Pirelli Scorpion MTB M i Scorpion MTB R - sprawdzone

W czerwcu do redakcji trafił komplet opon 29x2,20 od Pirelli Scorpion MTB i Scorpion MTB R. Przez przeszło dwa miesiące dane było mi testować te opony w różnych warunkach atmosferycznych i w różnego rodzaju terenie.

Zanim opiszę swoje odczucia z jazdy przedstawię specyfikację producenta każdej z opon (źródło: www.porebarowery.pl – oficjalny dystrybutor na naszym rynku):

Pirelli Scorpion MTB M & Scorpion MTB R:

Scorpion Mixed Terrain to opona MTB zaprojektowana dla zróżnicowanego terenu i najtrudniejszych nawierzchni. Stworzona specjalnie do jazdy w terenie o zróżnicowanej twardości nawierzchni i mieszanej strukturze gruntu. Bieżnik ma niskie, gęsto rozmieszczone klocki i podwyższoną zdolność dostosowania się do terenu równocześnie oferując dużą powierzchnię styku, a tym samym doskonałe wrażenia podczas jazdy.

Opona Pirelli Scorpion MTB R - Scorpion Rear Specific to wyścigowa opona MTB zaprojektowana jako tylna opona napędowa. Bieżnik ma niskie, gęsto rozmieszczone klocki i podwyższoną zdolność dostosowania się do terenu równocześnie oferując dużą powierzchnię styku, a tym samym doskonałe wrażenia podczas jazdy.

Zastosowanie specjalnej mieszanki SmartGRIP gwarantuje podwyższoną zdolność do adaptacji i jednocześnie odporność na rozdarcia, oferując zwiększoną przyczepność w każdych warunkach pogodowych, zarówno suchych jak i mokrych. To Twój najlepszy sprzymierzeniec dla osiągania lepszych osiągów w terenie.

Ochrona: Przy szerokości 2.2" i odpornej na rozdarcie mieszanki gumy ze oplotem ścianek bocznych 120tpi opona zapewnia wysoką ochronę przed przebiciem i rozcięciem bez utraty wydajności.

Przyczepność: Mieszanka gumowa SmartGRIP gwarantuje podwyższoną przyczepność na mokrych nawierzchniach. Pogoda nie jest już problemem, nie rezygnuj z przyczepności w suchych i mokrych warunkach

Prowadzenie: Kształt opony został zoptymalizowany pod kątem nowoczesnych obręczy wykonanych z aluminium lub karbonu o zwiększonej szerokości wewnętrznej.

Tłumienie: Szerokość 2,2" oraz oplot 120 tpi Tubeless Ready został zaprojektowany pod kątem tłumienia drgań i stabilnego prowadzenia nacisku podczas jazdy z niskim ciśnieniem dla zwiększenia powierzchni styku ziemi.

To tyle „wiedzy katalogowej” teraz czas na fakty.


Na początek parę słów o zakładaniu opony na obręcz, bo w obecnych czasach różnie to bywa z próbą uszczelnienia opon. Tutaj opony wskoczyły na obręcz bez najmniejszych problemów. Ciekawostka - zupełnie przez przypadek po założeniu opon na obręcz i napompowaniu nie zalałem ich płynem. Gdy przyszedłem następnego dnia zalać by je uszczelnić, nie zauważyłem spadku ciśnienia więc postanowiłem zrobić dodatkowy test. Przez 7dni nie dopompowywałem opon i ogólny spadek ciśnienia to około 0,2 bar. Jak dla mnie wynik rewelacyjny, bo nieraz po zalaniu opony i nawet po dłuższej jeździe następnego dnia trzeba dopompować, bo w oponie mało co zostało powietrza. To tylko dowodzi że faktycznie boczne ścianki muszą i są grube! Mnie przez prawie 3 miesiące nie udało się rozciąć opony – pomimo jazdy po typowo Beskidzkich kamienistych szlakach. Wiadomo jak się ma pecha, to każdą oponę rozetniemy, ale zdecydowanie w przypadku tego zestawu nie jest to proste zadanie! Za co oczywiście mega duży plus.  

A jak z przyczepnością? Czy to las czy nawet asfalt opony kleją rewelacyjnie. Wiem, że nie są to opony do jazdy po asfalcie, ale jest to chyba pierwszy komplet na którym tak pewnie czułem się w zakrętach na asfalcie – a przecież w teren jakoś trzeba dojechać. Jak już dotrzemy do lasu to nie będziemy zawiedzeni, czy to pod górę czy w dół mamy super przyczepność, zarówno podczas zjazdu po kamieniach jak i korzeniach. W mokrym terenie też sobie opony bardzo dobrze radzą, no może poza jazdą po mokrej łące ale to nie ten typ opony pod takie warunki.

Teraz najważniejsze jeżeli chodzi o ten zestaw waga: Pirelli Scorpion MTB M 725g i Scorpion MTB R 795g ,

Patrząc pod moje oczekiwania to dużo, a nawet bardzo… Wiem ktoś powie że lepiej wieźć więcej a nie łapać gum! Racja, ale nie dla kogoś kto startuje w wyścigach czy jest przyzwyczajony do dynamicznej jazdy pod górę. Niestety przez wagę opon rower traci sporo na dynamice, nie chce przyśpieszać… Więc dla kogo te opony? Moim zdaniem rewelacyjnie sprawdzą się dla osób lubiących uprawiać turystykę górską lub startujących w maratonach rowerowych, dla których wynik nie ma znaczenia. W moim przypadku super się sprawdził ten zestaw podczas treningów w górach, gdzie podczas zjazdów można było sobie pozwolić na dużo więcej niż na lżejszych zestawach.

Plusem też jest to że te opony nie ścierają się w ekspresowym tempie. A cena? 215zł za sztukę, jest to poziom akceptowalny.

Reasumując bardzo dobre opony dla użytkowników "allmountain", dla których rywalizacja na podjazdach schodzi na drugi plan!

Ocena:

Przyczepność: Suche - 5, Mokre – 4
Opory toczenia – 3,5
Odporność na przebicia – 5
Waga – 2,5 (opony dostępne są w wersji lite)
Cena - 3

Dystrybucja: www.porebarowery.pl


o autorze

Informacja Prasowa

Powiązane posty


komentarze

Powiązane treści

WiadomościWszystkie

WydarzeniaWszystkie

GalerieWszystkie

kontakt

velonews.pl
  • 34-300 Żywiec, Folwark 21/25
  • redakcja(USUŃ)@(USUŃ)velonews(USUŃ).pl