Nowy TREK Session

Trek pokazał parę dni temu nową generację jednego z najbardziej rozpoznawalnych rowerów zjazdowych świata. Nowy Session jest szybszy, bardziej wszechstronny i gotowy na nawet ostrzejszą jazdę niż kiedykolwiek wcześniej. A wszystko to dzięki nowej konstrukcji zawieszenia, większej liczbie dostępnych rozmiarów kół oraz szerszemu zakresowi regulacji.

W ostatniej dekadzie Session poprowadził najlepszych rowerzystów świata ku zwycięstwom w legendarnych zawodach, od Red Bull Rampage po Mistrzostwa Świata, stając się także gwiazdą wielu najbardziej znanych filmów w świecie grawitacyjnym.

Dzisiaj wraca z wielkimi usprawnieniami w zakresie sprawności, nowym wyglądem oraz rozwiązaniami, dzięki którym jest idealną ekstremalną maszyną dla jeszcze szerszego grona rowerzystów.

Przede wszystkim, nowy Session ma konstrukcję z wysokim punktem obrotu, dzięki czemu ścieżka ruchu osi jest przesunięta ku tyłowi, więc w odpowiedzi na skierowaną ku tyłowi siłę uderzenia w przeszkodę koło tylne wykonuje ruch zamiast stawiać opór. Podczas jazdy po szlaku zawieszenie pracuje znacznie płynniej i zachowuje pęd, a jednocześnie zapewnia lepszą przyczepność.

Ruch osi do tyłu zwiększa odległość między zębatkami z tyłu i z przodu przy ugięciu zawieszenia. Takie „wydłużenie łańcucha” powoduje jego naprężenie, a w rezultacie cofanie pedałów, tzw. kickback.

Aby przeciwdziałać nadmiernemu naprężaniu łańcucha i spowodowanemu tym szarpaniu pedałów do tyłu, Session wyposażony jest w napinacz prowadzący górny odcinek łańcucha bliżej górnej osi obrotu, co praktycznie eliminuje problem i jego negatywne skutki.

Jak w poprzednich modelach Session, nowy również oferuje system Active Braking Pivot i regulację geometrii Mino Link, a dodatkowo nowy system Mino Link do regulacji progresji zawieszenia. Rowerzyści mogą wybrać między sztywniejszą progresją 25% na wyścigi lub miększą 20% do jazdy w bike parku.

Dla uzyskania maksymalnej możliwej prędkości nowy Session wyposażony jest fabrycznie w szybkie koła 29-calowe we wszystkich rozmiarach ramy, ale można też założyć koła 27,5-calowe. Ponadto, rowerzyści lubiący zwinny tył mogą założyć koła różnych wielkości, zostawiając 29-calowe z przodu tym samym tworząc konkretnego mulleta.

Nowe podejście do doboru rozmiaru w Session oparte jest na rozstawie ramy, nie na długości rury podsiodłowej. Dzięki temu rowerzystom jest łatwiej wybrać rozmiar najlepiej dopasowany do stylu jazdy, większy dla poprawy stabilności przy wysokich prędkościach i mniejszy dla zwinniejszego prowadzenia.

Nowe modele Session mają również dostosowane do rozmiaru rury dolne trójkąta tylnego. Długość rur dolnych trójkąta tylnego, środka osi tylnej, rośnie wraz ze zwiększaniem się rozstawu ramy, dzięki czemu rowerzyści zawsze mogą cieszyć się ze zrównoważonego rozkładu masy, niezależnie od wielkości ramy. Odświeżenie modelu zapewnia wszystkim kontrolę przy wysokich prędkościach i moc radości w górach.

Nowe modele Session zbudowane są na bazie ram z Alpha Platinum Aluminium i wyposażone w rozbudowane osłony chroniące przed uszkodzeniami z tras I w transporcie. Ramy umożliwiają prowadzenie przewodów i linek wewnątrz lub na zewnątrz, wedle uznania.

Nowy Session to legendarny rower zjazdowy po metamorfozie, który gwarantuje rowerzystom większe prędkości, lepszą kontrolę i szersze możliwości regulacji niż kiedykolwiek wcześniej.

Dostępny jest w formie dwóch rowerów (Session 8 i Sesson 9) i ramy z damperem oraz podkładką dystansową umożliwiającą zastosowanie kół 29-calowych, 27,5-calowych, jak i ich kombinacji.

Session jest już dostępny na stronie trekbikes.com, na wybranych rynkach, oraz poprzez szeroką sieć globalnych partnerów handlowych firmy Trek.


o autorze

Przemysław Adamek

Były amatorski w-ce mistrz Polski w XC, zawodnik DH a przede wszystkim pasjonat kolarstwa górskiego. Dawnej także dziennikarz motoryzacyjny. Obecnie szczęśliwy mąż i ojciec.

komentarze

WiadomościWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • ,
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl