem ostatnim i najbardziej wymagającym punktem odniesienia dla inżynierów Pirelli, aby zakończyć rozwój produktów Gravity i wyprodukować zwycięską oponę na 2022 rok.
komentarze